Spelrum
Giraffen6
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade8
Mobilspel
Pågående19 833

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Miss_jk2009-05-28 10:21
Antal inlägg: 8941

Statusraden på Facebook
Såg på facebook nu att en av mina vänner där har skrivit "A***** R****** har mensvärk. AJ!"

Jag fattar verkligen inte grejen med att dela med sig av sådana saker. Hon (och flera andra) uppdaterar även sin statusrad säkert 20-30 gånger om dagen. Vad är meningen? Och framförallt: Har man inget annat att göra än att uppdatera statusen så fort man har gjort något. "...har diskat." "...ska gå och lägga mig." "...åt en ostmacka nyss." "...tittar på TV."
VA!? Gör du?? Shiiiit vad roligt och intressant! Snälla, uppdatera om fem minuter igen!

Hur är du på facebook? Delar du med dig av precis allt? Uppdaterar du ofta?

(Är du en av dessa som bojkottar facebook och liknande sidor så bemöda dig inte med att skriva det här, det finns trådar för det.)

Risotto - Ej medlem längre2009-05-28 10:28
Antal inlägg: 3069

Jag har reagerat på vissa också gärna skriver samma sak flera gånger men med en ytterst liten variation. Ex. Gör detta och har en öl i handen, gör detta men äter nu chips....osv. Det blir lite tradigt i längden måste jag säga.

Robert_K - Ej medlem längre2009-05-28 10:30
Antal inlägg: 273

Det är kanske samma "onödiga" mening som att diskutera dessa trivialiteter på diverse forum. (Läs Beta)

Låt dina vänner få uttrycka sig hur fasen bäst de vill. Känner de behovet av att dela med dig av mensvärk, att de ska handla, eller funderar på ommöblering av sitt bohag så ska de väl få kunna förmedla det?
Precis som du gör med ditt meddelande.

Miss_jk2009-05-28 10:34

Ja, jag har inte för avsikt att försöka förbjuda det heller, jag ville bara veta bl.a. varför man delar med sig av sådana saker och vad folk härinne tycker och tänker om det.

krutmarie2009-05-28 10:45
Antal inlägg: 1696

Miss_jk, skulle nån härinne starta en tråd om mensvärk så tror jag iaf att jag skulle tycka att det var en knäppgök.

Kanske t o m lägga det under seriöst?

Myspruppen - Ej medlem längre2009-05-28 10:47
Antal inlägg: 5000

jag bryr mej inte så mycket.................fi nns de säkert dom som gör å de är de väl bra att dom delar med sig

köttflöjt - Ej medlem längre2009-05-28 19:01
Antal inlägg: 240

Vad gör man väl inte för att få status?

lontoonrae - Ej medlem längre2009-05-28 19:05
Antal inlägg: 46

Ja, jag fattar inte.. måste man uppdatera var 5e minut? Snacka om att ha lite å göra..

Pseudonymf2009-05-28 19:17
Antal inlägg: 8282

Det är väl inte sämre än dagens microbloggning, vissa gör det för att deras vänner kanske ska få en inblick i deras vardag, vänner man kanske inte träffar just till vardags. Däremot så är det väl upp till var och en vad de delar med sig av. Mensvärk är väl ingenting nytt, är säker på att du själv haft det nån gång. Smärta som smärta, skulle du reagera såhär om de skrev att de har ont i ryggen? Visst finns det saker som är totalt ointressanta att läsa om, men då råder jag folk att antingen avsluta sin vänskap med denna tråkiga person eller helt enkelt sluta att läsa det som står på deras Facebook-sida...

nygiants2009-05-28 19:28
Antal inlägg: 762

tänk om man microbloggat förr i tiden vad mycket visare vi hade varit idag.

Mr_Betapet2009-05-28 19:34
Antal inlägg: 64

steget värre är dem som gillar sin egen status

Miss_jk2009-05-28 19:36

Haha!

Pseudonymf2009-05-28 19:36

Mr_Betapet 2009-05-28 19:34:
   “steget värre är dem som gillar sin egen
    status”

Hur menar du då?
För man skriver väl inte något med syfte att ogilla det? Eller vad? Iofs finns det människor till allt...

Miss_jk2009-05-28 19:38

Det finns en knapp man kan trycka på om man gillar någons status. Då kommer det upp en tummen upp-symbol och så står det Kajsa gillar din status. Typ.

Mr_Betapet2009-05-28 19:39

hehe nej sant..men varför då påvisa ytterligare att man gilalr det?
tycker bara det ser så jäkla fel ut om det står t.ex.
"A***** R****** har mensvärk. AJ!"
A***** R****** likes this

Pseudonymf2009-05-28 19:41

Jaha, så "hemma" är inte jag på Facebooks alla funktioner, men det låter ju lite hybrisaktigt. Men återigen, låt dem gillar sig själva, vi förespråkar väl alla en god självkänsla och självförtroende.

Mr_Betapet2009-05-28 19:43

Jag älskar mig själv mer än nått annat...men jag ä'r inte så naiv att jag tror att alla vill veta exakt vad jag göra hela tiden..

Pseudonymf2009-05-28 19:47

Inte? Jag är av den uppfattning att vi alla sätter våra egna gränser, min gränser går nog vid toabesök och sex, det är nog inget som någon annan behöver veta - när, var och hur. Däremot om jag känner för att dela med mig av min smärta, oavsett mensvärk eller ryggvärk så spelar inte det någon roll för min del. Dock kanske gränsen där går vid: "Var hos gynekologen idag, nu har jag ont i blygdbenet" eller något annat intimanatomiskt. Men frihet är väl till för att utnyttjas och vi är väl vana att blunda för det vi inte vill se och som inte intresserar oss?!

Myspruppen - Ej medlem längre2009-05-28 19:47
Antal inlägg: 5000

då går man inte in på andras sidor om man inget vill veta^^

Mr_Betapet2009-05-28 19:52

jag blir hellre informerad om toabesök och sex än "idag blir det ägg och stekt potatis"

kanske ska försöka att itne bli så lättirriterad på småsaker, men onödiga uttalanden om strunt stör mig sjukt mycke
Men som tur är kan man ju välja att itne läsa som myspruppen söäger

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?