Spelrum
| Giraffen | 0 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 0 |
Mobilspel
| Pågående | 19 997 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mollabo | 2009-05-15 17:31 | |
![]() | Piratpartiet i europaparlamentet Det ser ganska ljust ut för piratpartiet än så länge. Tänker du rösta på dom? | |
| Kraxpett - Ej medlem längre | 2009-05-15 17:33 | |
![]() | Nej. Tänker du göra det, och i så fall varför? | |
| Yids Army - Ej medlem längre | 2009-05-15 17:38 | |
![]() | Jag kommer rösta på dom. Dont fuck with my torrents är devisen. | |
| Mollabo | 2009-05-15 17:39 | |
![]() | Ja! Dom har egentligen inte tagit ställning i stora frågor men det erkänner dom också. Tycker ändå dom verkar sunda, och det behövs ett parti som tar tillvara på internetanvändarnas intressen och inte profitsvinen. | |
| Kraxpett - Ej medlem längre | 2009-05-15 17:42 | |
![]() | Enfrågepartier kommer aldrig att få min röst. Min världsbild är lite mer komplex än så. | |
| skogstorparn | 2009-05-15 17:45 | |
![]() | när merparten av deras sympatisörer,på valdagen till sin stora förvåning upptäcker att man inte kan rösta över internet,lär dom inte få så många röster.. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-05-15 17:46 | |
![]() | Snacka om ilandsproblem. Aldrig att de får min röst. Håller med kraxpett, min världsbild är också mer komplex. | |
| Alfonetic - Ej medlem längre | 2009-05-15 17:47 | |
![]() | Jag ska rösta på dem, de känns som det enda seriösa alternativet just nu, alla andra tycks vara med i samma klubb. | |
| Rapé1 | 2009-05-15 17:50 | |
![]() | Nee, skulle aldrig rösta på ett sånt parti... | |
| Skuldsatt | 2009-05-15 17:56 | |
![]() | Skiter fullkomligt i fildelningsfrågan, men just nu är det det enda partiet som tar privatlivet seriöst, så jag kanske lägger min röst på dem... | |
| Mollabo | 2009-05-15 18:23 | |
![]() | Komplex värlsdbild , hmm hämning eller sammansatt? | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-05-15 18:25 | |
![]() | nej aboslut inte | |
| emilv | 2009-05-16 11:06 | |
![]() | Investerare räknar alltid med att investeringen betalar tillbaka sig på en viss tid. Denna tid är INTE 70 år, utan snarare närmre fem år. Därför är en kraftig sänkning av patent- och upphovsrättsmonopolen det enda sunda för att få till en fri marknad för idéer och kultur. Rapé, vilken typ av partier är det du inte röstar på? | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-05-16 11:17 | |
![]() | Jag hade inte tänkt att rösta alls, men ändrade mig när jag hörde talas om piratpartiet. Har således inga problem med att det är ett enfrågeparti eftersom det är den enda frågan jag är intresserad av. | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2009-05-16 11:20 | |
![]() | Komplex världsbild får man om man är världsvan. latimesblogs.latimes..._b each.jpg | |
| Speedkulan - Ej medlem längre | 2009-05-16 11:21 | |
![]() | Speedkulan är snabbast, men bäst vettefan. | |
| o6uoW | 2009-05-16 11:25 | |
![]() | Jag anser väl att det finns viktigare frågor för tillfället än fildelning, ska man då rösta på ett parti som enbart fokuserar på detta?? | |
| tydal | 2009-05-16 11:32 | |
![]() | Min världsbild är också mer komplex, men det handlar ju inte om att skicka ett parti till EU-parlamentet utan flera, och frågan är om Piratpartiet ska vara ett av dessa. Jag har hållt på med datorer ganska länge och använt Internet sen 1994. Under denna tid har jag följt politiken på området och sett vilka lagar som stiftats. De svenska riksdagspolitikerna har i allmänhet rätt åsikter, men de har ändå röstat igenom fel lagar på området. Lagar som i praktiken är tvärtemot vad de vill åstadkomma. Detta måste bero på att de inte förstår datorer och Internet. Runt 1994 var vi inte så många som hade datorer hemma. Men många av namnen i Piratpartiets topp känner jag igen från den här tiden. De var också med på nätet och jag har även pratat med dem på flera träffar som vi hade i verkligheten. Under hela den här tiden när politikerna konsekvent fattat fel beslut har jag ställt mig frågan: "Varför kan ingen bara berätta för dem hur det är?" De sitter bara och gissar och spekulerar, och deras resonemang är helt felaktiga och de har inte en aning. På senare tid har det faktiskt blivit värre, för nu när de lärt sig hur man mailar och tittar på www.riksdagen.se så tror de att de förstår sig på datorer och Internet. Och samtidigt har datorer och Internet blivit ännu viktigare, för nu har ju alla en dator hemma och använder Internet till nästan allting, och det blir bara mer och mer hela tiden. Det behövs någon som kan berätta för politikerna hur datorer och Internet fungerar. Jag säger inte att hela EU-parlamentet ska bestå av datorfolk, för alla är ju bra på sitt område, men åtminstone en behövs. När nu Internet utgör så stor del av vår vardag måste det finnas någon politiker som förstår sig på det. Därför går min röst till Piratpartiet. Kan ju tillägga att det för min del inte har något att göra med fildelning, piratkopiering eller gratis. Jag är musiker och skriver låtar och vill ha min upphovsrätt kvar. Det har bara att göra med att Piratpartiet har datorkunnigt folk, och det behövs i politiken. | |
| Skuldsatt | 2009-05-16 13:06 | |
![]() | o6uoW: Återigen, fildelning är INTE det enda de fokuserar på. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-05-16 13:07 | |
![]() | Vad har komplex världsbild med saken att göra? *asg* | |