Spelrum
| Giraffen | 6 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 19 833 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Meredith | 2009-05-28 00:18 | |
![]() | Skitprat!! Jag är ganska nyinflyttad på en liten ort. Har börjat lära känna lite folk, några genom jobbet. Detta är folk jag förmodligen inte skulle umgås med annars (och vi umgås inte på fritiden), men det går bra att jobba ihop. Dessa två har pratat hejdlöst mycket skit om en tredje person i vårt lilla samhälle, en person som jag inte känner (kände!). NU har jag också börjat lära känna denna person, också detta genom jobbet, och jag tycker hon är en jättetrevlig person! Hon är, som jag, inte uppvuxen här. Jag undrar om de första två inte gillar henne för att hon inte är härifrån. Jag undrar om de EGENTLIGEN tycker detsamma om mig. Jag undrar om JAG har missförstått nånting, och denna "tredje person" egentligen ÄR en mindre trevlig människa?? Jag undrar om mina kollegor kommer att (börja) prata skit om mig också, om jag umgås med denna människa. Jag undrar vad i h-lvete det är för fel på inavlade människor i små samhällen!!! -förvirrad- | |
| uberbacon | 2009-05-28 00:22 | |
![]() | Fast nu pratar ju du skit om dem :o | |
| Orm | 2009-05-28 00:22 | |
![]() | de har nog bara tråkigt | |
| Meredith | 2009-05-28 00:24 | |
![]() | @uberbacon; Med den skillnaden att jag inte namnger dem. ;) | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-05-28 00:25 | |
![]() | lokalpatriotism kan vara en orsak. Det snackas alltid mycket om nykomlingarna på småorter ^^ gäller bara att assimilera sig och lära sig lustiga dialekter och sånt där. | |
| Meredith | 2009-05-28 00:27 | |
![]() | Viktor_M Liknar min egen tanke! Kanske det då ligger "i mitt intresse" att INTE vara vän med den "tredje personen" om JAG vill bli accepterad? Men det funkar inte så i min värld. :S | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-05-28 00:37 | |
![]() | eller om ni är två så kanske ni får "the strenght of number" eller hur man nu säger ^^ Det är lätt att hacka på en, svårare att hacka på två. Alternativt om du lyckas assimilera dig bra och blir accepterad så kanske du kan få med dig den här tredje personen i samma vända eller nåt. Hur som helst så är det bättre med vänner man tycker om än fördelaktiga vänner. Tycker jag i alla fall. | |
| Meredith | 2009-05-28 00:45 | |
![]() | @Viktor_M Jaa! "Hur som helst så är det bättre med vänner man tycker om än fördelaktiga vänner." Jag kunde inte ha sagt det bättre själv, tack! | |
| Miss_jk | 2009-05-28 08:35 | |
![]() | Skitsnack finns väl överallt, även i storstäderna. Särskilt bland tjejer... Jag umgicks med två andra tjejer förut. Vi kallar dem för A & B. När jag var med A snckade vi skit om B. När jag var med B snckade vi skit om A. Har länge funderat på vem A & B snackade skit om när inte jag var med... | |
| Sotfinger | 2009-05-28 09:09 | |
![]() | Jag umgås bara med folk jag tycker om. Jag tycker också att man ska bilda sig en egen uppfattning innan man dömer folk. Jag tycker inte om folk som snackar skit om andra. Därför umgås jag inte med dem mer än nödvändigt, dvs på jobbet där jag försöker vara allmänt hederlig. Med snacka skit menar jag illvilliga tolkningar. Ibland har ju faktiskt folk gjort taskiga saker och det måste man ju få prata om. | |
| Sangria | 2009-05-28 12:58 | |
![]() | Jag umgås helst inte med någon annan än min närmaste familj dvs sambo och barn. Jag pratar självklart med mina grannar och så men vi umgås inte. Jag har inga väninnor överhuvudtaget helt enkelt för att jag inte har något intresse av att ha det. Skulle aldrig gå ut tillsammans med tex mina arbetskollegor heller. Vi har en familj som vi träffar ett par gånger per år vid Jul ,påsk och tex midsommar men det är allt. Min sambo är likadan. Vi har helt enkelt inte det behovet av andra människor. Vi har heller inte någon ytterligare familj i närheten ska tilläggas. Jag bryr mig inte ett dugg om vad folk tycker om mig men man vill ju för barnens skull inte bete sig på något stötande sätt så vi håller oss helt enkelt bara på vår kant och när grannar börjar prata skit om andra då faller vi inte in i det utan avslutar samtalet så fort det går bara. | |
| Pg up 2 - Ej medlem längre | 2009-05-28 13:11 | |
![]() | Håll dig undan människor som inte är något att hänga i granen, så ska du se att det löser sig. Hård hud får man på köpet och kan skaka av "skitprat" om man bor i en liten ort. Välkommen till andra sidan av Sverige! | |
| skogstorparn | 2009-05-28 18:51 | |
![]() | miss jk. kanske a(ik) och b(ajen) snackade skit om dig!! | |
| nettan23 | 2009-05-28 18:59 | |
![]() | Liten ort=Skitsnack, så e det bara! Dom har väl inge bättre för sig! Håll dig utanför det, sånt bara fortsätter o fortsätter. Troligen snackar dom väl skit om dig med ja! | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-05-28 19:28 | |
![]() | Tror det är lika mycket skitsnack på stora orter som på små. Det blir bara litet bättre spridning på det på större orter. | |
| nettan23 | 2009-05-28 20:01 | |
![]() | Det tror jag inte alls :) Man är mkt mer anonym i storstäder, där säger man knappt hej! På små orter känner alla, alla, hmm tror dom iaf. Tycker det e en stor skillnad iaf. | |
| vindsus86 | 2009-05-28 20:23 | |
![]() | skillnaden är väl att i storstäder snackar man skit om grannarna i höghuset eller grannarna som bor på samma gård, på små orter så bor det praktiskt taget lika mycket folk i hela byn som på en gård i storstaden så då snackar man skit om alla där. | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2009-05-28 20:28 | |
![]() | Svårt att komma in i en liten by och bli accepterad. Har bott i 3 år nu och fortfarande är det bara två grannar som hälsar på "den däringa stockholmskan"... jag alltså :D .. Fast jag inte är stockholmare utan rospigg från början. Jag vet att dom kommenterar det mesta jag gör men jag skiter i det. Låt kärringarna gnälla. | |
| vindsus86 | 2009-05-28 20:30 | |
![]() | sannolikheten är nog stor att de även snackar skit om dig, Meredith, när du inte är där. sedan beror det ju på vad för saker de sagt om den där andra tjejen. om det är typiska "hon hör inte hemma här"-saker eller om de pratar om dumma saker hon sagt eller gjort som även du kan hålla med om att är dumma. om det är så att de snackar skit om henne för att hon inte är därifrån så lär de väl göra det om dig med. sedan tror jag de flesta snackar skit om andra, vare sig de tycker om varandra eller ej. | |
| Ådra - Ej medlem längre | 2009-05-28 21:09 | |
![]() | Bilda Dig en egen uppfattning,koppla av | |