Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
12
Inloggade14
Mobilspel
Pågående22 139

Forumkategorier

Användare Inlägg  
betaguld2006-04-12 09:09
Antal inlägg: 268

Tilt - att hamna på sned i sitt spelande
Så händer det - bokstäverna faller inte din väg, konsonanterna flödar, eller vokalerna, inget passar brädet, och motståndaren har precis vad som krävs i varje drag och plockar enkla superpoäng med X,J,Y mm och du lämnas till att äta upp bordssmulorna. Känns det igen?

Vad gör du när du inte längre kan hantera känslorna och går ut i full tilt? Hur påverkar det dina följande spel och din ranking?

Det är lika bra att vi erkänner det på en gång! Bakom datorns trygga vrå är vi inga änglar! Jag brukar tugga fradga och säga förbjudna ord till skärmen (men bara i enrum). Att stampa i golvet hör också till och ta en sväng i rummet av ren frustration.
 
Mammarie2006-04-12 09:19
Antal inlägg: 323

Svär alltid till skärmen och dom dåliga bokstäverna jag får....för ingen ser eller hör mig=))))
 
saittam75 - Ej medlem längre2006-04-12 09:24
Antal inlägg: 16806

Svär o suckar gång på gång, får en obehaglig känsla av att vilja avregistrera mig omgående, men det går över redan tills nästa match..
 
Rullgardina - Ej medlem längre2006-04-12 10:50
Antal inlägg: 162

Hahaha, avregistreringstankarna känns igen :).
 
Pluttisen2006-04-12 10:51
Antal inlägg: 591

Nej, inte för mig, jag blir bara förbannad och det påverkar resten av mina matcher oxå...Ratingen sjunker som en sten...:0(
 
lelou - Ej medlem längre2006-04-12 10:59
Antal inlägg: 2025

vrålar könsord och skakar tangentbord. pyskologiskt är jag fortfarande 13.
 
jssfrk2006-04-12 11:06
Antal inlägg: 771

Stänger av alla tankar utom "nu skall jag spela upp mig igen" och torskar sexton matcher på raken. Spelmissbruk, vadå?
 
Angus2006-04-12 11:06
Antal inlägg: 380

Själv är jag både lugn och sansad och använder aldrig överord..

;-)
 
Gentiana2006-04-12 11:16
Antal inlägg: 295

Spelar inte på flera dagar o sen går det ännu sämre....sant sagt; ratingen sjunker som en sten, hur ska man komma igen???
 
HappyU2006-04-12 11:27
Antal inlägg: 6836

Känner igen mig, både i suckar, svordomar och sjunkande rating :(
 
saittam75 - Ej medlem längre2006-04-12 11:28
Antal inlägg: 16806

Jag har ju ingen märkvärdig rating direkt, men när det går som sämst, och man förlorar gång på gång, så försöker jag vinna mot de som ligger runt 1000-1100 och försöka få tillbaka mitt förlorande självförtroende.. ..är dock ingen garanti att man vinner mot dom heller, när man har en dålig dag/kväll.. :(

Tror dock bästa tipset är att ta ett brejk efter många "storförluster", för det är nog inte bra att fortsätta spela när man "mentalt" redan gett upp nästkommande match, eftersom man tycker precis ALLT går emot en.. =(
 
Modessan2006-04-12 11:33
Antal inlägg: 191

Jag är ingen dålig förlorare...Det går bättre en annan gång!!! Alltid lika glad, oavsett vad!!!
 
saittam75 - Ej medlem längre2006-04-12 11:36
Antal inlägg: 16806

Kan du skicka några kilo "optimism" till min brevlåda är du snäll.. ;p
 
vulcan2006-04-12 11:37
Antal inlägg: 7666

jag är en extremt dålig förlorare som lärt mig en viss nödtorftig behärskning genom lååång träning. Men ibland går det bara inte. Och då kan nog i stort sett vad som helst hoppa ut ur munnen när man sitter vid datorn. IRL går det lite lättare, men ibland går det inte att trycka undan allt där heller.

Det konstiga är att man har så svårt att acceptera det här momentet i spelet. Jag har spelat och tävlat en del i backgammon också som har ungefär samma balans mellan tur och skicklighet och det är precis samma sak där. Ändå föredrar jag ju just såna här spel så varför kan jag inte lära mig att acceptera att oturen ibland klumpar ihop sig? Jag vet ju att i längden är tur och otur lika för alla.

