Spelrum
| Giraffen | 34 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 29 |
| Inloggade | 63 |
Mobilspel
| Pågående | 19 465 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| guleplutten - Ej medlem längre | 2009-05-03 20:37 | |
![]() | husdjurs problem Min lille labbe på drygt ett år har problem med öronen. Vi har haft honomhos vetrinären och fått medicin och jag försöker att tvätta öronenpå honom så snart jag märker att han skakar förmycket på huvudet. Är det någon som har nåt bra tips? | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-05-03 20:40 | |
![]() | Vad sa veterinären att det var för fel med öronen? | |
| guleplutten - Ej medlem längre | 2009-05-03 20:43 | |
![]() | Han har typiska "labbe öron" (läs öroninflammation). Han gav honom ett super styggt cortison att droppa i öronon på honom. Men vår lille kille verkade lida mer av det än allt annat så därför skulle jag vilja ha en second opinion. | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-05-03 20:49 | |
![]() | Det kan finnas ämnen i dropparna som han reagerar emot. 'Cortisonallergi', förmodligen inet själva cortisonet utan ngt annat ämne i medlet. Sen ska cortison bara användas en kort period. Kan han fått mer besvär av att du grejat för ofta i öronen? Man kan rubba pH- balans osv om man pillar för mkt. | |
| Ztoya | 2009-05-03 20:58 | |
![]() | Om han har en öroninflammation, hjälper det inte att tvätta öronen på honom utan det är medicin som gäller. Följ ordinationen eller om du inte litar på den, skaffa en second opinion från annan veterinär, men sluta att själv experimentera. Risken är att han bara blir sämre av det. | |
| kingcom | 2009-05-03 21:01 | |
![]() | skabb? | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-05-03 22:23 | |
![]() | Gulleplutt. Du säger i en annan tråd att hunden är trött. En ettåring som är trött låter lite halvmysko. Kanske hunden skall gås igenom lite allmänt? | |
| guleplutten - Ej medlem längre | 2009-05-03 22:27 | |
![]() | He he, nej hunden är trött för att han får så mycket motion... Vi har jättefin back up på honom men det gör ibland att han har fått så mycket motion att han bara inte orkar gå ut när vi kommer hem från jobbet och har hämtat honom. I övrigt så är han i jätte fin trim och vi har två kennlar som vill ta avel på honom. | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-05-03 22:31 | |
![]() | ok.Dåså;-) | |
| apbur | 2009-05-03 22:58 | |
![]() | Lukta honom i öronen, luktar det illa så behöver han förmodligen en ny kur, vet inte om han står på behandling just nu. Du bör också rycka pälsen han har i öronen som preventiv åtgärd. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-05-03 23:01 | |
![]() | Rycka pälsen bör du inte alls. Och ta det varligt med motionen, låter rätt mkt. | |
| VaKul | 2009-05-03 23:02 | |
![]() | Finns en öronmedicin att köpa på Apoteket...min labbe har samma "symptom"...Det är en salva som ska gnidas in i örat, brukar hjälpa min Rocky varje fall! | |
| guleplutten - Ej medlem längre | 2009-05-03 23:02 | |
![]() | trash.. still no photo? | |
| guleplutten - Ej medlem längre | 2009-05-03 23:04 | |
![]() | Hmm.. Killen ska ju vaccineras om en vecka men jag tycker att han verkar ha det jobbigt nu.. Och jag håller med Trash.. Jag skulle ta skott för att skydda min Atlas från hårryckning i öronen. puuu måste nog tidigarelägga det därbesöket hos veten i alla fall. | |