Spelrum
Giraffen39
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
25
Inloggade64
Mobilspel
Pågående19 702

Forumkategorier

Användare Inlägg  
taru2009-05-14 09:39
Antal inlägg: 286

helt (o)seriösa träningstips!
Glöm GI-metoden! Nu är det småbarnsmetoden som gäller! Som småbarnsmamma tror jag fult och fast på detta!

Det har sedan länge varit känt att tvååringar i allmänhet är slanka. I ett samarbete mellan barnläkare, röntgensköterskor, näringsterapeut och utmattade har därför denna nya diet tagits fram:

Dag 1
Frukost: Ett kokt ägg, en skiva rostbröd med aprikosmarmelad. Ät två små bitar av ägget och bred ut resten på golvet. Ta en bit avrostbrödet och smörj sedan in ansiktet och kläderna med marmeladen.

Lunch: Fyra färgkritor (valfri färg), en näve krossade potatischips och ett glas mjölk (tre klunkar, häll resten på golvet)

Middag: Ett kex, två mynt. Skräp från under soffan. Kvällsmål: Rosta en skiva bröd och kasta den på köksgolvet. Till det fyra klunkar av kvällsbadvattnet.

Dag 2
Frukost: ta upp rostbrödet från igår från köksgolvet och ät det. Ät en sked vaniljsocker.

Lunch: Ett halvt rosa läppstift. En bit av en medtagen fimp (som de övriga familjemedlemmar tvingar dig att spotta ut) med en isbit.

Mellanmål: Slicka på en klubba så att den är klibbig, släpp ner den i sand. Slicka igen tills den är ren. Tappa den på mattan.

Middag: En sten eller torkad ärta, tryck först upp den i vänstra näsborren. Blanda ner läsk i potatismoset. Ät med sked.

Dag 3
Frukost: Två plättar och mycket sylt, som du gnider in ditt hår. Ett glas mjölk. Drick hälften varefter du klämmer ner plättar i glaset. Plocka upp klubban från igår från mattan, slicka bort luddet och göm den mellan soffdynorna.

Lunch: Tre tändstickor, chokladdryckspulver och en smörgås med sylt. Stoppa munnen full med bröd och spy till slut upp det på golvet. Häll ett glas mjölk på bordet och slicka upp det.

Middag: Glass, en näve chips, kaffe (om de andra inte märker det)
Nån annan som har bra tips?

taru2009-05-14 09:39

Det är bra att göra dieten effektivare med motion.

Här är några exempel:

1. Vrid och slingra dig på golvet i en stormarknad, stärk samtidigt dina stämband genom att vråla högt. Gör kraftigt motstånd när Securitas släpar ut dig ur butiken.

2. Spring överallt, hoppa emellanåt. Ramla regelbundet, att kravla dig upp stärker musklerna på ett mångsidigt sätt. Kom ihåg stämbanden: skrik medan du springer.

3. Ser du en vattenpöl eller en lerpöl - missa inte tillfället att träna simmning i den.

4. Be om en sparringpartner vid påklädning. Gör med alla krafter motstånd mot att bli påklädd. Nöj dig inte med de första kläderna, kräv att få byta dem åtminstone tre gånger.

Lycka till!!

wildcard2009-05-14 09:53
Antal inlägg: 1966

hahaha, jag tror att jag dööööör!
Jag minns detta så tydligt från när min stumpa var i den åldern, det är så sant, hon var och är mager som en sticka!

-Nephelia-2009-05-14 10:23
Antal inlägg: 1217

hehe ( :

Aleu2009-05-14 10:39
Antal inlägg: 1297

Tack för ett gott skratt =D

ppi2009-05-14 10:41
Antal inlägg: 1173

chips, klubba, läsk är det bara idioter som ens erbjuder sina tvååringar.

ppi2009-05-14 10:42

annars var det kul

Folkpark2009-05-14 10:54
Antal inlägg: 5

Kul. Du skriver väldigt bra. Publicerar du dig någon annanstans?

Viktor_M - Ej medlem längre2009-05-14 10:57
Antal inlägg: 1637

wtf...

ppi2009-05-14 11:05

Jag tror det är inklistrat jag.

millas742009-05-14 11:11
Antal inlägg: 54

Hahahaha...jättekul! Detta är dagens sanning om tvååringar,de är ju på detta viset. Har fyra egna små telningar som varit exakt så!
Sedan handlar det inte så mycket om att det erbjuds chips och läsk till så små barn. Det räcker att någon i familjen glömt att ställa undan efter sig,då är de snabbt där och ska stoppa in det i munnen.

Andra saker som är bra att stoppa i munnen och tugga på är: fjärrkontroller,mobiltele foner,batterier(ur leksaker de lyckats ta bort batteriluckan på),jord,maskrosor och diverse annat de hittar på marken.

Ur dietsynpunkt så är det ju inga vitaminer eller nåt i så vikten lär ju rasa om man skulle prova detta. Dessutom så skulle min hunger bli så svår efter ett tag att jag förmodligen skulle stoppa allt jag kom över i munnen för att dämpa hungern. :) :) :)

Tack för ett roligt inlägg som är mitt i prick. :)

carinau2009-05-14 11:12
Antal inlägg: 882

Underbar läsning taru!
Skriv en hel bok om ämnet vet ja.

Sjäv ser jag, till min glädje, att det börjar regna lite nu.
Så fort vattenpölarna är tillräckligt stora ska jag ut och tvätta bort marmeladen i håret och göra mig redo för nästa måltid.
ag känner redan hur kilona rasar =)

Risotto - Ej medlem längre2009-05-14 11:35
Antal inlägg: 3069

Så vitt jag vet så är uttrycket "dagens sanning" en vit lögn som man drar för att skoja om något, gärna på någon annans bekostnad.

taru2009-05-14 13:11

Hihi ja det är så roligt! Funderar även på om jag ska pröva dieten min 7 månader gamla dotter håller, med bara plast, papp och tyg.. Mycket fibrer i tyg åtminstone, hehe..

le-lou2009-05-14 13:14
Antal inlägg: 17500

oj oj så tråkigt att vara så pretto

Sotfinger2009-05-14 13:37
Antal inlägg: 22361

Att vara hemma med små barn ger även det tillfällen till en hel del träning.
Exempel:
!. Växla mellan statisk och dynamisk träning av armar och axlar genom att först hålla barnet på höger arm medan du steker pannkakor i gjutjärnspanna med vänster, byt sedan arm.
2. Träna benen både statiskt och dynamiskt, rörlighet i axelled samt koordination genom att stå på ett ben medan du puttar barnvagnen fram och tillbaka med det andra benet samtidigt som du hänger tvätt.
3. Styrketräna hela kroppen genom att bära dubbla matkassar i båda händerna och barnet i en bärmes på ryggen. Obs tänk på att stabilisera i bålen, svanka ej.
4. Träna kondition genom att gå milslånga raska promenader med ett barn som endast sover i rullande vagn. Ha gärna med en ouppfostrad kopplad hund, som hela tiden drar åt ett annat håll.

Aleu2009-05-14 15:13
Antal inlägg: 1297

Både TS och sotfinger har träffat mitt i prick! =D

mrperfect2009-05-14 17:28
Antal inlägg: 11437

Någon som vill hjälpa till att ge mej ett träningsredskap on sådär en nio månader?
Liten förmögenhet-inget hinder :)

nystan12009-05-14 18:33
Antal inlägg: 3414

TS och Sotfinger: Hahahaha, gud så bra! =D

Gimp2 - Ej medlem längre2009-05-14 18:53
Antal inlägg: 2385

sängkammarrejv

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?