Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 462

Forumkategorier

Användare Inlägg  
athena666 - Ej medlem längre2009-04-29 11:28
Antal inlägg: 26

DOris här kommer ett svar
DORIS,Får man de barn man förtjänar..?
Myt eller sanning?

Igår kväll spelade min 16-åring innebandycup. Uppskattningsvis var det närmare 90 ungdomar i 15-16-årsåldern som var med, blandat killar och tjejer. Givetvis var jag och hans far där och kollade alla matcher, surrade med ungarna mellan osv - det är för mig en självklarhet och inte alls något som varken jag, sonen eller hans kompisar har några som helst problem med. TVÅ ytterligare föräldrar såg jag som var där och kollade. Två...

Så till min fundering;
Vad är det som gör att föräldrar inte är med och kollar? Är de helt enkelt ointresserade? Har för mycket att göra en fredagkväll? Blir de "förbjudna" av sina ungdomar? Och om det är så; VARFÖR i hela friden då?

svar från Athena666
Doris no1,,, Jag har ganska nyligen varit 16 så jag vet mycket väl vad det handlar om. 1. Man utgå ifrån att det inte stog något på spel i innebandy cupen, då jag uppfattade det som att lagen va blandade med tjejer och killar? Eftersom cupen inte handlar om någonting är det bara ett sätt att umgås, det jag försöker komma till är att ni stör eran son i sitt sociala umgänge, vilket lätt kan göra till att han blir utfryst. Varför skulle du som förälder vara intresserad av att titta på en sport du inte gillar och ingenting står på spel.

2. Anta att detta är en riktig cup, någonting står på spel det är tävling.Ungdomarna vill visa upp sig och vill oftast att föräldrarna ska uppskatta sporten de utför.

3. Nu blir det intressant. Det sitter två+två föräldrar på läktaren= två barns föräldrar. Fyra föräldrar sitter då på läktaren. Att det sitter fyra föräldrar på läktaren betyder nu att det är cirka 88 ungdomar vars föräldrar inte är där, vilket är 176 föräldrar som inte är där.
Sammanfattningen blir alltså, detta är bortom alla tvivel en social grej för ungdommarna och du som förälder kan se dig som ganska dryg och efterhängsen.

le-lou2009-04-29 11:46
Antal inlägg: 17500

varför skriver du en egen tråd om detta när tråden redan finns ?

oeronbarn - Ej medlem längre2009-04-29 11:47
Antal inlägg: 2288

det är det nya nu. ett inlägg per tråd, så man slipper scrolla så förbenat.

Viktor_M - Ej medlem längre2009-04-29 11:49
Antal inlägg: 1637

yeah!

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?