Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade50
Mobilspel
Pågående19 842

Forumkategorier

Användare Inlägg  
köttflöjt - Ej medlem längre2009-05-31 01:39
Antal inlägg: 240

Hur använder man isskrapa?
Idag hittade jag ett dolt fack i "min" frys, och däri låg en inplastad plastmackapär med en bruksanvisning. Jag förstår att det är en isskrapa, men jag förstår inte vad bruksanvisningen försöker förmedla med de IKEAnska teckningarna. Någon som tror sig veta vad de tycker är så viktigt att de måste skicka med en utförlig bildbeskrivning? Och vad är det egentligen de försöker beskriva med bilderna? Jag tycker mig förstå att de vill förmedla att det inte ska vara något avstånd mellan isskrapan och kanten till ? när man gör ?
i44.tinypic.com/10z09w9.j pg

Pseudonymf2009-05-31 01:43
Antal inlägg: 8282

Bättre det än att det gick som för den där 88åriga gamla damen som hade sin mamma i frysen. Vad är det man säger? Hellre en bruksanvisning i frysen än en släkting?

Nattravn - Ej medlem längre2009-05-31 11:37
Antal inlägg: 9141

Man ska inte trycka in isskrapan mellan övre och undre kylfacket om det sitter fast ett häftstift mellan kylskåpet och väggen. Det är endast vid de tillfällen då kylskåpet och väggen står så pass nära varandra, utan att ett häftstift sitter däremellan, att närmaste avrundade centimeterheltal blir 0, som man kan kila fast isskrapan mellan undre och övre kylfack.

Nattravn - Ej medlem längre2009-05-31 11:38
Antal inlägg: 9141

Om du inte förstår varför man vill kila fast sin isskrapa mellan de två kylfacken är du inte lämplig att använda isskrapan överhuvudtaget.

Lycka till!

/MVH Nattravn

Sotfinger2009-05-31 11:40
Antal inlägg: 22361

Jag har aldrig ens hört att man skulle använda en isskrapa i en frys. Tvärtom brukar det väl varnas för att använda verktyg för att få bort is.

köttflöjt - Ej medlem längre2009-05-31 14:01
Antal inlägg: 240

Ja det brukar det väl göra Sotfinger. Jag tror till och med att det varandes för detta i manualen som följde med frysen, men jag kan möjligen blanda ihop detta med minnet av tillfället då jag läste manualen till min flyttstädning som jag fick av min hyresvärd förut.

mommesfrites - Ej medlem längre2009-05-31 14:20
Antal inlägg: 7605

Det beror ju på vad man ska ha frysen till. En gubbe kokade 10-liters grytor med ärtsoppa och hällde den direkt i frysen. Han använde isskrapan till att hugga lös en lagom klump att värma sen. Nej, det var visst yxa.
En annan gubbe här använder frysen till att förvara döda pälsdjur och fåglar i, före skinnhantering eller uppstoppning. Där kan isskrapan vara väldigt bra till att spetta lös djuren från väggen och varandra.

Viktor_M - Ej medlem längre2009-05-31 14:24
Antal inlägg: 1637

åh, ärtsoppsmodellen lät ju nästan smart och praktisk. ^^ *kokar 10 liter soppa*

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?