Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
13
Inloggade17
Mobilspel
Pågående22 382

Forumkategorier

Användare Inlägg  
odin - Administratör2005-09-26 21:33
Antal inlägg: 7442

Exteme Home Makeover - sjukt eller bra underhållning?
Jag har en kluven inställning till Extreme Home Makeover. Å andra sidan är det lite roligt att se när man bygger om/upp ett hus så snabbt (facinerande!). Å andra sidan... att skänka flera miljoner till EN familj är ju SJUKT. Och de får så jvla mkt onödigt, vem behöver 10 tv-apparater och 5 sovrum. Känns som om de skulle kunna ha delats ut bättre till fler människor som mår sämre?

Och hur stor chans är det inte att tjuvar rensar plajset. Iofs säger de inte vad familjen bor, men någon av alla dessa "grannar" lär ju vara sugna o rensa plajset. Måste ingå 1 års bevakningsstjänst!

Vad tycker ni?
 
tsarraz - Spelvärd/Forumvärd2005-09-26 21:35
Antal inlägg: 2977

jag skulle inte tacka nej till ett besök
 
Modessan2005-09-26 21:36
Antal inlägg: 191

Håller med! Jag fixar iofs inte programmet...Han som leder bygget bara skriker... Det är så jobbigt! Dessutom blir det för pråligt för min smak! Roomservice däremot är kanon!!!
Förresten....Räcker det med 1 års bevakningsservice?
 
Spirou22005-09-27 22:36
Antal inlägg: 371

Dokusåpor är per definition inte bra underhållning, och ofta kvalar de in i kategorin sjukt.
 
odin - Administratör2005-09-27 22:41
Antal inlägg: 7442

Jag tycker dokusåpor kan vara helt ok underhållning. Ser faktiskt inget direkt fel med att kolla på dem. Inte mer än att se någon dramaserie osv. Men Extreme Home Makeover däremot, där vet jag inte. Känns som sagt var som pengarna borde kunna gå till fler familjer ist. för att samma får 10 tv-apparater.
 
pelikanen - Ej medlem längre2005-09-27 22:52
Antal inlägg: 2670

Aropå ämnet, vad skulle ni vilja ha för andra extrema makeovers? Jag skulle kunna tänka mig Extreme office makeover...kanske skulle bli lite roligare att gå till jobbet då. =)
 
Kiruna_Linda2005-09-27 22:59
Antal inlägg: 338

jag e sån där som älskar snna där program..jag kollar allt från idol till extream home makover... top model..robinsson jag kollar allt...å jag älskar det :) blir galen om jag missar ett avsnitt å jag tycker husen brukar bli kanon bra...jag kan gärna ta alla dom ..
 
Nemi2005-09-27 23:09
Antal inlägg: 5952

alltså, big brother å sånt är ju sjukt, men det vet de ju som ger sig in i det, de vill ju inte bli kända för högst Iq direkt.... :)
Robinson är kul, för det är ju en riktig tävling.men även där får man tänka på att tv-teamet klipper som de vill :)
Alla som är med i såna program får ju skriva på hårda kontrakt, så det borde ju ha tänkt efter innan de gett sig in i det :)
Dock har jag problem med program som t ex www.mtv.com/onair/dy...ri es.jhtml Inte så etiskt, men men...
Som sagt, det mesta går att sälja å få folk att gå med på...
(dricka galla å äta fårtestiklar....uuuuääääh ...)
 
