Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 4 |
| Inloggade | 9 |
Mobilspel
| Pågående | 19 462 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| uberbacon | 2009-05-02 20:29 | |
![]() | Att lifta i Sverige Jag och min vän kom på idén att lifta till Eslöv från Linköping för någon dag sen och gjorde det. 12 olika personer nappade på vår skylt och körde oss olika långa sträckor. Kanske såg någon betapetare oss under de 22 timmar som vi spenderade längs/på vägen? (bildlänk längst ner) Hur som helst är jag nyfiken hur folk ställer sig till liftande. Skulle ni plocka upp en person? Två? Efter en landsväg, i tätort eller båda? Är det säkert eller osäkert? Någon mer som spontanliftat längre sträckor? Även fast vi faktiskt kom fram till slut, så var det väldigt många personer som körde ensamma men ändå sket i oss. Vi spenderade 2 timmar i Kisa tex :) En bild: tinyurl.com/cyoukx | |
| MustaVeri | 2009-05-02 20:31 | |
![]() | Skulle nog själv aldrig plocka upp en liftare, tyvärr, man vet ju faktiskt inte vad det är för person även om många är ärliga. Men modigt av er att lifta! | |
| Just L - Ej medlem längre | 2009-05-02 20:33 | |
![]() | varför gjorde ni de? | |
| micro113 | 2009-05-02 20:36 | |
![]() | Förr tog jag upp liftare --- men i dagens läge nej, jag tar inte upp liftare vare sig om jag är ensam eller vi är fler i bilen. Skulle jag få reda på att mina barn liftade så skulle jag bli galen ... det är förknippat med alldeles för stora risker. | |
| Natas666 | 2009-05-02 20:36 | |
![]() | Har liftat mycket när jag var yngre, åkt med mycket konstiga människor..hehe, minns att vi stod och räknade, jahaa! en till bil som är helt ensam i bilen men inte stannar..morr! träffat många roliga/snälla/underliga/ fulla!! människor som tagit upp oss..själv stannar jag alltid, har ju själv varit där, körkortslös, billös,pengalös osv.. | |
| uberbacon | 2009-05-02 20:37 | |
![]() | Just L: för att överraska min kompis flickvän som skulle dit dagen efter med tåg och hälsa på sina föräldrar :) Vi gömde oss på stationen i Eslöv... kul var det | |
| remvanrijn | 2009-05-02 20:37 | |
![]() | hmm, de som körde ensamma vågade nog inte. Tyvärr hur man alltför många fall av bilkapning.. dumt vore man om man frivilligt släpte in dem med. Samtidigt väldigt synd, för det är trivsamt för båda , men men.. | |
| steffin - Ej medlem längre | 2009-05-02 20:38 | |
![]() | Jag tar aldrig upp liftare! Men å andra sidan har jag inget körkort heller. | |
| Just L - Ej medlem längre | 2009-05-02 20:39 | |
![]() | yeah hon åker ifrån sin kille som umgås för mycket med sin killkompis o skall prata av sig hos morsan. Vem dyker upp hennes kille och hans kompis o ja de vore ju kul... NOT | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-05-02 20:40 | |
![]() | Risken att råka ut för en dåre som plockar upp en måste väl ändå vara liten? Däremot tvärtom.. | |
| steffin - Ej medlem längre | 2009-05-02 20:43 | |
![]() | Det är nog inte lika farligt för en kille att lifta, som för en tjej. Tjejer är ju mer utsatta och mindre starka. | |
| Farbrorcarro | 2009-05-02 20:44 | |
![]() | skulle aldrig våga ta upp liftare om jag körde ensam, och om det var en liftare skulle det vara minst en annan kompis i bilen.. det är lite samma sak som att släppa in okända i mitt hem, vilket jag heller aldrig gör. (alltså, öppnar om de ringer på ringklockan). fast en gång öppnade jag när jag stod i duschhandduken, och då var det jehovas, som blev lite generade och på så vis blev jag ju av med dom ganska snabbt :) | |
| uberbacon | 2009-05-02 20:48 | |
![]() | Just L: din syn på det generella förhållandet må vara en aning bisarrt, men jag vill ändå påpeka att alla relationerna i fråga är signifikant bättre än du förmodar =) | |
| Mimikryp | 2009-05-02 21:11 | |
![]() | Om jag inte hade bråttom skulle jag nog plocka upp en eller två tjejer som såg små och o-starka ut. Eller en nördig kille som inte såg ut att kunna slå ner mig. ;-) Ja ja, jag vet att skenet kan bedra, men jag skulle ju inte plocka upp en muskulös karl på 150 kg. *ryser* Visst, han kanske är världens snällaste, men det vet man ju inte. | |
| kingcom | 2009-05-02 21:13 | |
![]() | lifta är väl spännande dock inget att rekommendera som tjej GUD vad vi levde farligt i tonåren men visst "kul" var det kanske då men idag? aldrig frivilligt eller man vet ju aldrig vad man kanske måste göra men inte för nöjes skull iaf | |
| pion ekrot | 2009-05-02 21:14 | |
![]() | Nej. Är asocial i rese-sammanhang. | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-05-02 21:38 | |
![]() | kunde du inte bara tagit ett tidigare tåg och väntat på stationen? | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-05-02 21:46 | |
![]() | Jag orkar inte lifta | |
| uberbacon | 2009-05-02 21:57 | |
![]() | anktejp: jo, eller tittat på TV4 | |
| -Figo | 2009-05-02 22:26 | |
![]() | Det går alldeles utmärkt att lifta. Däremot känns det mer troligare att man får napp utomlands än i Sverige. Vet inte riktigt varför det är så, men tror det är vanligare med liftning i andra länder. Jag liftade runt i nya zeeland i 10 dagar utan problem, riktigt skoj! | |