Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 9 |
Mobilspel
| Pågående | 19 842 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Limer | 2009-05-22 08:12 | |
![]() | I Guds namn... ..tycks tydligen det mesta vara okej. Ja, förutom att stå på sig som kvinna då, förståss.... na.se/nyheter/2.3395/1.45 9061 | |
| ANDERStG | 2009-05-22 08:19 | |
![]() | Hoho, jag söker och söker och finner till sist en liten flugskit Björneborg i Sverige. :) | |
| bibliofil | 2009-05-22 08:42 | |
![]() | Tja, vad säger man. Är kyrkan kvinnofientlig? Håller den en del av sina anställda om ryggen? Absolut! Är det Guds mening? Absolut inte! | |
| Linders - Ej medlem längre | 2009-05-22 08:58 | |
![]() | "Tja, vad säger man. Är kyrkan kvinnofientlig? Håller den en del av sina anställda om ryggen? Absolut! Är det Guds mening? Absolut inte!" Hur vet du att det inte är Guds mening? | |
| kajix | 2009-05-22 09:02 | |
![]() | Nu kan jag ju inte alls så där jättemycket om den kristna tron, men det där att "vända andra kinden till" är väl en rätt central regel? Det står inget i artikeln om vad kyrkan har sagt till mannen. "Du kommer att brinna i helvetet eftersom du brutit mot budord tio.", typ. | |
| Limer | 2009-05-22 10:09 | |
![]() | Du har förmodligen helt rätt Kajix. Det är med andra ord honom och inte henne vi ska känna sympati för. | |
| Sotfinger | 2009-05-22 10:48 | |
![]() | Sexuella trakasserier är ett otyg och kan inte försvaras. och tydligen har kvinnan ifråga farit väldigt illa av det som hänt. Lika fullt har jag svårt för att haka på i fördömanden enbart utifrån det som står i dagspressen. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-05-22 12:37 | |
![]() | limer- "Det är med andra ord honom och inte henne vi ska känna sympati för." utesluter det ena det andra? sympati är sällan skadligt är min erfarenhet. det är inte nödvändigt att decimera de implicerade till "förövare" och "offer" - speciellt inte på så svag grund som artikeln ger. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-05-22 12:41 | |
![]() | limer - " Ja, förutom att stå på sig som kvinna då, förståss...." menar du att det att stå på sig som kvinna automatiskt borde trumfa andra hänsyn...? | |
| Limer | 2009-05-22 12:45 | |
![]() | Självklart inte C-M. Hela artikeln påminde mig bara om vilka synder du kan komma undan med - så länge du gör det i skuggan av religionen. | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-05-22 13:17 | |
![]() | Kyrkan är inget undantag när det gäller skitstövlar. Det är nog alla överense om. Men som kajix sa tidigare så är förlåtelse och att vända andra kinden till, en viktig del i de kristna tron. Jag tror också att förlåtelse är ett bra alternativ för att få igen den värdighet som hon eventuellt känner förlust av. men det är inte alla som kan förlåta bara sådär, kristen eller ej och det måste kyrkan förstå. Man kan inte bestämma sig för att förlåta. Det måste man känna. Självklart är det här en skandal som borde hanteras bättre men man ska inte vänta sig för mycket av arbetsgivare inom kyrkan de har ett anseende som de är beredda att göra mycket för att försvara. Vi är alla syndare enligt bibeln och präster borde inte per automatik vara ett undantag. Limer: "Hela artikeln påminde mig bara om vilka synder du kan komma undan med - så länge du gör det i skuggan av religionen." Det går att vända och vrida mycket på religion. Exakt vad Luther gjorde när protestantismen slog igenom. Hur många präster följer till exempel budord nummer 3. (Tänk på att hålla sabbatsdagen helig) Många präster jobbar med betalt under söndagar så vitt jag vet. Mycket elände har man gjort "i guds namn" ända sen urminnes tider. | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-05-22 13:31 | |
![]() | *Gud har fått många hangarounds som han nog gärna varit utan, däribland många präster* | |
| Pseudonymf | 2009-05-22 15:16 | |
![]() | Strävan efter jämlikhet är sedan länge en av grundpelarna i vårt liberala, västerländska samhälle. Dock gör detta i sin tur inga intryck på våra barn och deras fundamentalistiska värdsbild. Det finns ingen Gud förutom Mamma, och Pappa är hennes profet. Jag ser Gud som kvinna. Thats it. | |
| Pseudonymf | 2009-05-24 01:50 | |
![]() | Men för Guds skull... dog tråden? | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-05-24 02:13 | |
![]() | Pseu, sitter du här och hädar nu igen?! ;) | |
| Pseudonymf | 2009-05-24 02:34 | |
![]() | Ja *hädar mer* | |
| bibliofil | 2009-05-24 09:37 | |
![]() | "När Gud skapade mannen skojade hon bara". Populärt feminitiskt slagord på 70-talet. Dags att återuppliva? Angående hädelser: Jag tror att gud står över småtjafs och ser till hur du är mot dina medmänniskor istället | |