Spelrum
Giraffen31
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade47
Mobilspel
Pågående19 906

Forumkategorier

Användare Inlägg  
BiNo8 - Ej medlem längre2009-05-19 10:13
Antal inlägg: 3473

Alla dessa anti rynkkrämer
Är det mer än jag som får mejlen fylld med reklam om den nya super krämen Dermasee?

Sökte lite om det och hittade detta
www.cirkulation.se/2...-a nnu.html

vulcan2009-05-19 10:15
Antal inlägg: 7666

forumadmin: Är det fler än jag som tycker att antirynkkrämer inte är ett ämne för seriös diskussion?

äh... jag tar ett enväldigt beslut och flyttar till Snack. Där får ni sen gärna diskutera rynkor och krämer hela dagen om ni vill! :-)

Pappas Docka - Ej medlem längre2009-05-19 10:19
Antal inlägg: 311

Vad använder du för kräm Vulcan? Vilka egenskaper hos din kräm tilltalar dig?

Gimp2 - Ej medlem längre2009-05-19 10:21
Antal inlägg: 2385

mitt tips är aloegel

uisge beatha - Ej medlem längre2009-05-19 10:50
Antal inlägg: 1289

Troligtvis kan man lika gärna använda sin fotkräm från apoteket i ansiktet, med samma anti-rynkresultat som för svindyra krämer a la Chanel deluxe med krossade diamanter.

Sotfinger2009-05-19 10:56
Antal inlägg: 22361

Finns det folk på riktigt som använder anti-rynkkrämer?

uisge beatha - Ej medlem längre2009-05-19 10:58

Skiter älgar i skogen?

BorderBeta2009-05-19 11:17
Antal inlägg: 233

Jag använder inte kemikalier och metaller och gift och skit på min hud.
Olicolja, bikarbonat och honung (lite veganångest över det där) räcker för att vara lika fager i hyn som jag.
Ja jag använder ju inte schampo heller... Och jag har ett hår som är gudasänt.

Så sluta konsumera skiten, det är bara ett sätt att få er att spendera och det är miljöfarligt, allmänt ohygge att använda och så jäkla onödigt.

BorderBeta2009-05-19 11:18

Olivolja ska det stå..

uisge beatha - Ej medlem längre2009-05-19 11:22

Om håret är gudasänt så tycker jag du är lite orättvis mot hela schampoindustrin. Det finns faktiskt några få som får förlita sig på dyra droppar från frisören då de inte har samma avtal med Herren som du verkar ha. Jag är ett fullgott exempel på det :(

Fast jag kan ju inte låta bli att fråga vad det är du använder istället? ;)

LisaE0 - Ej medlem längre2009-05-19 11:26
Antal inlägg: 675

Håller med BorderBeta, det finns otroligt mycket skit i hygienprodukterna - och många av dessa ämnen är direkt skadliga för oss (mineraloljorna t.ex, och dessa döljer sig ofta under olika namn).

När det gäller krämer har jag hittat rena produkter som fungerar, men med schampoer och balsam letar jag än - använder såna jag är sådär halvnöjd med....produkter utan sodium laureth mm.

Så det vore intressant att veta hur du rengör ditt hår BB, om du vill dela med dig...

Pappas Docka - Ej medlem längre2009-05-19 11:27
Antal inlägg: 311

Jag hade en granne förut som var självutnämnd poet, han använde inte schampo. Han menade att talgproduktionen i hårbotten blir extremt hög just av att man använder schampo, och att det där reglerades ner automatiskt efter någon månad utan schampo.
Hur som helst, hans hår såg aldrig flottigt ut i alla fall.

le-lou2009-05-19 11:29
Antal inlägg: 17500

För alla er som vill köra ett liv utan schampo:

lockig.se/?q=node/8

uisge beatha - Ej medlem längre2009-05-19 11:36

Ah :) Kanon. Det ska jag prova! Spänningen kommer att vara enorm eftersom jag blivit begåvad med fårull istället för hår. Men jag ska testa. Förväntar mig inget mindre än ett Rita Hayworth-hår om några veckor.

BorderBeta2009-05-19 11:42

usige beatha

Vad jag ville säga var väl snarare att håret är gudasänt sedan jag SLUTADE med schampo.
Förut var det allt utom det.

Jag kan använda ex bikarbonat, havregryn, honung, olivolja, äppelcidervinäger främst. Men ärligt talat; jag tvättar håret en gång var 8:e dag med bikarbonat. Det är typ allt. Och ibland med nässelavkok som "genomskölj".

BorderBeta2009-05-19 11:45

Pappas Docka

När man börjar med att ta bort schampo helt ur sitt liv, så händer det något extremt med hårbotten, som sakta vaknar och får liv igen. De första 2-3 veckorna kan var lite jobbiga med fett hår och känslan av orent. Men det är bara ett normaliseringsstadie.
NÄR man slutar med schampo och den här fetheten uppstår kan man ta havregryn och gnugga hårbotten rejält. Sen tar man en borste (mjuk, tät borst och borstar ur grynen) och håret är "torrt" och fint igen.

Men jag lovar... Efter några veckor med vattentvätt och lite sköljningar med ex äppelcider, nässlor eller något, har man ett hår man inte trodde man hade.

Och man FÅR inte problem med hårbotten igen. Det är som sagt bara en övergångsfas.

uisge beatha - Ej medlem längre2009-05-19 11:48

Jaja..vem vill inte ha gudasänt hår? Jag är övertygad nu - jag ser ju ditt hår :) Nässelavkok och bikarbonat blir mina nya middle names (även om jag knappt vet vad det är än).

BorderBeta2009-05-19 11:48

Det finns vissa balsam som är fullkomligt naturliga...

Förresten har jag ett tips till ansiktsvård, och det är rasoullera, som är en sorts löddrande tvållera, som är FANTASTISK för fetare hy och blandhy. Även som mask för de med mer "stabil" och torrare hy.

BorderBeta2009-05-19 11:49

usige beatha

Ja men så gjorde jag med!
Kastade mig in i det med buller och bång.

Det viktiga är somn sagt att man uthärdar övergången, när hårbotten är i chock över att inte torkas ur, täppas igen, dämpas och skändas.

uisge beatha - Ej medlem längre2009-05-19 11:50

Jag härdar definitivt ut övergångsperioden. Jag upplever mig ha haft övergångshår i 34 år snart!

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?