Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 835 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| 655556 | 2009-05-23 04:05 | |
![]() | Vänster/höger hjärnhalva. osv. Snubblade på detta mycket simpla test precis och det har vänt min värld upp-och-ner. www.news.com.au/pert...75 ,00.html Jag får det inte till annat än att den (välskapta) damen snurrar mesurs, och jag är tydligen en "högerhjärna". Har därefter gjort flertalet test som säger samma sak, och jag som alltid trott att jag var mer "helhjärnt". Så här sitter man och undrar varför man har svårare än sina kursare att koncentrera sig när man pluggar matte och fysik! Man börjar ju även få helt sjuka associationer (som den högerhjärna man är) när man funderar på detta: - jag funderar på alla nära vänner och familj och noterar hur tydligt det är vilka som är utpräglade åt ena hjärnhalvan. - Att majoriteten av befolkningen är vänsterhjärnta och är sämre på att se "the whole picture", gör det oss mer sårbara för att bli manipulerade "von Oben"? - Hur ser man detta ur ett marknadspespektiv? Riskerar varor och tjänster riktade till "högerhjärnta" att konkurreras ut? - Bör vi se till att utforma barns utbildning mer efter förhållandet deras hjärnhalvor emellan? Och så vidare. Vad ser ni? Hur relaterar ni till detta? vad väcker det för tankegångar? Har själv fått en aha-upplevelse modell grande! | |
| köttflöjt - Ej medlem längre | 2009-05-23 04:09 | |
![]() | För att vara en person som stör dig på att dela in partier i höger/vänster är det förvånande att du inte har några problem att dela personligheter i vänster/höger. | |
| Pseudonymf | 2009-05-23 04:10 | |
![]() | Om man är lobotomerad, hur går det då? Jag är iaf väldigt kreativ och praktiskt lagd. Är inte mycket för matte, men damen snurrar iaf :) Lite mer till höger kanske? | |
| 655556 | 2009-05-23 05:18 | |
![]() | köttflöjt: människan har två hjärnhalvor som fylleruppenbara funktioner som ör uppenbara motsarser. Att vi ens har höger- och vänster-politik är ett förlegat arv från tiden efter franska revoltionen. Visst kan man dela in vissa ämnen i kollektivism/individualis m eller liknande, men höger-vänster tänket och låsningen vid detta har helt klart gjort politiken mer impotent. Nu handlar denna tråd inte om det heller. Du får gärna skapa en ny tråd med detta ämne. pseu: klart hon snurrar! men åt vilket håll? medurs* skulle det ha stått i min text ovan! :p | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-05-23 05:22 | |
![]() | medurs såg jag först, men det var inga problem att få henne att ändra riktning iofs. så mitt svar är : båda hållen | |
| 655556 | 2009-05-23 05:35 | |
![]() | med hjälp av att glo ett tag på enbart skuggan fick jag henne att gå andra hållet, men den satt långt inne ;p | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-05-23 05:36 | |
![]() | räckte med att titta bort en sekund så var det moturs helt plötsligt..rätt lustig grej faktiskt..:) | |
| Van Kantig | 2009-05-23 07:12 | |
![]() | Helt klart åt medols, förstod inte hur man skulle kunna få den att snurra åt andra hållet...? Tills jag skulle stänga ner sidan, då plötsligt snurrade den motsols.... läskigt ju! | |
| Van Kantig | 2009-05-23 07:14 | |
![]() | Kvinnan vänder ju och snurrar åt andra hållet efter tag. | |
| ANDERStG | 2009-05-23 07:37 | |
![]() | ofb.net/~whuang/imgs/spin / scienceline.org/2007...mi spheres/ Snyggt gjord (för ändamålet), men knappast något att förändra din världsbild för. | |
| Van Kantig | 2009-05-23 09:50 | |
![]() | Kanske inte säger så mkt om vänster /höger hjärnhalva? | |
| HumbleBug | 2009-05-23 10:06 | |
![]() | Gammalt. Det här finns redan på betaforumet, och på hundra andra. | |
| Tyllestar | 2009-05-23 10:09 | |
![]() | your brain have got two parts, one right and one left, it's nothing right in the right one and nothing left in the left one. :P | |
| Goliath II - Ej medlem längre | 2009-05-23 10:15 | |
![]() | Haha, vilket trams. Hon vänder några gånger. Utan min hjälp. | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-05-23 10:24 | |
![]() | Medurs | |
| sally93 - Ej medlem längre | 2009-05-23 10:27 | |
![]() | Klockrent medsolssnurr här. Det har varit till stor fördel med att kunna fatta snabba och ibland, okonventionella (fantasin!) beslut. Att se helheter osv. Jag är övertygad om att det som TS funderar över, om rent vänsterstyrda hjärnor har lättare att bli styrda från 'oben', ja. Folk med känsla o fantasi går sällan tillsammans i takt med tusen andra o ropar 'sieg heil, sieg heil'. | |
| yogamama - Ej medlem längre | 2009-05-23 10:30 | |
![]() | Intressant! Jag ser bara medurs hur många gånger jag än försöker, medans mina barn ser henne snurra åt båda hållen, men mest moturs. Jag har hört att vänsterhänta personer ofta är "högerhjärnta", men det stämmer ju inte för dom isf. Det kanske är en gammal myt? Nån som vet? | |
| EbbaGreen | 2009-05-23 10:52 | |
![]() | Jag ser båda hållen lika väl.. Kanske använder jag båda hjärnhalvorna? Jag passar in i båda spalterna iaf... | |
| EbbaGreen | 2009-05-23 10:54 | |
![]() | Yogamamma, jag har också hört att vänserhänta använder höger hjärnhalva och vice versa, men tror att det mest är en myt. | |
| blackrat | 2009-05-23 11:06 | |
![]() | medurs | |