Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 61 |
Mobilspel
| Pågående | 19 465 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Glim7 - Ej medlem längre | 2009-05-03 12:31 | |
![]() | Här är du nu! Jag har gett akt på ett lustigt beteende hos människan. Lite varstans i vårt samhälle finns kartor uppsatta som har till uppgift att visa var vi är någonstans. Det kan vara områdeskartor över en specifik stadsdel eller en orienteringskarta i ett varuhus. Och då finns det ofta en röd punkt markerad där det står "Här är du nu". Och nu kommer det roliga, de allra flesta som går fram till kartan måste sätta fingret på punkten! Människan har tydligen ett fysiskt behov av att visa för sig själv och andra att det är "här" jag är just nu, det räcker inte med att bara se det. När jag nyligen befann mig på några flygplatser under en resa uppvisades samma beteende där. 7 av 10 måste sätta fingret på monitorn på den rad som deras flight var inskriven. Kul beteende! Senare har jag frågat runt bland vänner hur de brukar göra, men naturligtvis tillstår ingen detta förfaringssätt. Men sådan är ju människan. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-05-03 12:33 | |
![]() | Ok, och du undrar vad vi tycker om detta eller var vi befinner oss eller vad exakt? | |
| Glim7 - Ej medlem längre | 2009-05-03 12:40 | |
![]() | Jag tycker inte att nya inlägg på ett nätforum nödvändigtvis alltid måste innehålla en konkret fråga, men visst, vill någon berätta om sina "kartvanor" så varsågod! | |
| YlBjörn | 2009-05-03 13:36 | |
![]() | Om man stirrar på en fläck tillräckligt länge försvinner den. Var är man då? | |
| vindsus86 | 2009-05-03 13:45 | |
![]() | kan det inte vara så att de sätter fingret på sin rad på monitorn för att visa någon annan eller för att kunna dra en rak linje från det flygplan de vet att de skall flyga med till gaten? jag vet iaf att jag aldrig petar med fingrar varken på flygplatser, busstationer (där de också kan ha såna som visar när bussarna går) eller på såna kartor. | |
| vindsus86 | 2009-05-03 13:45 | |
![]() | bara som sagt eventuellt om någon annan är med och jag skall peka ut för den var vi är eller vart vi skall. | |
| annakarineli | 2009-05-03 14:08 | |
![]() | Visa mig var jag ska!!! | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-05-03 14:15 | |
![]() | Ja jag vet iaf. var jag är. Men vaff nu blundar jag och vet banne mig inte var jag är! GPS? | |
| annakarineli | 2009-05-03 14:19 | |
![]() | Jag skulle vilja att någon god och klok människa tog min hand och visade mig in i framtiden. Var jag ska, vad jag ska göra och så vidare. Känner mig lite vilsen nu. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-05-03 14:27 | |
![]() | Jag är väldigt vilse i pannkakan. Hjälp! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-05-03 15:28 | |
![]() | Ja tydlig frågeställning har varit krav förr. Nu är det som det är med bedömningen här. | |
| mrperfect | 2009-05-03 21:33 | |
![]() | inte bra att sätta fingret på punkten på flyplatser, tänk om man får svin eller fågelinfluensa | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-05-03 21:47 | |
![]() | På Drottninggatan i hufvudstaden så fanns det till för ett tiotals år sen en röd fläck målad på trotoaren där det stod "Du är här". Det tyckte jag var rätt kul faktiskt, synd att den är borta. | |
| guleplutten - Ej medlem längre | 2009-05-03 21:52 | |
![]() | frågan är ju sällan VAR man är- Hellre varför eller vem.Tänk omdet kunde komma upp som små service pointer :-D | |