Busmika2005-09-28 08:46
Antal inlägg: 222

Extreme home makeover älskar jag, helst Preston...det är en man det =0)
Alla hemska dokusåpor klarar jag bara inte av. jag fattar inte varför det är så viktigt att bli känd, så man kan göra vad som helst i TV....Man ser ju hur bra det har gått för dom som varit med hittills....
 
myran_64 - Ej medlem längre2005-09-28 16:46
Antal inlägg: 3157

JUST NU skulle jag önska att det fanns: Extreme boss makeover... Så man kunde byta hjärta och hjärna osv och lägga till ex vis charmkurs, sympatikurs, kurs mot känslokyla, kurs mot dumhet, ekonomikurs....(Inge kul att bli varslad...
Annars finns det faktiskt vissa dokus som går att glo på, om det inte finns något annat att glo på dvs
 
Nighteyez2005-09-29 20:59
Antal inlägg: 155

de sägs ju att i Xtreme home makover så tar dom tillbaka massa prylar efteråt, dom sätter bara in de för att de ska se bra ut i tv.. sjuukt alltihop
 
nettan12005-09-29 22:28
Antal inlägg: 29

Jag är ett dokusåpa fans.Kollar gärna på big brother och extreme home make over osv.Bra program.
 
majijett2005-09-29 22:37
Antal inlägg: 3

Vissa av dem där familjerna i Extreme Homw Makeover har ju förlorat allt pga vissa orsaker varför ska dom inte kunna få tex ett helt hem igen... Å visst ja håller med om att dom kan skära ner på vissa saker å donera de till fler familjer men vadå.. Dom blir jus å himla glad!! Å Ty är ju Bäst!! =)
 
lelou - Ej medlem längre2005-09-30 01:22
Antal inlägg: 2025

håller med odin.
Från total misär ofta till ofattbar rikedom.
En fråga jag ställer mig är också, hur 17 ska dessa familjer ha råd att underhålla allt...och när det gäller barnrum och sånt så gör de det fullständigt opraktiskt, när de bygger för ett barn..ett rum de inte kan växa i. Vad ska en 11 åring med ett legorum till tex ?

De kan dra ner ordentligt, och istället bygga flera "vanliga" hus åt fler behövande familjer. Det ska vara så extremt. så amerikanskt. Så ....ehum...*kväljande*
 
lelou - Ej medlem längre2005-09-30 01:24
Antal inlägg: 2025

Apropå Ty...den där hemska programledaren...han har tydligen ADHD, kan ju vara en förklaring till att karln skriker hysteriskt hela tiden.

Tål inte karln alls och inte de andra han omger sig med heller.
 
IMO - Ej medlem längre2005-09-30 16:02
Antal inlägg: 1766

hmmm... ibland märks det tydligt att jag fyller 40 nästa år...
 
Gullin2005-09-30 21:41
Antal inlägg: 8

Jag tycker att de i extreme home makover är läskiga. De gjorde om huset till familjen till en som hade dött i Irak- kriget och blev rörda och grät hela tiden, samt gick upp på ett berg för att "minnas henne". De kände ju inte ens personen ifråga...

Och jag håller med om att barnrummen är helt sjuka, vem vill ha en lucka in i föräldrrnas rum när man är typ 13? Håller med om att Ty är en läskig person, och det mest läskiga är att han är typ värsta sexsymbolen i USA.

Och är jag den enda som inte gråter när jag kollar på ett videoband med en familj som behöver ett nytt hus? Det finns väl många hemskare saker i världen att gråta för om man nu måste göra det.
 
graystone2005-10-01 07:49
Antal inlägg: 13

Jag brukar ställa mig frågan om det inte blir fuskbyggen av alltihopa. Hur kan det vara möjligt att bygga om ett helt hus på mindre än en vecka?
 
ViraB2005-10-11 07:54
Antal inlägg: 7

Värst är ändå inrednings/görom-programm et Sambo på TV4+.
Jag förstår verkligen inte vare sig hur tanten och vimspellen resonerar, och ännu mindre de par som låter dem stiga över tröskeln till sitt hem.
När de två programledarna härjat färdigt kan samborna åtminstone enas om en sak angående sin inredning; det var bättre förr.
 
Mamin - Ej medlem längre2005-10-12 08:38
Antal inlägg: 79

Aldrig sett något av omgörningsprogrammen... men alla som känner att de vill vara robin hood eller liknande är hjärligt välkomna hem till oss!

"Make my house today-Ami"
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?