Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 9 |
Mobilspel
| Pågående | 19 842 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| 1stclassriot | 2009-05-21 19:28 | |
![]() | Tips på lekar/övningar för att öka sammanhållningen i grupp? Ja är det någon som kan tipsa om något sådant? Jag ska ha lagkväll med ett lag jag är coach för och jag vill öka deras sammanhållning och tillit för varandra. Det här att nån ska ramla och alla ska ta emot är kliché, vill ha nåt nytt och kul man kan göra. Det enda jag har hittills är en berömövning, där alla ska få höra något bra om sig själv som jag fick tips om av en föreläsare. Någon annan som har något bra? | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2009-05-21 19:31 | |
![]() | Det låter som något Karsten skulle säga. Om du har tur dyker denna fantastiska skapelse in här för att vägleda dig. Jag tror inte du ens kan ana hur många fällor man kan trampa i när det gäller sådana här övningar, men håll för den sakens skull humöret uppe! Positiv energi är viktigt! Kanske ni kan ha en skrattövning? | |
| tangerine08 | 2009-05-21 19:37 | |
![]() | Jag har gått på improvisationsteater, det är ett kul sätt att lära sig att slappna av inför andra människor. Många övningar inom improvisationsteater är sådana lekar som du efterlyser. Googla på improvisationsteater eller improvisationsövningar så får du en massa träffar, bland annat den här: hem.passagen.se/leac...im pro.html | |
| marga626 | 2009-05-21 19:40 | |
![]() | Jag har en rolig! Alla står i en ring axel mot axel och blundar. Deras uppgift är att räkna till 20. Kruxet är att om en person säger en siffra får de som står till höger och vänster om henne inte säga siffran efter. Om det händer måste de börja om från 1. Om några säger samma siffra samtidigt måste de börja om från 1. Varje gång de "misslyckas" ska alla applådera och börja om från början! Det är riktigt roligt och applåderingen gör att de inte känner misslyckande och de blir riktigt taggade! | |
| tangerine08 | 2009-05-21 19:41 | |
![]() | Parkbänken är för övrigt en rolig övning! Man turas om att sitta på bänken (eller fyra stolar) och så spelar de fyra personerna upp en liten scen medan resten tittar på. Kan bli hur kul och invecklat som helst :) | |
| tangerine08 | 2009-05-21 19:41 | |
![]() | (den står med på sidan jag länkade till) | |
| Pialina | 2009-05-21 21:23 | |
![]() | Vilken ålder är deltagarna och ungefär hur många? | |
| Mammaoxå | 2009-05-21 21:27 | |
![]() | Man ställer sig tätt, axel mot axel i en ring. Sedan vänder alla sig t.ex åt höger, så man står i ringens riktning. Alla sätter sig i knät på den som står bakom, samtidigt. Sedan ska man försöka gå i ringens riktning. Jättekul men jättesvår att klara. | |
| 1stclassriot | 2009-05-22 13:56 | |
![]() | De blir väl mellan 12-14 stycken och de är i åldern 11-15 | |
| Bolerria | 2009-05-22 20:29 | |
![]() | Maffia är en kul men komplicerad leka...fast det kanske inte är specifikt för sammanhållning | |
| Eufrosyne - Ej medlem längre | 2009-05-22 21:16 | |
![]() | Vända matta Trångt ska man stå på den och helt enkelt vända på den, givetvis utan att kliva ner på golvet. Hand mot hand Fixa ca 20 lappar med olika "par" som t ex hand mot hand 2 p, tumme mot axel 3 p, kind mot kind 5 p osv, vik ihop dem och lägg i en hög på golvet. Sen tar deltagarna upp en lapp i taget, läser vad som står, gör det det står och sätter lappen emellan. Sen gäller det att tillsammans hålla kvar så många lappar som möjligt. När de tappat den första lappen, räknar man ihop poängsumman. Burken Ledaren förbereder övningen genom att ordna en glasburk (ex mindre sylt eller marmeladburk) samt en bit resårband. Resårbandet knyts till en ögla som är vid nog att den kan spännas åt runt glasburkens smalaste del. I öglan binds sedan lika många snören (ca 1 meter långa) som antalet deltagare i övningen. Deltagarna tar sedan vars ett av snörena och ställer sig i ring kring burken. Nu gäller det för gruppen att genom och dra i sina snören tänja ut resåröglan så att den kan träs över burken. När gruppen slutligen lyckas få öglan kring burken ska de släppa så att de kan lyfta den upp i luften. Kan även köras i "halvgrupp" där den med snöret har förbundna ögon och leds av en annan. | |
| Eufrosyne - Ej medlem längre | 2009-05-22 21:17 | |
![]() | I hand mot hand ska deltagarna helst vara i par :S | |
| Ässät | 2009-05-22 22:17 | |
![]() | Charader? dela upp i lag.. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-05-22 22:23 | |
![]() | Guitar Hero-Metallica Dom flesta har nog en anknytning till gitarrer eller Metallica. | |
| Mammaoxå | 2009-05-23 09:05 | |
![]() | Eurosyne, vilka bra tips. Den med gummibandet hade jag inte hört. Den snor jag. Kan en liknande: Knyt fast flera snören vi en krok (från en klädgalge eller en egentillverkad av ståltråd). Lika många snörändar som deltagare. Varje deltagare håller i sin ände och kroken hänger i mitten mellan alla. Var och en ska hjälpas åt att föra kroken och fånga upp något. Vi hade ett kastrull-lock med ett handtag som gick att fånga upp. Beskrivningen kanske blev lite rörig. Det var i alla fall jättekul. | |