Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 458 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pillemarisk | 2009-05-01 09:33 | |
![]() | LYCKA en männsklig rättighet ?? Om upplysningstidens tankar gav människan rätt att sträva efter lyckan har denna rättighet idag förvandlats till en plikt, menar den franske samhällsdebattören Pascal Bruckner. Men är det över huvud taget lönt att jaga lyckan? Och förresten, vad är lycka? Är meningen med livet att bli lycklig, eller ligger lyckan i att finna meningen med livet? Jag jagar själv inte lyckan. Jag försöker leva för dagen, göra varje dag till något bra, då kommer lyckan automatiskt,, vad säger ni andra-- | |
| Pillemarisk | 2009-05-01 09:34 | |
![]() | stavade fel mänskligrätt..... menade jag | |
| Bitte - Administratör | 2009-05-01 09:39 | |
![]() | Lycka är inte frånvaror av jobbigheter,, lycka kan vara väldigt små saker ,som ett lite ord i rätt tillfälle , en kram IRL eller cybervägen då den behövs,, Lycka kan vara att få vara frisk och må bra och att alla runt dig är det, också. Lycka kan också vara att tillåta sig att faktiskt gråta över lessamheter och jobbiga saker , för att sedan gå vidare,, Största lyckan i mitt liv är dock att ha funnit en tvilingsjäl, en människa som vet precis hur jag mår och har det utan att jag behöver säga nått Bitte för dagen lycklig trots en massa problem | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-05-01 09:44 | |
![]() | Sann lycka hittar man i sig själv. Lycka för mig personligen är att vara frisk psykiskt och fysiskt. | |
| ossa123 | 2009-05-01 10:11 | |
![]() | jagjagjagjagjagjagjagjagj ag......usa....sverige... .......universal lycka.. | |
| Zaskia - Ej medlem längre | 2009-05-01 10:32 | |
![]() | Lycka upplever man bara i små korta ögonblick. Annars är det mest att man är nöjd eller missnöjd med tillvaron. Att ha en bra hälsa och en något så när bra ekonomi är en bra grund för att vara nöjd med livet. | |
| mirandann | 2009-05-01 10:34 | |
![]() | ja, lycka är en mänsklig rättighet tillochmed en gudomlig rättighet lycka är en rättighet | |
| mirandann | 2009-05-01 10:35 | |
![]() | bitte; håller med, största lyckan är tvillingsjälen | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2009-05-01 10:38 | |
![]() | Nej. | |
| mirandann | 2009-05-01 10:43 | |
![]() | men åh jaap det är det visst trött jag blir alla har förmågan att uppleva lycka inifrån yttre faktorer har inget med lycka att göra även om vi drillas att tro det ann lycka kommer inifrån och du stör över detta själv | |
| mirandann | 2009-05-01 10:43 | |
![]() | haha Styr* | |
| mirandann | 2009-05-01 10:44 | |
![]() | sann lycka kommer inifrån och du styr över detta själv* | |
| mirandann | 2009-05-01 10:45 | |
![]() | svårt att tro på detta eller förstå resonemanget? läs bokserien om pojken som kallades det av Dave Pelzer (ni vet kanske redan) gripande och sannerligen upplysande litteratur | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-05-01 10:47 | |
![]() | för varje vinnare finns en förlorare, den enes lycka är ibland den andres katastrof, hur gör man då om lyckan är en mänsklig rättighet (för båda)? lycka är jättebra men sluta pajja hela världen med förbud och rättigheter. | |
| le-lou | 2009-05-01 10:49 | |
![]() | Jag tror att den som jagar lyckan konstant springer förbi den i sin jakt. Att få stunder av lycka är mer realistiskt och den som inser det slutar att stressa och jaga och blir mer nöjd med vad den har. | |
| mirandann | 2009-05-01 10:49 | |
![]() | fortfarande kommer det inifrån oavsett yttre faktorer det är när vi inser detta som vi kan vara lyckliga på riktigt | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-05-01 10:55 | |
![]() | vilka "vi" är det du pratar om, eller pratar för, mirandann? | |
| pawis | 2009-05-01 10:56 | |
![]() | Man behöver inte vara fysiskt och psykiskt "frisk" för att vara lycklig.... Ordet lycka innehåller så ofantligt mycket - känslor, upplevelser, massor, massor, massor! Lycka för mig är att leva, kunna stanna upp och känna tacksamhet för allt som jag varit med om och allt jag har omkring mig. Även om jag bär på en kronisk sjukdom, och allt kommer att fungera "normalt" - så kan jag känna en enorm lycka för att just jag är jag! Visst kan jag känna lycka för att jag köpt just den där tröjan som jag så länge funderat på....då kommer ju inte lyckan innefrån, utan är en "köpt" lycka för stunden! Det här kan diskuteras in i oändligheten, eller hur? | |
| pawis | 2009-05-01 10:57 | |
![]() | Skrev fel i rena ivern *s*.... det ska vara att jag aldrig kommer att fungera "normalt" igen! | |
| ossa123 | 2009-05-01 10:59 | |
![]() | julklappslycka kallar jag det, det ni syftar på inifrån... JAG vill andas syremättad luft år 2019, samtidigt som jag vill erbjuda mina medmänniskor ren luft...... STOPPA KÖPHYSTERIN! | |