Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 485 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| magnusito | 2009-04-27 14:51 | |
![]() | Politisk reklam Läste att KD, Folkpartiet och Moderaterna redan tackat ja till att köpa reklamplats i TV4 inför nästa val. Vad tycker ni om det? Själv tycker jag utvecklingen går åt helt fel håll. Nu ska det stajlas och förföras i rutan och förenklade floskler kommer att bli ännu viktigare. Politiken blir en såpopera där man ska rösta på den som framställer sig smartast. | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-04-27 15:06 | |
![]() | Dom kanske gör sig själva en björntjänst. Ser man dom för ofta kan man bli så utled så man bara av det skälet röstar på något annat. | |
| magnusito | 2009-04-27 15:51 | |
![]() | Hoppas på det. | |
| Mixiplus | 2009-04-27 16:02 | |
![]() | Jag funderar på varför man ens bryr sig... Demokrati är vida överskattat. Den genomsnittlige svensken engagerar sig i politiken vart fjärde år och ser till att välja de politiker som den förtjänar. Utan något som helst långtidsperspektiv. Vilken politiker erbjuder lägst skatt/högst bidrag? Det är riksgenomsnittet på det politiska djupet hos en svensk. Vem vågar starta med visionerna? Att vi ska ha en levande planet? Att vi ska ha ett rättvist och rättfärdigt samhälle? Att det ska finnas rimligt skydd för de mest utsatta? Varför ska de satsa på reklam? De är ju redan köpta. | |
| Dyslekso | 2009-04-27 16:19 | |
![]() | Vågar man hoppas på lite fear & smear à la 1988 Bush mot Dukakis? Fina grejer: www.livingroomcandid...lv ing-door | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-04-27 16:25 | |
![]() | TV4 har även redan i förväg sagt att man kommer neka SD att köpa reklamplats i deras kanal. Visst, tv4 är väl inte tvungna att vara opartiska som svt men luktar det ändå inte lite illa? | |
| Truto - Ej medlem längre | 2009-04-27 22:58 | |
![]() | Det är väl ett tecken på hur media är intimt sammankopplad med makten när man vägrar en liten uppstickare som SD att spela på samma villkor som de stora. Det är sådant som förekommer i Ryssland och andra liknande halvdiktaturer. Bara det vore ju en anledning att sympatirösta med dem. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-04-27 23:04 | |
![]() | Truto,sd har redan spelat på samma villkor som dom "stora". | |
| Truto - Ej medlem längre | 2009-04-27 23:09 | |
![]() | Det kan man då knappast säga och detta är ju ett tydligt bevis på motsatsen. Det allvarliga i detta är ju att media bestämmer vilka som skall få sprida politiska budskap. Det är inte medias sak tycker jag. Lika för alla borde vara huvudregeln. Media brukar ju hylla Voltaires bevingade ord om yttrandefriheten... Men i praktiken agerar de åsiktsdiktatorer... åsiktslikriktare. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-04-27 23:18 | |
![]() | Jag känner inte dig,Trutto. Men om du menar att du är nytänkande har du fel. Du är nog bara en reaktionär. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-04-27 23:21 | |
![]() | Förlåt om jag blev arg. | |
| Truto - Ej medlem längre | 2009-04-27 23:24 | |
![]() | Det är lugnt. Det rinner av mig som vatten på en gås! Vi får spela betapet om saken imorgon istället. | |