Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 9 |
Mobilspel
| Pågående | 19 842 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| odin - Administratör | 2006-04-13 17:16 | |
![]() | PiratPartiet Vad är er åsikt om piratpartiet? Själv skulle jag aldrig rösta på dem då de vill avskaffa patent. Men det är roligt att se hur deras experiment går. Tyvärr verkar de vara lite blinda och "toppen" verkar styra ganska hårt. Det är OK sålänge man erkänner det, vilket inte de verkar göra. Jag kan ju ha fel dock. Men man får det intrycket :) | |
| eurythmech - Ej medlem längre | 2006-04-13 17:25 | |
![]() | Gillar deras åsikter, men har svårt för enfrågepartier | |
| Jo-na-tan - Ej medlem längre | 2006-04-13 17:31 | |
![]() | Det vore humor om dom klarade att komma in i riksdagen, tror aldrig dom kan få igenom det dom vill dock | |
| odin - Administratör | 2006-04-13 17:58 | |
![]() | Ogillar också enfrågepartier. och jag tror (tyvärr?) inte de kommer in i riksdagen | |
| HumbleBug | 2006-04-13 18:43 | |
![]() | Enfrågepartier finns det redan gott om i riksdagen. M: sänkt skatt MP: fler miljöskatter S: bevara höga skatter F, C och KDS: ligga på knä framför M V: Ingen som vet, men nåt måste de väl syssla med? Ligga på knä inför S? Kommer med i riksadagen efter nästa val???: FI: Mer makt åt maktgiriga kvinnor (sig själva) | |
| kajix | 2006-04-13 19:35 | |
![]() | jag är inte helt säker på att de har rätt i patentfrågan. när man tar patent måste man ju offentligt visa vad man uppfunnit. det gör ju att uppfinningen kommer mänskligheten till förfogande, och efter 20 år får vem som helst använda sig av informationen. snarare är det ju så att företag inte tar patent på en uppfinning för att de förväntar sig tjäna mer på ett sådant förfarande genom att hålla informationen hemlig. | |
| kajix | 2006-04-13 19:40 | |
![]() | och vad gäller fildelning, så är det ju faktiskt stöld, hur många som än sysslar med det. | |
| eurythmech - Ej medlem längre | 2006-04-13 19:57 | |
![]() | det läskiga med patent på programlösningar och algoritmer är ju att man faktiskt säger att "Bara Nisse får sätta ettor och nollor i den här ordningen de närmsta decennierna" och det är ju sinnessjukt | |
| kajix | 2006-04-13 20:35 | |
![]() | varför är det sinnessjukt? | |
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2006-04-13 21:05 | |
![]() | För att låsa exempelvis dna koder och algoritmer i patent bara för att stoppa sina konkurrenter gör att saker baar blir mer komplicerade istället för att vi får nya produkter som kan gagna oss alla! | |
| nina73 - Ej medlem längre | 2006-04-13 21:12 | |
![]() | Ja, men om de finns sånt parti.. så borde ju "Betapetpartiet" absolut ha en chans att komma med ;-) | |
| kajix | 2006-04-13 21:22 | |
![]() | går det att patentera programkod, förresten? | |
| odin - Administratör | 2006-04-13 21:41 | |
![]() | Det går att patentera programkod i USA. I Sverige kan man enbart patentera programkod i sammanband med en "apparat". | |
| kajix | 2006-04-13 21:55 | |
![]() | har nån fått programkod patenterad? hur såg patentansökan ut och hur ser programkoden ut i ett sånt fall? | |
| Antopet - Ej medlem längre | 2006-04-14 09:54 | |
![]() | piratpartiet skulle jag lätt kunna lägga min röst på... | |
| -BAUDI - Ej medlem längre | 2009-05-20 21:30 | |
![]() | Konstigt att piratpartiet utesluts från svt´s partiledardebatt inför eu-valet (i söndags) när man enligt sifo har 5,5% stöd och betydligt högre antal röster än t ex kd? Om inte de små opinionpartierna får samma chans som de "traditionella" partierna, hur kan det vara demokrati? kolla på det här klippet... www.youtube.com/watc...e= featured kolla speciellt i slutet sista minuten, .... ja... jag säger inte mer... ta själv ställning. | |
| Perpersa - Ej medlem längre | 2009-05-20 22:08 | |
![]() | Demokrati är en utopi! :D | |
| Alfonetic - Ej medlem längre | 2009-05-20 22:12 | |
![]() | Piratpartiet har min röst, det är det enda seriösa alternativet, resten av partiernas förkärlek för justitiemord är ganska vidrig. Att det är ett enfrågeparti stör mig inte alls, hellre ett parti med en fråga de tror på än ett parti som ljuger om samtliga frågor. | |
| AMBERWAVES | 2009-05-23 11:16 | |
![]() | Håller med Alfonetic. Sen kan man ju alltid prata om hur ex. Miljöpartiet började sin karriär - som ett enfrågeparti. :) | |
| y not | 2009-05-23 11:35 | |
![]() | det ligger en hel del i de tre tidigare inläggen. Ett skäl att sösta på Pp kan ju också vara en protest mot de övriga samtidigt som man stöder just deras fråga. och om de kommer in så lär de ju ta ställning i övriga frågor och då kanske de inte längra har min sympati. Att de inte får debattutrymme kan ha att göra med att de bedöms utifrån tidigare röstresultat, men annars så tycker man ju att de i alla fall skall ha lika mycket utrymme som SD, men det kanske de ocklså har? | |