Spelrum
Giraffen32
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
10
Inloggade42
Mobilspel
Pågående19 800

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Jacob_Flygar - Ej medlem längre2009-05-17 09:29
Antal inlägg: 88

Oskriven ratingregel?
Finns det någon oskriven "lag" eller "etik" om vad man döper sina spel till ratingmässigt?

Att sätta gränsen vid t ex 20 procent under sin egen rating, är det "fel" enligt de eventuella oskrivna lagarna?

ANDERStG2009-05-17 09:37
Antal inlägg: 7560

Nej, det vore väl rätt hyfsat. Men att (rent hypotetiskt) lägga gränsen 2% under egen rating vore lite högfärdigt.

Jacob_Flygar - Ej medlem längre2009-05-17 09:43
Antal inlägg: 88

Anledningen till att jag lägger den väldigt snävt nära min rating är inte av högfärdighet utan för att det ska vara likvärdiga förutsättningar.

Det är inte för att jag anser mig vara speciellt bra, utan för att åtminstone lättare kunna undvika spelare som kan lägga ett eller två bra ord i panik och sedan mer eller mindre frivilligt minimera mina antal drag genom att dra på sig maximal övertid. Detta kan visserligen också spelare i samma ratingnivå som jag själv göra men i ännu högre utsträckning personer som har betydligt mindre i rating.

emmylicious2009-05-17 09:49
Antal inlägg: 4501

Hur ofta händer det dig Jacob, undrar jag bara, för jag har spelat Panik sen det infördes nästan och har aldrig varit utsatt för det. Jag vet att det är ett hål där, men som sagt, aldrig inträffat för mig...

emmylicious2009-05-17 09:52
Antal inlägg: 4501

För övrigt så tycker jag inte att det finns nån regel... Jag brukar skriva "~XXXX" där XXXX är min rating. Då kan man välja och vraka lite själv beroende på dagsform och så :P Ett tag ville jag bara spela mot högre rankade så då skrev jag min rating och ett plustecken.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?