Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 22 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 754 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lillan1960 | 2009-05-14 00:05 | |
![]() | Änglar och Demoner Jag såg den på premiären och tyckte att den var bättre än daVincikoden även om ingen av filmerna kommer upp i samma klass som böckerna. Är det någon mer som har sett filmen? Håller ni med mig? | |
| remvanrijn | 2009-05-14 00:09 | |
![]() | inte än, men skall, var väl premiär idag va? | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-05-14 00:09 | |
![]() | världspremiär idag..antyder du att folk här skulle ha laddat ner den? | |
| lillan1960 | 2009-05-14 00:16 | |
![]() | Ja den hade premiär idag. Här var det två föreställningar men i flera biosalonger + en VIP-visning. Här antyds ingenting annat ;) | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-05-14 09:55 | |
![]() | Har bara läst just Änglar och Demoner av Brown och vet inte riktigt alls vad jag ska tycka. Visst är det en fängslande historia med ett populistiskt tema men den faller på eget grepp. I början av boken så trycks det hårt på den gedigna efterforskningen av bakgrundsmaterial och dess riktighet och däribland framställningen av assasinerna vilkas sällskap i boken är av bärande betydelse. Så som jag har förstått det i och med läsande av annan och mer pålitlig litteratur så är denna framställning av assasinerna direkt felaktig eftersom att de faktiskt hade goda rellationer med vissa av korsriddarnas kungar och i huvudsak riktade sina attacker mot islamska furstar o.dyl. Men det är en fängslande historia till trots. | |
| -Nephelia- | 2009-05-14 10:23 | |
![]() | Ska se den i helgen jag. Återkommer alltså.. | |
| Zizzzi | 2009-05-14 13:28 | |
![]() | Inte sett filmen än. Tyckte filmen davincikoden var värdelös, även om boken var helt ok. Änglar och demoner är ju EGENTLIGEN före dvkoden... Den tycker jag är bättre, även om man lär sig författarens skrivstil o därmed kan räkna ut allt på förhand... Skall se filmen idag, tror den kommer vara bättre än dvkoden | |
| guggee | 2009-05-14 13:58 | |
![]() | Ingen risk att jag kommer att se filmen. Jag läste da Vinci-koden, och tyckte den var rätt bedrövlig, så jag tror inte att filmversionen var något bättre. Och inte heller fler böcker av samma författare.... | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-05-14 16:07 | |
![]() | Har bara läst boken hittils, mycket bättre än DaVinci Koden var den! Måste först se "Män som hatar kvinnor" Håller på att läsa ut den boken nu också. Sen blir det "Änglar och demoner" för hela slanten! | |
| Risotto - Ej medlem längre | 2009-05-14 16:25 | |
![]() | Hinner man inte läsa boken nu innan man ska se filmen? Sagan om Ringen tog det i alla fall mer än femtio år för innan de gjorde en film på , spelfilm. Såg "Män som hatar kvinnor" i lördags, jag undrar om det finns sådana djur på riktigt....? | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-05-14 16:41 | |
![]() | Hehe... började läsa boken för ett bra tag sen. Men den hade glömts bort pga läsning av andra böcker :) Ja, odjur finns det gott om på denna jord... tyvärr | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-05-14 16:42 | |
![]() | Har haft en sstyvfar som var en hemsk varelse bland annat :/ Är inte så jäkla ovanligt med galningar verkar det som... | |
| kajix | 2009-05-15 14:29 | |
![]() | Om filmens trovärdighet vad gäller partikelfysik: www.sr.se/cgi-bin/p1...el =2836307 | |
| Yids Army - Ej medlem längre | 2009-05-15 15:48 | |
![]() | Ron Howard är en tung regissör. | |
| myzziz - Ej medlem längre | 2009-05-15 16:14 | |
![]() | Såg filmen igår,men blev verkligen besviken på slutet.Jag har inte läst boken,men jag kunde räkna ut vem som låg bakom allt innan jag fick veta det. Nä jag gillade Da Vinci Koden,den var bättre. Enligt filmreklamen på bio så kommer det en fortsättnig på "Män som hatar kvinnor" i september | |
| myzziz - Ej medlem längre | 2009-05-15 16:17 | |
![]() | Tillägg,,,Dom som läst böckerna tycker filmerna är bättre. Ibland ska man inte dömma saken förrän man sett den,el upplevt det. | |
| Tvillingbror - Ej medlem längre | 2009-05-15 17:18 | |
![]() | Jag tyckte filmen var klart sevärd trots att jag läst boken innan! Sedan är jag ett stort fan av Tom Hanks:) lätt en av de bästa skådisarna någonsin! | |