Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 19 833 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2009-05-26 15:54 | |
![]() | Vågar man färga med henna? Jag funderar på att färga mitt hår med henna, den kopparöda från Herbique (den man köper från Hälsokostaffären). Dels har min röda färg jag gillar slutat att tillverkas (från Wella), dels tycker jag att kemiska färger sliter för mycket och att färgen snabbt mattas ur. Har någon erfarenhet av just den här hennan? Och allmänna tips och råd emottages tacksamt om detta med hennafärgning. Kan man tex vara allergisk mot just henna? | |
| Bitte - Administratör | 2009-05-26 15:58 | |
![]() | När jag var ung använde , jag bara hennan som hårfärgning Bitte | |
| krutmarie | 2009-05-26 16:06 | |
![]() | Har ingen erfarenhet av färgning alls le-lou, men jag har läst om att henna kan utlösa allergi. Vad säger hälsokostaffären? Är du allergisk mot andra saker? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-05-26 16:12 | |
![]() | Har sett hemska bilder på hennatatueringar, så iaf jag avstår henna helt. | |
| krutmarie | 2009-05-26 16:19 | |
![]() | Trash, samma här, men den röda färgen i tatueringar består den alltid av henna? Jag har lite rött i båda mina, men har iaf inga allergiska besvär märkt. Vet att tatuerarna sa att man inte får göra för mycket med röd färg på en gång utan att det skulle vara uppehåll emellan, kanske berodde det på att de visste vad som skulle kunna hända. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-05-26 16:20 | |
![]() | Bra fråga, tänkte på sådana som målas på iofs. | |
| le-lou | 2009-05-26 16:42 | |
![]() | krutmarie - nä är inte allergisk mot nåt (vad jag vet). Kanske får jag göra en britney om det går åt helsicke. | |
| le-lou | 2009-05-26 16:44 | |
![]() | o kvinnan i hälskostaffären visste zipp zero om henna. "Gör som det står på paketet" sa hon och "59 kronor tack". | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2009-05-26 16:47 | |
![]() | Jag tror du kommer bli kanonsnygg i den. Hoppas du lägger upp en ny profibild sen. :) | |
| le-lou | 2009-05-26 16:53 | |
![]() | I britneyfrillan eller henna de luxe hairdo :)? Oavsett, tack för förtroendet. Geggar i eländet i kväll. | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-26 17:03 | |
![]() | morsan har kört henna i mnga år närmare 40 tror jag inga problem; glänsande och ser naturligt ut | |
| Nattravn - Ej medlem längre | 2009-05-26 17:05 | |
![]() | le-lou: Du är säkerligen fin i båda två! | |
| Tess 08 | 2009-05-26 17:06 | |
![]() | Jag läser tråden och börjar fundera på om det inte var något farligt med henna... Har dåligt minne, men har själv (för ca 15 år sedan) färgat håret flera gånger med henna, men den färpackning jag använde har slutat säljas för länge sedan... och jag tror det hade med giftighet eller något att göra... (fasen att minnet är så bra, men endast under en kort tid) | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-26 17:08 | |
![]() | det står om detta i schampo-tråden annars | |
| grinolle1 | 2009-05-26 17:10 | |
![]() | Henna är i stort sett alltid uppblandat med medel som är starkt allergiframkallande. sv.wikipedia.org/wiki/Hen na Jag har för mig jag minns ett test i tvprogrammet plus där man konstaterar att henna också innehåller tungmetaller. | |
| -Nephelia- | 2009-05-26 17:10 | |
![]() | Det är svårt att färga om håret i en annan färg, särskilt om man vill ha det ljusare, efter att man har använt henna. Men om du nu tycker om att ha det rött, tycker jag att henna (som inte innehåller kemikalier) är det bästa alternativet. | |
| krutmarie | 2009-05-26 17:19 | |
![]() | Lycka till Le-Lou, det blir nog bra och du har ju kanske inte anlag för allergi heller. Skulle det inte bli bra kan du ju försöka med nåt annat, grönt är ju vackert nu på sommaren :) Med små gula fjärilshårspännen i blir det skitoriginellt ju. | |
| Mimikryp | 2009-05-26 17:43 | |
![]() | Tess 08; Det dåliga minnet kanske beror på ditt tidigare hennafärgande? ;-) | |
| sarla | 2009-05-26 18:04 | |
![]() | Det som gjorde att apoteket slutade sälja henna var för att de kunde orsaka cancer, det sa personal jag pratade med. Vilket var synd för Henna blir den finaste färgen. Älskade den röda nyansen. | |
| run-marie | 2009-05-26 18:10 | |
![]() | Mimi, jag har aldrig använt henna och har trots det dåligt minne, steker ofta mat i teflonpanna, kan det vara orsaken kanske? :-) | |