Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 462 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| extrm - Ej medlem längre | 2009-04-28 16:11 | |
![]() | Högskoleprovet Hejsan! Jag ska göra höskoleprovet för första gången nästa termin. Jag vill gärna vara väl förberedd och siktar efter ett relativt bra resultat. Jag undrar härmed om några användare på Betapet har ordlistor på återkommande ord. Har hittat en, men denna är på 22.000 ord och det låter lite väl saftigt. Jag är även ute efter andra övningar förutom ord-delen, om ni har det. Söker enbart svar ifrån er som har pluggat inför högskoleprovet innan och som har övningar / ordlistor mm. Dvs, jag vill inte ha svar ifrån någon som bara googlat och ger mig en random ordbok. Tack för svar Extrm | |
| emmylicious | 2009-04-28 16:25 | |
![]() | Finns ju sidor som inriktar sig just mot att plugga till Högskoleprovet: www.hpguiden.se/ Så finns det väl gamla test man kan göra gratis? | |
| extrm - Ej medlem längre | 2009-04-28 16:29 | |
![]() | Har varit inne där. Men jag vägrar pröjsa tusentalskronor på denna hemsida. Isåfall tar jag istället kurs som ges av folkhögskolan. Jag har tänkt att ta denna kurs också. Jag har dock en del ledig tid atm därför vill jag gärna påbörja övningen lite smått redan nu. | |
| Ydh | 2009-04-28 16:30 | |
![]() | Man behöver inte plugga så förbannat mycket inför det där provet. Ord-delen brukar vara helt okej. Matten suger, den är jätteirriterande och svår. | |
| bove | 2009-04-28 16:35 | |
![]() | Det allra bästa sättet att förbereda sig om man aldrig har gjort provet förut tror jag är att öva på gamla prov så att man lär sig hur provet är uppbyggt, finns på denna sida: www.studera.nu/stude...a/ 339.html Det kanske inte ger så mycket för ordkunskapen men desto mer för de övriga delarna. | |
| wildman | 2009-04-28 16:43 | |
![]() | Det är, och ska väl i princip vara omöjligt att plugga sig till ordkunskap och liknande. Det är ju hela tanken. Det man kan lära sig är ju hur provet är uppbyggt och på vilket sätt dom brukar ställa frågorna. Det gäller ju att ah lite tur att just det testet man går och skriver passar en själv, för det kan ju variera litegrann. | |
| wildman | 2009-04-28 16:44 | |
![]() | MEn boves länk är nog den bästa du kan ha. | |
| recek | 2009-04-28 17:02 | |
![]() | Köp eller låna denna bok:www.bokrecension.se/. ..9163306824 sjukt bra förberedelse.. hjälper dig med alla delar.. | |
| extrm - Ej medlem längre | 2009-04-28 18:16 | |
![]() | Tack så mycket för tipsen! | |
| Metamorfos - Ej medlem längre | 2009-04-28 19:28 | |
![]() | Här är två bra sidor: www.ordprov.se www.provtips.com | |