Helt klart är iaf att man spelar sämre, eller t.o.m. mycket sämre, när man blir frustrerad. Vilket naturligtvis bara göra att man blir ännu mer irriterad på både alltings jävlighet och sig själv. Så man har allt att vinna på att försöka coola ner sig. Förra årets SM var jag tvungen att gå ut på toaletten och djupandas ett antal drag in i fjärde ronden, för jag kände att jag höll på att tappa både humöret och koncentrationen totalt. Jag hade då 1-2 i matcher och låg under mot en spelare jag ska kunna slå 9 gånger av 10 och fick brickor som var dåliga eller inte passade medan hon kunde plocka enkla gratispoäng. Det kändes som att hela SM:t höll på att gå helt åt h-e. Jag lyckades dock faktiskt lugna mig, återvände till bordet, fick lite bättre brickor och lyckades genom ett väl genomtänkt slutspel (som jag garanterat aldrig kommit på om jag fortsatt i det tillstånd jag befann mig före den lilla pausen) att vinna denna egentligen helt hopplösa match med ett par futtiga poäng. Sen vände det, jag fick bra brickor, spelade bra och gjorde 7-2 i de återstående 9 ronderna med stryk bara mot segraren och tvåan i hela tävlingen och kom till slut femma. Turen vänder alltid förr eller senare, samma lagar för både IRL och Beta. Fast när man ligger under med 120 poäng, byter sju brickor och får upp HFGDMLT så är det inte lika lätt att se så filosofiskt på saken... ;-)
 
Pekkis2006-04-12 12:04
Antal inlägg: 1173

Det kokar inom mig. En del av mig dör varje gång det inträffar.

Jag har så tjusiga bokstäver... spelet flyter som en porlande vårbäck, och sedan tar det tvärt slut.
Motståndaren får det fina, det vackra.
Och hon avslutar med en rullning.
Jag blir ond och hatande, och vill ALDRIG mer spela detta jävla skitspel igen!!!
 
oeronbarn - Ej medlem längre2006-04-12 12:15
Antal inlägg: 2288

jag minns att någon tog alla A:n i matchen mot mig förra SM. och då menar jag inte sex eller sju st utan åtta. en viss övervakare var det bestämt ;)
 
vulcan2006-04-12 12:54
Antal inlägg: 7666

haha, ja det var då RASTBANA:n kom också (som jag fortfarande inte vet exakt vad det är). Men mina vinster handlar alltid om välförtjänt utdelning på fint spel, aldrig om simpel tur :-)
 
ewaleena - Ej medlem längre2006-04-12 17:01
Antal inlägg: 1977

Visst blir man galen, skriker, hotar med att gå ur, stänga av datorn och att bara ge upp brukar dyka upp i mitt huvud.. Brukar oxå försöka "ta igen" poäng mot lägre ratingspelare utan att lyckas *S* Ibland har man tur helt enkelt och ibland funkar iget alls !!
Vi är nog ganska lika när det kommer till det här spelet ändå!! *S*
 
trosell2006-04-12 17:06
Antal inlägg: 244

Jag slår, kastar och stampar på grejer :P Måste söka hjälp innan mitt betapetspelande blir för dyrt... har redan rykt ett badmintonrack... dyyyyyrt :(
 
Pastor Green - Ej medlem längre2006-04-12 17:26
Antal inlägg: 192

Innan jag blev frälst och pingspastor uppträde jag i andra skepnader här på Beta - om en motspelares tursamhet överträffade allt rim och reson fick denne höra det, med all önskvärd tydlighet. I kombination med min ökade mognad och att ständigt tvingas starta nya användare har jag nu upphört att både förolämpa mina motståndare och bli särskilt upprörd.
Med vetskapen om att vara en av de absolut främsta spelarna vet jag också att min rating snart återställer sig - och i jämn takt kommer att stiga.
Med stor indignation noterar jag nu övervakarnas användande av könsord och bittra sinne, för vad är mer falskt och förkastligt än läpparnas bekännelse? Kom ihåg, när räkenskapens dagar inträder hjälper inte ett "Grattis" på betapet - om man nu inte verkligen stöder utropet med hjärtat och själen. Ordets värde är lika tömt på innehåll som dansen kring en guldkalven.
 
Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?