Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
27
Inloggade62
Mobilspel
Pågående19 499

Forumkategorier

Användare Inlägg  
SvenneBanan2009-05-06 19:58
Antal inlägg: 24

GPS-navigator till bilen?

Jag skulle behöva tips, råd och erfarenheter då jag nu tänkt köpa GPS till bilen...

Mina krav är:
- Enkel att använda och att montera i bilen
- Europakartor
- Svenskt tal
- TMC (märker om det är kö och föreslår ny väg)
- Tid och distans till resmål

Självklart vill jag dessutom ha en så billig variant som möjligt. Har kollat på Pricerunner, men det finns ju en hel uppsjö (Garmin och TomTom verkar vara de vanligaste?) - därför: vad kan ni rekommendera och vad ska man tänka på?

Nattravn - Ej medlem längre2009-05-06 20:00
Antal inlägg: 9141

Jag brukar tänka på min sambo när jag använder Pricerunner. Då blir jag harmonisk och gör ett bra val av produkt.

Lyckliga_jag - Ej medlem längre2009-05-06 20:02
Antal inlägg: 103

Välj en som inte är så tjatig, vår är lite envis:) Det är en Garmin och den fungerar annars bra, förutsatt att man tänker lite själv också. Har tyvärr ingen erfarenhet av TMC eller också har jag inte läst bruksanvisningen ...

SvenneBanan2009-05-06 20:06

"förutsatt att man tänker lite själv också"...

Det är liksom det jag vill slippa!
Brukar printa ut vägbeskrivningar från Eniro eller Hitta.se, men de stämmer tamejfan ALDRIG helt och fullt...

stol2009-05-06 20:12
Antal inlägg: 1015

köp en karta istället

SvenneBanan2009-05-06 20:15

var det det vassaste inlägg du kunde komma på?

SvenneBanan2009-05-06 20:31

På Pricerunner kan man dessvärre inte filtrera på ex.vis. TMC, Europakartor osv. - finns det någon annan site som är bättre lämpad för att söka på navigatorer?

Fobofobi - Ej medlem längre2009-05-06 20:33
Antal inlägg: 287

Lär er hitta istället varför hålla på och släng aut pengar på något medelåttig tsom itne funkar som är irriterande och ja helt onördigt

SvenneBanan2009-05-06 20:37

Oj! Det har jag aldrig tänkt på! Bra tips!

Eller?

Alla har kanske inte den fantastiska förmågan att hitta som du tycks ha. Att "lära sig hitta" är naturligtvis att föredra, men om man är ute och kör relativt mycket under tidspress kan en navigator hjälpa till?!

veggie_d2009-05-06 20:41
Antal inlägg: 1187

Tja.. onödigt är det väl inte? Det har ju visats att man sänker sin bensinförbrukning när man kör med navigator, även i städer/områden som man egentligen tror sig känna väl.
Fast om man tror att man ska kunna montera en navigator och sluta tänka själv så får man tänka om. De kan också göra fel, speciellt med tanke på att vägnätet förändras i mycket högre takt än kartorna (för att inte tala om att du måste köpa de nya kartorna när de kommer ut för att åtminstone hålla dig hjälpligt uppdaterad). Det är inte alldeles ovanligt att navigatorn tror att man plötsligt är mitt ute på en åker, bara för att vägen man kör på är nybyggd :)

Med det sagt, om du vill ha ett bättre alternativ till pricerunner så testa prisjakt.nu

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?