Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
10
Inloggade43
Mobilspel
Pågående19 800

Forumkategorier

Användare Inlägg  
stefanf2009-05-16 12:49
Antal inlägg: 1744

liten vit tiger från Parken Zoo
Ungarna har en liten favorittiger (Curry) som vi köpte för ett antal år sedan i Eskilstuna. Nu är han så utsliten att vi (läs: frun) fått brodera på en ny nos på honom. Dessutom är ränderna i princip helt bortgosade och han ramlar snart isär.

Barnen skulle gärna vilja ha en ny "brorsa" åt honom som kan axla manteln. Finns det nån här som bor i Eskilstuna (eller ska dit) och som har möjighet att köpa en sån och skicka till mig?

PM:a mig gärna i så fall så kanske vi kan komma överens om någon smidig lösning med skickning och betalning. Vi bör f.ö. i Örebro.. :)

Resten av tråden får gärna handla om gosedjur i största allmänhet. Det kan man ju prata länge om..

8507102009-05-16 13:04
Antal inlägg: 5222

Själv hade jag en 2 meter lång Rosa Pantern som liten om vi ska snacka gossedjur!

trashone - Ej medlem längre2009-05-16 13:05
Antal inlägg: 18678

Jag har två icakassar gosedjur som jag inte ids slänga.

Nunnelunan2009-05-16 13:35
Antal inlägg: 1172

Varför inte ta en resa till Parken Zoo i sommar?

vindsus862009-05-16 13:43
Antal inlägg: 3785

jag får lite ont i hjärtat av att stackars curry praktiskt taget kommer ersättas av en ny tiger. kan ni inte lägga honom i en plastboll som barnen kan gosa med så han inte går sönder istället? :)

barbi2009-05-16 18:24
Antal inlägg: 1924

Har det fixat sig? Annars kan jag hjälpa dig säker för ja bor här:)

Plumspapper - Ej medlem längre2009-05-16 20:18
Antal inlägg: 1005

För sensmoralens skull borde ni verkligen som Vindsus skriver bevara Curry. Han kan väl få gå i pension och ta det lite lugnt? Jag tappade bort ett gosedjur när jag var liten och inte stillade ersättaren min ångest inte. Barn som känner ansvar för sina gosedjur brukar inte uppskatta byten.

En sliten nos? Jag hade nallar som saknade ögon och ben som jag ärvde. Materialistisk generation månne?

Väldigt sött inlägg i övrigt, tanken är god.

stefanf2009-05-17 00:41

Jag tror inte att den nya tigern direkt kommer att ersätta den gamla men killarna vill ändå ha en ny. Faktum är att en tidigare kollega hjälpte mig att fixa en ny tiger, hon skickade sina barn till parken för att handla. Hennes barn (i tonåren) tyckte dock att dom små tigrarna var lite för små och att våra grabbar absolut skulle ha den lite större modellen (jättefina också givetvis).
Själv hade jag inte hjärta att säga något utan tackade och tog emot, det VAR verkligen snällt att hjälpa till och bra tänkt av barnen.. på sätt och vis.

För William och Elliot blev det dock något helt annat eftersom den större modellen är rätt annorlunda mot de minsta.. :)

Nu tänkte jag därför göra ett nytt försök och nappar gärna på ditt erbjudande barbi, om det kan passa någon gång för dig att smita förbi..
Jag pm:ar dig så får vi se vad vi kan hitta på.. :)

Att åka till parken är inte aktuellt för oss i sommar då vi har kalendern fullplanerad med resor åt andra hållet.

Nunnelunan2009-05-17 01:06
Antal inlägg: 1172

Kära Stefan! Om du är en ansvarstagande förälder som verkligen vill dina barns bästa, så bör du nog planera om sommaren. Mellan Örebro och Eskilstuna är det en dagsresa, vilket inkluderar en rundvandring i Flamingodalen. Att fullplanera kalendern åt Karlstad till, tycker jag verkar oansvarsfullt. Finns det någon i din närhet som kan lämna in en anmälan om att dina barn far illa?
Vidtala den personen i så fall.
Själv skulle jag givetvis omgående planera om min sommar, för vem vill ha en tiger med påsydd nos?
Inte skulle mina barn få ett sådant monster i varje fall.

Plumspapper - Ej medlem längre2009-05-17 01:11
Antal inlägg: 1005

Det här är så sött att jag får diabetes <3

stefanf2009-05-18 08:00

=) Jo, en anmälan är nog på sin plats..

Vi kommer att åka till västkusten till min familj och det årliga lisebergsbesöket. Kanske blir det också en tripp över till danmark/Legoland. Problemet är nu att de inte har små vita mjukistigrar där.. :)

Nja, efter Kolmården ifjol så känns det lite urvattnat att åka till Eskilstuna igen. Det var väldigt bra och fint för ett par år sen men nu är grabbarna ju ett par år äldre och parken känns än mindre..

Ska se om vi har någon bild uppe nånstans.. :)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?