Spelrum
Giraffen46
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
32
Inloggade80
Mobilspel
Pågående19 607

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Risotto - Ej medlem längre2009-05-06 12:48
Antal inlägg: 3069

Sex på riktigt eller bara enkla pengar?
Jag gör väl knappast någon förvånad om jag påstår att Pussycat Dolls spelar på översexuella toner i sina musikvideor och de är inte ensamma med att köra den stilen.
Men vad är syftet med denna fjädring som doftar "ta mig till sängen nu! eller varför inte här på stört?"? är det ett seriöst engagemang för att bredda sina urvalsmöjligheter för blivade fäder för deras egen avkomma eller fjädrar de sig bara för att göra enkla pengar? Om det är det första så är det en ambitiös satsning och om det är det sista så är det inte långt ifrån prostitution.

Det är dock värt att reflektera över varför den här typen av produkter säljer. Visst sex säljer alltid men den här typen är rätt maxad och dessvärre så är det det beteendet som barn och ungdomar tar efter och tror är normalt.
Jag köper i alla fall inte en Pussycat Dollsskiva men visst är det trivsamt att kolla på dem.......ljudet får gärna vara avstängt.

kissed - Ej medlem längre2009-05-06 12:54
Antal inlägg: 3037

Jag fattar inte riktigt vad du undrar över?
Om de i pussycat vill ha sex med vem? eller vad menar du?

demokratisk - Ej medlem längre2009-05-06 12:54
Antal inlägg: 53

Kan du referera till något utstickande youtube-klipp?

uisge beatha - Ej medlem längre2009-05-06 12:55
Antal inlägg: 1289

"är det ett seriöst engagemang för att bredda sina urvalsmöjligheter för blivade fäder för deras egen avkomma eller fjädrar de sig bara för att göra enkla pengar?"

Varför inte ett tredje alternativ: De är kvinnor som gillar sex, och tycker inte det är något främmande, konstigt, tabubelagt eller skamligt med det?

susila2009-05-06 12:55
Antal inlägg: 459

frågan gör mig förbluffad. jag kan inte tänka mig att det handlar om annat än att tjäna pengar.

pion ekrot2009-05-06 12:56
Antal inlägg: 3340

Vad barn anbelangar så är det upp till de vuxna i närmiljön att informera och stå för en kanske mer realistisk bild. Barn kan förstå och skilja på vad som är vad, i alla fall de barn som inte redan befinner sig i en otrygg miljö där de kan tvingas söka sig utanför en dysfunktionell familj i hopp om att få trygghet, kärlek och bekräftelse någon annanstans.

Vad vuxna anbelangar hoppas jag att de också kan göra skillnad om de vill, och själva välja och omforma sin egen sexualitet om de vill, sätta sina egna gränser o.s.v. Jag vill inte moralisera över det (har ej sett pussycat dolls heller) - tror att det är kontraproduktivt.

Plumspapper - Ej medlem längre2009-05-06 13:00
Antal inlägg: 1005

"Jag köper i alla fall inte en Pussycat Dollsskiva men visst är det trivsamt att kolla på dem.......ljudet får gärna vara avstängt."

-Visa pattarna!

pion ekrot2009-05-06 13:02

Vad menas med rubriken förresten? Det vore väl utomordentligt naivt att tro att de går omkring och är ständigt kåta på riktigt bara för att de mixar musik med snygghet och sexuella inslag? Och vadå enkla pengar? Att bli betraktad som ett objekt är väl en rätt stor nackdel som påföljd, det skulle iaf jag tycka även om ingen vågade säga något direkt in my face. Bland annat därav föredrar jag att INTE moralisera över saken.

uisge beatha - Ej medlem längre2009-05-06 13:12

"Ständigt kåta på riktigt" är nog en mänsklig omöjlighet, ja :) Jag kanske är helt förlamad av all sexuell matning från media, att jag har slutat reagera. Jag upplever inte vuxna kvinnor med utmanande klädsel och "fula" låttexter som särskilt provocerande - det kanske är ett stort problem jag äger? Jag vet inte.

Risotto - Ej medlem längre2009-05-06 13:13
Antal inlägg: 3069

Jag funderar mest på varför en musikvideo måste innehålla så mycket sexuella anspelningar då det egentligen borde vara det musikaliska värdet som är det viktiga. Den dagen Bono drar av läderbrallorna och står i bara skinnkalsingar och solbriller och sjunger "att när jag blir stor vill jag ha sjysta biceps...." så slutar jag att lyssna på U2 t.ex.

Vad är det de (samt andra liknande artister) vill med detta översexuella beteende?

uisge beatha - Ej medlem längre2009-05-06 13:15

sälja?

Myspruppen - Ej medlem längre2009-05-06 13:15
Antal inlägg: 5000

för att sex säljer?

pion ekrot2009-05-06 13:17

Länge leve frihet och mångfald. Innebär sexualiseringen att alla artister tvingas sälja sin musik med sex är det förstås sjukt! Men så är det väl inte, eller..? Undrar en som aldrig ser på tv...

sally93 - Ej medlem längre2009-05-06 13:17
Antal inlägg: 1032

Jag tror inte dom vill något speciellt. Kanske är brist på fantasi bara?
Håller med Beatha. Har svårt att reagera på dyllikt. Inget nytt under solen om man säger så.
Reagerar däremot fortfarande på krig elände o annat djävelskap - som tur är kanske.

Viktor_M - Ej medlem längre2009-05-06 13:24
Antal inlägg: 1637

Det är så det går när folk fortsätter födas omusikaliska. Då köper de musiken för sex istället för själva musiken. Inte för att jag orkar bry mig. Människor kommer alltid att födas omusikaliska.
Hur som helst så handlar det bara om att tjäna pengar och de flesta artister som marknadsför sig med humpme,humpme-texter och dylik dynga, samt med hjälp av sina stora bröst är i de allra flesta fall sellouts så det bara dånar om det och de blir utkonkurrerade så fort folk tröttnar. och vips så dyker en ny upp. Det är en evighetsmaskin!

wildman2009-05-06 13:25
Antal inlägg: 3860

U2 spelar ju på en annan image, men att tro att dom liksom de flesta moderna band inte spelar på någon form av image utan bara säljer på musik är ju naivt och tro. Dessutom så är ju en musigrupp idag mer än bara musik, det är klart imagen ska tilltala en för att man ska gilla dom.
Jag gillar starka sexiga tjejer som vågar stå för kvinnlig sexualitet. Jag ogillar medelålders gubar som tror dom är coola genom att försöka visa det på olika sätt, som tex U2. avr och en får självklart gilla vad dom vill. Det stora problemet är ju folk som ska bedöma och fördöma, precis som du gör i denna tråden. Enligt mig.

pion ekrot2009-05-06 13:25

Apropå hump me: Alanis Morisette <3

pion ekrot2009-05-06 13:26

"Det stora problemet är ju folk som ska bedöma och fördöma, precis som du gör i denna tråden."

Precis.

uisge beatha - Ej medlem längre2009-05-06 13:26

HON behöver inte anspela på ngt överhuvudtaget :) Hon är rätt cool som hon är.

Myspruppen - Ej medlem längre2009-05-06 13:28
Antal inlägg: 5000

håller helt å hållet med wildman

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?