Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade5
Mobilspel
Pågående19 830

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mimikryp2009-05-25 20:54
Antal inlägg: 9057

Störd på toa!
Det är ett känt fenomen att det alltid är kö till damtoan medan det oftast är fritt fram för karlarna...
Hur som helst, VARFÖR knacka på dörren när man sitter där och drillar (eller klämmer)??? Som om det skulle gå fortare då? Jag vet i och för sig inte hur andra gör, men jag kommer ut så fort jag är klar. Och jag måste säga att jag har svårt att tänka mig att andra sitter längre än nödvändigt på en mer eller mindre sunkig offentlig toalett på krogen eller liknande.
Ni som knackar, hur tänker ni???
Jag och mamma diskuterade det där, hur man ska (re-)agera när någon knackar... Ska man knacka tillbaka kanske? Eller när man gjort sitt, öppna dörren och säga till den som står utanför att "bara för att du knackade så ska jag gå en gång till nu på direkten" och låsa in sig igen? Eller helt enkelt bara fråga om hon tror att det går fortare för att hon knackar?

Zickzacker2009-05-25 20:55
Antal inlägg: 396

Skit i det...

Nattravn - Ej medlem längre2009-05-25 20:56
Antal inlägg: 9141

dä ä bar å kör

Kjempegrejt2009-05-25 20:57
Antal inlägg: 317

öppna å säg att du bajsat och att det inte finns toapapper ;)

Näddå, skämt åsido.
Många gånger går ju tjejer på toa för att sminka sig å snacka om kvällen, dom kan dröja evigheter om ingen knackar.

Därav finns det numera oftast inte speglar på tjejtoan på krogen, men tjejer tar istället med sig egen och sitter i godan ro å sminkar sig.

Jag knackar banne mig om det behövs.

Tinna2009-05-25 20:58
Antal inlägg: 20250

Någon kan ju ha däckat där inne också. :O

Mimikryp2009-05-25 20:58

Ja, jag tycker att det är bra att de inte har spegel inne i själva toabåset. Helst ska det inte vara tvättställ heller, utan man ska uträtta sina naturbehov och sedan ska man ut därifrån, och tvätta händerna och fixa till eventuellt spackel. :-P

SylviaPlath - Ej medlem längre2009-05-25 21:00
Antal inlägg: 31064

Mimi, du kanske är laktosintolerant? Försök att lägga om kosten så kanske problemen försvinner. :)

Mimikryp2009-05-25 21:02

SP; *fnissar* Nädå, jag har bra koll på vad jag tål och inte. Och nu pratar jag inte om några långsittningar på den offentliga toaletten, utan om ett fullständigt normalt toabesök.

Nattravn - Ej medlem längre2009-05-25 21:03

Att killarnas är mer ledigt kanske beror på att de inte tvättar händerna efteråt. Då går det ju snabbare. Jag minns en tråd här för ett tag sedan där det var en snubbe som skrev att han inte alltid tvättade händerna efteråt!!

Rooty2009-05-25 21:04
Antal inlägg: 647

Man öppnar dörren lite försiktigt på glänt och säger: -"Nej tack, jag har redan köpt jultidningar i år."

Ja, det här fenomenet är lite störande tycker jag. På krogen har det hänt ett flertal gånger (då det inte funnits någon ränna givetvis och man måste använda en toalett). Och många (speciellt killar) tycker att det är helt ok att uppföra sig som apor, dvs banka och skrika, bara för att dom är på exempelvis en krog.
Å andra sidan står man ju där och håller inne med något som vill ut, så det är väl inte så konstigt att det är lite bråttom och folk blir stressade. Alkoholpåverkan brukar ju också verka lite nedsättande när det gäller omdöme. :)

Mimikryp2009-05-25 21:05

Nattis; Jodu, jag minns tyvärr den tråden. *ryser* Men även om ni (också) tvättar er så går det förstås fortare att eventuellt torka bort en kvarvarande droppe från snorren än det tar för oss att torka hela muttan.

Mimikryp2009-05-25 21:06

*gapskrattar åt Rootys förslag*

Nattravn - Ej medlem längre2009-05-25 21:06

Vilka obehagliga ord i det inlägget. Jag ska dricka te nu, och hoppas att de lämnar mig ipred.

SylviaPlath - Ej medlem längre2009-05-25 21:07

Mimi, får erkänna att jag själv är en dörrknackare när jag är på lokal, blir vansinnig av brudar som ockuperar ställets enda toalett medan de sminkar sig och fnissar. Men visst, om någon knackar när du inte förtjänar det så ryt till eller knacka lika hårt tillbaka!

anneli72 - Ej medlem längre2009-05-25 21:13
Antal inlägg: 11612

Ska man ut på krogen kan man väl ta med sig en spegel i
handväskan.

Mimikryp2009-05-25 21:23

SP; Självklart ska man inte ockupera med skitsnack, bara med skitsaker. ;-)
Min irritation kommer sig naturligtvis av att jag blivit påknackad när jag i helt normal hastighet utfört helt normala naturbehov. *suckar lite*

anneli72; Absolut! Då behöver man inte ta med sig spegeln in på toa, utan kan stå utanför eller var som helst och sminka sig. ;-)

Rooty2009-05-25 21:28
Antal inlägg: 647

Varför inte en liten portabel kisskopp? Jag och vän diskuterade möjligheterna att starta företag och tillverka mobila spottkoppar och kisskoppen skulle ju kunna bli ytterligare ett steg i kollektionen.

Kisskoppen - När du säger 'nej' men blåsan säger 'ja'.

apbur2009-05-25 21:48
Antal inlägg: 9699

Finns redan kisskoppar, säkert i massa olika varianter också. Jag är ledsen :)

På krogen får man nog stå ut med att folk knackar på dörren just för att toaletterna används till massa annat av många tjejer.
Jag hade nog ändå blivit ganska sur om någon ihärdigt knackade på dörren utan att veta hur länge man varit där inne eller sett om man gick in ensam.
Det som förvånar mig mer är varför man egentligen har separata dam och herrtoaletter. Skippa pissoaren som ändå så många hatar och ersätt med bara toaletter för både dam och herr.

Ässät2009-05-25 21:49
Antal inlägg: 4824

Jag brukar gå in på herrarnas om det är för lång kö på damernas.. jag brukar vråla att jag ändå inte är intresserad av vad dom har mellan benen så det är lugnt..

SylviaPlath - Ej medlem längre2009-05-25 21:58

Jag brukar också göra det, men jag brukar undvika att skrika att jag är intresserad. Jag brukar titta ner i marken.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?