Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 458

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Proddad av2009-05-01 15:23
Antal inlägg: 49

Semester
Jag är nyss hemkommen från underbara La Calera i Mexico där jag besökt en kusin och haft sjukt jävla kul. Klimatet höll på att slå ut en stackars svenne som jag, torrheten i luften är inte att leka med.

Det som först fick mig att höja på ögonbrynen var inte att gemene mexare faktiskt bär hatt, åker på cheva-flak och gör allt i sin makt att fly norrut, icke. Nästan alla urinvånare, var tämligen nöjda med livet där inte en utveckling sen hästsko satt sin fot. Nej det som fick mig att känna en viss hemhörighet var leken "fiska flaskan ur galten"

En något bisarr fritidssyssla för mig som är härdad, en lek från en annan planet om du är skolsyster från Surte.
Leken var väldigt genial i sin enkelhet. Byborna slog galtarna på knäskålarna vilket instinktivtt fick bjässarna att ställa sig på trynet med hela kroppen lodrätt. Sen stoppade man i en flaska i galtens utblås. De som skulle spela på vilken galt som hade flaskan hade givetvis ögonbindel när själva istoppandet förgick.

Givetvis var jag den som nykomling och white skin den som först fick prova på, hittade flaskan efter tredje försöket. Dock undrar jag om jag ha fått någon sjukdom av våran lek?

LowProfile - Ej medlem längre2009-05-01 15:36
Antal inlägg: 959

Jo, det är uppenbart att du har fått det.

emmylicious2009-05-01 15:41
Antal inlägg: 4501

Suck.

LowProfile - Ej medlem längre2009-05-01 15:42

Vadan denna fascination för prutthål? Du borde gå i terapi hos Pottränad.

dragabol2009-05-01 16:00
Antal inlägg: 382

svininfluensa?

LowProfile - Ej medlem längre2009-05-01 16:03

By the way, är det samma som svinkoppor?

LowProfile - Ej medlem längre2009-05-01 16:03

I så fall är det old news. En kille i plugget hade det, och det var typ 30 år sedan.

-Katarina2009-05-01 16:42
Antal inlägg: 30

Det är inte samma sak,svinkoppor är ganska vanligt på dagis bl.a

run-marie2009-05-01 16:50
Antal inlägg: 1806

I min klass för 48 år sen så hade en tjej svinkoppor. Då ropade rektorn ut i högtalaren att vi skulle akta oss för Anita Andersson, hon hette så, för hon hade en väldigt smittsam sjukdom. Tänk om detta hade hänt i dagens skola, hade säkert blivit skadestånd för mobbing från skolans sida.

Vet att det då och då förekommer på dagis, men då ska ju barnen vara hemma, precis som när de har andra smittsamma sjukdomar typ vattenkoppor, halsfluss mm. Där min dotter har sina ungar är de jättenoga med att barnen inte får komma in om det är smittsamt.

LowProfile - Ej medlem längre2009-05-01 16:59

Nämen vaff... vad smidigt. :-s

Mouche - Administratör2009-05-01 17:14
Antal inlägg: 24193

Svar: Man kan efter kontakt med svinets avföring få den fruktade och genomjävligt hemska sjukdomen: Svinus stänganerus trådus.

Om sjukdomen bryter ut uppträder följande symptom:
Man svettas svinigt mycket.
Ser ut, luktar och uppför sig som ett svin.
Man utstöter gutturala grymtanden och bökar med trynet i jorden.

För att undvika att smittan föres vidare här i vårt eget Eden, Betapet, så skyndar jag mig nu att stänga tråden.
Givetvis så har jag noggrant desinficerat omgivningarna som extra säkerhetsåtgärd.

Nöff nöff

Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?