Spelrum
Giraffen30
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade46
Mobilspel
Pågående19 906

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Tommy 19792009-05-18 18:07
Antal inlägg: 1192

Butiksanställda, se hit!
(Och ni kunder kan gott lyssna också....) :-)

Vilket tycker ni är det mest irriterande kundbeteendet? Själv stör jag mig på när folk inte ens orkar placera kundkorgarna i en rak, prydlig hög, utan bara slänger dem hur som helst. Det enda som behövs är ett enkelt handgrepp, hur svårt kan det vara.....? :-)

Fler exempel, någon?

Yids Army - Ej medlem längre2009-05-18 18:12
Antal inlägg: 38

När kassörskan småpratar med Berit 87 och kön växer. Om nu kunden ifråga får gnälla på den anställda i den här tråden.

Minta2009-05-18 18:20
Antal inlägg: 20042

Jag jobbade i en juvelerarbutik i min ungdom. Ett tecken på att man jobbat där för länge och inte trivs längre är när man börjar reta sig på kunder för småsaker. En ska som irriterade mig var när folk frågade om det var riktigt guld och kallade en sten för en pärla. Nedlåtande kunder är alltid irriterande.

kissed - Ej medlem längre2009-05-18 18:21
Antal inlägg: 3037

Jag var tvungen att tänka efter men kom inte på något som jag retade mej på:-)
Kanske är onödigt positiv och orkar inte lägga vikt vid småsaker:-)

Sotfinger2009-05-18 18:25
Antal inlägg: 22361

Jag retar mig sällan på folk, men det finns en sak som jag inte gillar, och det är när folk kommer in tre minuter före stängningsdags och ska storhandla eller välja en present till nån alldeles omöjlig jubilar.

Tommy 19792009-05-18 18:27

För att inte tala om när folk pratar i mobiltelefon (när de ska betala vid kassan alltså) utan att ens bevärdiga en med en blick. Så fruktansvärt otrevligt och nonchalant.

bull_tant - Ej medlem längre2009-05-18 18:29
Antal inlägg: 17

Retar mig mest på folk som inte har pengar på sina kort och ska ringa för att föra över pengar mitt i en lång kö på Maxi. Som kassörska vill jag helst krossa 18-pack ägg i skallen på kunden:-)

LadyZara2009-05-18 18:30
Antal inlägg: 1057

Sidor på ämnet (underhållande):
konsumbloggen.com/

www.intealltid.se/

Tess 082009-05-18 18:32
Antal inlägg: 18003

Har själv inte jobbat i butik, men det finns butiksägare i familjen sas... och precis som Sotfinger skriver så skyndar sig vissa in i butiken strax innan den ska stänga- pustar ut- och säger: Vilken tur, jag hann.... ja, men sen ska han handla också (ja, det har hänt oftare med än än kvinnor) och det kan ta sin lilla tid.

mijand2009-05-18 18:36
Antal inlägg: 270

Jag retar mig på mig själv att jag alltid väljer fel kö trots många års erfarenhet.

Tommy 19792009-05-18 18:37

En annan grej är kunder drar bonus/betalkortet INNAN jag som kassör hunnit scanna någon vara. Det finns liksom ingenting att registrera då.....

LadyZara2009-05-18 18:39
Antal inlägg: 1057

I många butiker kan man göra så. I alla fall på flera av de ställen där jag handlar. Kanske är det anledningen?

Järnröret2009-05-18 18:41
Antal inlägg: 375

Skulle kunna dra spaltmeter om vad som hände under min tid på ett byggvaruhus. Människor i allmänhet och kärringar och gubbar i synnerhet är totalt vrickade när det kommer till vad som förväntas av en säljare eller butik.

Minta2009-05-18 18:42

I juvelerarbutiekn tyckte folk ofta det var roligt att rikta ett finger mot en eller ett glassrån och säga: "Det här är ett rån!" Det var inte kul när man varit med o mett par sådana.

x_o - Ej medlem längre2009-05-18 18:42
Antal inlägg: 40

Hade en kund som handlade hos mig i kassan och när det skulle betalas kom han på att plånboken fanns i bilen. Han blev skitförbannad på mig för att han inte fick ta med vagnen ut i bilen och sen komma in och betala. Hallå ser jag ut som ett pucko eller???:-))

Minta2009-05-18 18:43

De som aldrig gick fast klockan passerat stängningsdags för länge sedan var ett riktigt irritationsmoment.

Kjempegrejt2009-05-18 18:55
Antal inlägg: 317

De anställda som snackar i mobilen på arbetstid och inte har tid för kunder. De anställda som snackar med kompisen istället för att se kunderna.

De kunder som letar fel och vill ha ersättning för det dom hittar, de kunder som sätter i system att komma tillbaka å klaga på dåliga varor.
Efter några gånger ser man ju vilka dom är och har ingen annan klagat, så är det dom som tillagar varan fel.

Kjempegrejt2009-05-18 18:58
Antal inlägg: 317

kundbeteende som stör:
Alla kunder ska ju alltid ha varan i botten, den har ju bäst datum (tror dom iaf)
Sen att det ligger ett berg med varor efter dom har rivit som stollar i diskarna, skiter dom fullständigt i.

Kunder som försöker tränga sig före i köer, "jag hade faktiskt nummer 83, men jag har tappat den"
Jag har inte tid att stå här, kan du inte ge mig ett hekto skinka?
Jag har bara dessa varor, jag måste väl få gå före? jag har såååå bråttom.

alexandra872009-05-18 19:08
Antal inlägg: 37

Ojoj, jobbar på ett av sveriges största shoppingcenter (gissa vilket?), och där får kunderna göra precis som dom vill! (verkar så iaf! :p)
Vi har ett 50-tal vagnar parkerade enbart på våran del av varuhuset, är ju skitsmidigt att ställa den där för att sen gå runt å handla med en korg istälet eftersom det är så trångt! Sen går man dit med jämna mellanrum å tömmer korgen i sin vagn... Men ja, då kommer ju inte vi personal fram med våra pallar, å då får vi istället snart skit för att det är tomt i hyllorna, mycket konstigt! :P
annars kan man ju gå runt i varuhuset en hel dag, sen när man börjar närma sig kassan kan man ju tömma grejer man kommit på att, OJ de här behöver jag nog inte! Går ju alldeles utmärkt att lägga ett 30-tal varor under kuddarna, eller varför inte på golvet?:P Kylvaror man inte ska ha är ju helt perfekt att gömma så mycket de bara går så de säkert örjar lukta lite illa framåt kvällen!

okej, jag ska sluta gnälla! utan dessa "underbara" kunder skulle jag ju inte ha nåt jobb att gå till :P

nettan232009-05-18 19:11
Antal inlägg: 4086

Vilka gnällspikar ni e, har jobbat i butik, men utan kunder ingen lön, så sluta klaga :P

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?