Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 835

Forumkategorier

Användare Inlägg  
fredson772009-05-22 15:19
Antal inlägg: 7

Tobago
Någon som har vart på Tobago på senaste tiden?
jag ska åka dit i 2 veckor. Några tips o komma med?

Tack på förhand

System_ - Ej medlem längre2009-05-22 15:22
Antal inlägg: 2

Fråga Jesper M. Han skulle dit i början av året och skapade en tråd om det.
Ha en kul resa!

Nattravn - Ej medlem längre2009-05-22 17:54
Antal inlägg: 9141

Jag har nu läst på i den andra tråden skapad av Jesper, och jag har kommit fram till följande slutsats:

Inte en jävel har varit där, men de som varit där tycker det finns mycket sevärt.

Brasved - Ej medlem längre2009-05-22 18:42
Antal inlägg: 77

mycket motsägelsefullt om du frågar mig nattravn.. ;)

HumbleBug2009-05-22 19:07
Antal inlägg: 1836

vackraste kvinnorna på jorden runt de området har jag hört

Jesper M2009-05-22 19:36
Antal inlägg: 1332

Gött val! var som sagt var där för en tid sedan.

Tobago är grymt läjd back och har en mkt trevlig befolkning, så strunt i alla guider som vill ta med dig runt på en tur för en massa pengar och hyr en jeep. det gjorde jag och min flickvän och vi mötte en massa trevliga människor som mer än gärna ville tipsa oss och visa oss vart vi skulle åka. sen är ön såpass liten så att det knappt går att köra vilse, och om man gör det (vilket vi gjorde) så är det aldrig särskilt långt tillbaka :).

åk till argyle falls, det är grymt vackert, ta en tur i regnskogen, ät på restaurangen mama jemmas i speyside, kolla på sköldpaddor som lägger ägg, ta en dyktur om du gillar det, hyr en segelbåt och chilla en dag ute på vattnet. det finns en massa trevliga saker att hitta på och allt görs i ett vääääldigt långsamt tempo :).

ett annat tips är att äta på de små grillbarerna/restauranger na längs gatorna eftersom restaurangerna är dyra och inte särskilt bra om man tar hänsyn till priset. det är däremot de mindre ställerna, testa lokalrätten roti med getkött, ät makaronipudding (det är typ deras specialitet). bor du i crown point och vill gå till nåt finare rekomenderar jag coco reef, de har riktigt bra mat, fräsch restaurang och är billigare än alla andra restauranger.

och akta dig för irvine enlgishman, han gör fina souvenirer av carabash-frukter men är lite lurig :).
badar gör du bäst på norra sidan, den andra sidan är inte att rekomendera för bad om du inte är i speyside.

fredson772009-05-25 07:32
Antal inlägg: 7

tack för tipsen Jesper :)

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?