Spelrum
Giraffen8
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade9
Mobilspel
Pågående19 842

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Guldies2009-05-21 10:29
Antal inlägg: 18

Skulpturer
Jag har i sju år skulpterat med Cernitlera. Det går riktigt bra för tillfället, men jag vill få ut något mer av det jag gör. Det är säkert hård konkurrens i landet men jag hade tänkt att ställa upp i UKM, Ung Kultur Mötes, och se vad som händer. Nu undrar jag därför om det finns någon här med tidigare erfarenhet av UKM, eller om någon vet hur jag skall gå till väga för att synas lite. Finns det någon som gör det jag håller på med så hör av er just här :)

Titta gärna in mina verk också:
Guldies.bilddagboken...mi d=135887

Jag tyckte att UKM lät som en kul grej, men kom gärna med andra förslag, till exempel en speciell sida etc. Tacktack!

__ehlin2009-05-21 11:19
Antal inlägg: 17

Till UKM kan man söka om man inte är över 20 eller 21 år (tror jag det är) alla får vara med. Antingen på scen eller utanför scenen med verk man gjort själv. Det är jätteroligt och har man tur kan man gå vidare till länsfinal osv.. Jag var med o dansade i tre år och en gång gick vi vidare till länsfinalen. Prova du, det är en upplevelse o möta så mycket människor :) Lycka till,

Guldies2009-05-21 15:25
Antal inlägg: 18

Åh, tack skall du ha! Jag har inte anmält mig ännu, för jag hittar inget om endast utställningar. Jag vill absolut inte uppträda, så jag undrar om du kan länka om du vet var jag kan anmäla mig för att ställa ut? :)

apbur2009-05-21 17:57
Antal inlägg: 9699

Jag blev riktigt glad av att se dina rara monster. Hoppas det ska gå bra för dig.

Gimp2 - Ej medlem längre2009-05-21 18:21
Antal inlägg: 2385

koolt
men lackar du dem? de är så blanka

Gimp2 - Ej medlem längre2009-05-21 18:25
Antal inlägg: 2385

ok, såg att du lackar, koolt, sök jobb i japan!

__ehlin2009-05-22 11:06
Antal inlägg: 17

Alltså när man anmäler sig så tror jag man skriver i om man vill göra något på scen (dans,sång m.m) Eller om du har skapat något som du vill ställa ut. Så var det när jag anmälde mig iallafall. Gå till www.ukm.se/default.a...pa geId=265 för att läsa mer, bli medlem och sen är det nog bara o anmäla sig :)

brizze2009-05-22 12:45
Antal inlägg: 72

Du måste besitta en hel busslast tålamod, så makalöst fina och detaljrika små..ö..monster! Superfina!

Lill-IT2009-05-22 13:00
Antal inlägg: 31607

Jag är djupt imponerad... och lilla sonen drabbades av habegär:-)
Glöm inte att signera dina små verk... de kommer kanske att bli värda en hel del i framtiden;-)

LisaE0 - Ej medlem längre2009-05-22 13:39
Antal inlägg: 675

Söta, fulsnygga, roliga mm! Du har verkligen lyckats ge många olika karaktärer åt dina JÄTTEFINA figurer.
Hoppas att du når framgång med dem.
Du kanske skulle ha en "presentationspärm" med bilder på dina figurer? - Som du t.ex kunde visa åt olika gallerister...
Eller om du väljer att hänvisa till din BDB-sida...
Men i vilket fall så tänker jag att du kunde förbättra dina bilder betydligt, med enkla, billiga medel....Jag tänker på bakgrundsfärgen...Det räcker egentligen med att du skaffar dig större ark (eller på rulle) vitt och svart papper (beroende på färgerna på dina figurer så behöver du kanske växla mellan ljus och mörk bakgrundsfärg), ställ pappret sedan på bordet och stöd upp ena sidan av det mot t.ex en hög med böcker så har du vips fått en liten, billig, men välfungerande "hemmastudio". Sen är det bara att ställa figurerna på den och fota... :) - I rätt belysning, men nu har vi ju gott om solljus, och det kan räcka långt... :)
(du kan även rota i din mors ev. tygförråd efter vita och svarta tyger...fungerar det med...istället för papper)

Rob_b2009-05-22 16:37
Antal inlägg: 9

Guldies - du har gjort många fina skulpturer, fortsätt med det!

ludovitz2009-05-22 16:49
Antal inlägg: 10

läs rosalind krauss' essä skulpturen i det utvidgade fältet. kan nog ge lite fräscha idéer!

joulie2009-05-22 16:55
Antal inlägg: 38

fina :D

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?