Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 73 |
Mobilspel
| Pågående | 19 607 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Just L - Ej medlem längre | 2009-05-07 20:58 | |
![]() | Vad krävs för att få lån? Jag har hittat ett hus i Karlstad för ca 500 tusen ja vill ha. Har tyvärr inte så möe pengar sparade utan måste ta ett lån. Jag bor just nu i Uddevalla och har jobb fram till sista maj sedan måste ja gå pga nedskärningar. Då blir de a-kassa tills ja hittar nytt jobb. Går hemma just nu och är sjukskriven och får alltså sjuklön ( vet inte om de påverkar). Jag har inga skulder eller tidigare lån och en del pengar sparade på banken. Någon som vet om de finsn någon chans o få ett lån då eller är de typ tvärstopp? | |
| HumbleBug | 2009-05-07 20:59 | |
![]() | oj oj oj, lycka till . . .:( | |
| Kjempegrejt | 2009-05-07 21:03 | |
![]() | dom beräknar det på din inkomst, så om du klarar det på det du får och kommer få, så får du kanske lån. Dock brukar dom efterfråga en fast inkomst.. | |
| Ässät | 2009-05-07 21:04 | |
![]() | Har en kompis som precis tagit lån och hon blev arbetslös i november, inget jobb alltså. | |
| Kjempegrejt | 2009-05-07 21:06 | |
![]() | ässät: handlar det om så stora belopp där med? | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-05-07 21:06 | |
![]() | Har du tur kan det gå. Beror ju också på de beräknade driftskostnaderna på huset, om du har bil som kostar, m.m. 500 tusen är ju inte mycket, och banken har ju huset som säkerhet. Chansen är nog inte överdrivet stor att du får lånet. Men give it at try!!! Lycka till, hursomhelst :) | |
| Just L - Ej medlem längre | 2009-05-07 21:08 | |
![]() | Oki då kanske de finns en chans. de är perfekt för mig huset är renoverat 04 värme i alla golv o helkaklat i badrum och kök. De är litet där av de billga priset. De ligger avskilt ca 2 mil ifrån karlstad. Tomten är stor men ganska ful så där finns massa kul att greja med. Ååå ja vill verkligen ha de. | |
| Ässät | 2009-05-07 21:09 | |
![]() | Kjempegrejt..150000 lånade hon | |
| Kjempegrejt | 2009-05-07 21:10 | |
![]() | åh... lycka till! | |
| 123 hopp - Ej medlem längre | 2009-05-07 21:16 | |
![]() | Jag rekomenderar fast inkomst, det är inte bara huslånen som skall betalas när man har hus. | |
| slånbär | 2009-05-07 21:18 | |
![]() | I vissa fall kan man få ok om man har en borgenär. | |
| toovrida | 2009-05-07 21:19 | |
![]() | jag tror inte det bli några problem att låna ett så litet belopp. De har ju huset som säkerhet o sen blir det typ bara 2500 i månaden för dej att betala | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-05-07 21:51 | |
![]() | Eeeehhh, toovrida; du har aldrig haft nåt hus, eller...?? Driftkostnaderna är inte alltid att leka med. Vatten, sophämtning, fastighetsskatt, lagfart, vägavgifter och inte minst uppvärmningskostnader. | |
| ppi | 2009-05-07 21:56 | |
![]() | banken gör en kalkyl på vad huset kommer kosta dig per månad, inkl amortering och ränta. Räcker din inkomst till det, samt att du har fast jobb så ska det inte vara nå problem. Iof beror det lite på vilken bank man har. Jag och mitt ex blev nekade trots att han hade fast jobb med bra lön, jag studerade.. där sket det sig. Handelsbanken var de enda som gav oss lånelöfte. Har du folk som går i borgen för dig kan du lättare få lån. | |
| ewaleena - Ej medlem längre | 2009-05-07 22:43 | |
![]() | Jag köpte ett hus för 550 tusen och lånade hela beloppet. Jag har en månadskostnad för huset på ca 6000 inkl allt. El, ved, olja, sopor, sotning, försäkring, amorteringar på två lån och ränta på två lån.. vägföreningsavgift och så vidare. Det tillkommer ALLTID massa utgifter man inte tänkt på när man köper hus.. Huset som säkerhet är idag ingen given grej för att få låna det beloppet. Husets värde är ju oftast mindre än vad man idag får för huset. Banken ser väl helst att man kan hosta upp åtminstone 5 % av beloppet själv, gärna 10% och sedan får man INTE baka in avgiften för att få fastigheten skriven på sig (minns inte vad det heter) Jag fick den avgiften av mamma och pappa eftersom jag inte fick låna till den också. Jag betalade 20000 i avgifter när vi köpte huset! Visst är det billiga räntor nu men man ska ha råd om räntan ökar också.. Jag brukar dubbla kalkylen som man hittar på typ hemnets sidor, där dom också räknar in skattereduktion, vilket jag inte har då jag hellre får tillbaka pengar än riskerar att bli skyldig i slutändan.. | |
| Tess2 | 2009-05-07 23:00 | |
![]() | Det verkar onödigt bekymmersamt att ha huslån utan att ha fast inkomst. Även nyrenoverade hus går sönder. Det är inte roligt att bo i ett hus när panna eller varmvattenberedare går sönder. Ja, allt möjligt oförutsett kan gå sönder. Jag håller med de som skrivit att hus kostar betydligt mer än räntorna. Men kan man bo och leva med minimal konsumtion i övrigt kan det ändå gå. Det brukar däremot inte banken lita på... ... men att höra sig för om lånelöfte är helt gratis! Lycka till! | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-05-07 23:14 | |
![]() | ewaleena; avgiften för att få fastigheten skriven på sig kallas lagfart. Den summa du nämner som månadskostnad låter rimlig, för ett hus av den typen brukar den totala månadskostnaden ligga mellan 6000-7000:-. Om inget händer, vill säga, som att pumpen går sönder = 20-30.000 om man har otur, osv osv... | |