Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 64 |
Mobilspel
| Pågående | 19 702 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Nunnelunan | 2009-05-14 20:49 | |
![]() | Parningsmuskeln har förökat sig... Som alla känner till använder vi däggdjur filén vid fortplantningen. Nu har Scan kommit på att grisar har minst 6 sådana muskler, medans vi andra får nöja oss med bara två. Vad tycker ni om producenternas lek med ord för att försöka lura oss konumenter? Fläskytterfilé och ädelfilé. Huvva, bojkotta eländet? di.se/Nyheter/?page=...ga rNyheter | |
| Kajsasson | 2009-05-14 22:21 | |
![]() | Fläskytterfilé är en helt riktig beteckning. Däremot en filé från steken är inte rätt. Scan får nog hemläxa i namnuppfinning. | |
| Nunnelunan | 2009-05-15 17:20 | |
![]() | Fläskytterfile är bara en benfri kotlettrad som kostar mera pengar per kilo än vad "benfri kotlettrad" kostar. Jag tycker att det är bedrägeri mot konsumenterna. Det är således inte någon styckdetalj alls och därmed inte en riktig beteckning... Skinka är skinka, möjligen kallar man den i delar för skinkstekar om man vill göra det enkelt för sig. Används bara ordet stek, så tänker jag åtminstone på en styckningsdetalj från nöt? | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2009-05-15 19:13 | |
![]() | Jag trodde tråden skulle handla om att prognosen pekar mot att männen blir fler än kvinnorna i Sverige i framtiden. | |