Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 458 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2009-04-30 09:40 | |
![]() | När är EU valet? Någon som vet? | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2009-04-30 09:42 | |
![]() | Oj, fel tråd. | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2009-04-30 09:42 | |
![]() | Fel forum even. | |
| Bitte - Administratör | 2009-04-30 09:47 | |
![]() | Den 7 Juni och det finns en betapetare på S-listan Bitte | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2009-04-30 10:49 | |
![]() | Vem då? Beroende på ranking så kanske det blir en s-röst... | |
| ppi | 2009-04-30 10:51 | |
![]() | Precis, vem är betapetaren?! Här ska röstas för att säkra betapets framtid. | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-04-30 10:56 | |
![]() | Här är lite praktisk information för de som hart haft lika dålig koll på det här valet som jag. www.europarl.europa....an guage=SV www.val.se/europapar...in dex.html | |
| Bitte - Administratör | 2009-04-30 12:07 | |
![]() | På min profil finns det länk till den spelaren tillika min lillasyrra.. Bitte | |
| Dyslekso | 2009-04-30 12:25 | |
![]() | Hur skiljer sig sossar och moderater åt i EU-frågor? Jag har ingen aning. Kan någon förklara det på tre rader? | |
| getingungen | 2009-04-30 12:28 | |
![]() | Valet till EU pralamentet är mer än personvalsfråga än parti | |
| Dyslekso | 2009-04-30 12:32 | |
![]() | Men några tydliga skillnader S&M emellan måste väl ändå finnas? | |
| getingungen | 2009-04-30 12:42 | |
![]() | Några av punkterna i Socialdemokraternas valprogram är: • Stärk kollektivavtalen • Kontrollera finansmarknaderna • Införselkvoterna för alkohol ska sänkas • Förbud mot skatteparadis • EU ska minska utsläppet av växthusgaser med minst 30 procent fram till 2020 • Säg nej till nya olje- och gasledningar Här är några av Moderaternas krav inför valet till Europaparlamentet. • Inför euron i Sverige • Det ska gå att söka sjukvård i hela Europa • EU ska inte bestämma över arbetsmarknadspolitiken • Underlätta legal arbetskraftsinvandring • Utveckla en gemensam europeisk flyktingpolitik • Registrerade partnerskap och samkönade äktenskap ska erkännas i hela unionen | |
| getingungen | 2009-04-30 12:43 | |
![]() | Mer än tre rader, men copy/past är enkelt... | |
| Dyslekso | 2009-04-30 12:58 | |
![]() | Tack för det. Här är mer från sossarna: "Nya jobb genom investeringar i utbildning och infrastruktur. När det fattas beslut om utbildning för tillväxt i EU tar vi socialdemokrater tydlig ställning: Fasa ut EU:s jordbruksstöd och investera istället i gemensam forskning och utbildning. Trygga jobb genom investeringar för bättre arbetsvillkor. När det fattas beslut om arbetstagares rättigheter i EU tar vi socialdemokrater tydlig ställning för den svenska modellen - för kollektivavtal och lagstadgad rätt till fackliga stridsåtgärder över gränserna. Gröna jobb genom investeringar i klimatsmart teknik och förnybar energi. När det fattas beslut om miljön i EU tar vi socialdemokrater tydlig ställning; Driv på för investeringar i modern miljöforskning och klimatsmart teknik, såsom en kraftig utbyggnad av vindkraften i Europa." Får man vara så brysk att kommentera att de kan ta sig i arslet med allt jobbsnack. "Bäst vi _bara_ pratar om jobb den här gången." Härmapor. | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2009-04-30 14:50 | |
![]() | "Kontrollera finansmarknaderna" Skönt med en så konkret ambition. (Vem? Var? Hur?) Jag gillar dock den första delen av den här meningen: "Fasa ut EU:s jordbruksstöd och investera istället i gemensam forskning och utbildning." Varför KAN bara inte dåliga offentliga utgifter få ersättas av -- inga utgifter alls? | |