Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 74 |
Mobilspel
| Pågående | 19 367 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pekkis | 2005-09-27 15:33 | |
![]() | Betapet-abstinens Är det bara jag som får riktig fysisk abstinens av att inte spela betapet? Om en dag går utan betapet, skakar jag i hela kroppen och spelbrädet finns på min näthinna hela dagen. Dagen betapet var nere satt jag som en narkoman i väntan på att den skulle komma igång. Nåja, bättre betapeta-beroende än något annat fasligt. ps. jag har en mycket beroende framkallande personlighet. (heter det så? det är inte så att folk blir beroende av min personlighet, utan jag som b´lir beroende av många saker.. jaja..) | |
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2005-09-27 15:55 | |
![]() | så långt har det ej gått för mig men jag sitter och gör ord utifrån bilskyltarna från och till jobbet | |
| Nemi | 2005-09-27 16:02 | |
![]() | tsarraz: haha, känner igen det där. när jag spelade som värst så gjorde jag även om ord jag läste i böcker osv... cheesus vad hjärnan är på g då.. annat tecken på att man spelat mkt är att man hör plinget hela tiden även när man inte spelar... | |
| Skippy - Ej medlem längre | 2005-09-27 16:42 | |
![]() | Det går över. Har spelat över 5000 matcher på ordspel och skulle väl gissa att värsta beroendet gick över vid ca 4999 matcher... :-P Närå, jag kan nöja mig med två-tre matcher per dag nu för tiden. :-) Ibland går det dagar innan jag spelar. *S* Alltså - det finns ett ljus i tunneln. Eller nåt. | |
| Mysthique | 2005-09-27 16:47 | |
![]() | Jag e kraftigt beroende! Får abstinens utan, läser kyltar, böcker, nummerplåtar o allt jag kommer över. Bara för o se om d finns ord, högsta poäng, mest förekommande bokstav o liknande. Sjukt tvångsbetende! Men de e juh sååååååå kul! O som Pekkis sa: Hellre Betapetberoende än nåt annat dumt! ;) | |
| Nemi | 2005-09-27 17:05 | |
![]() | misty: kan du i huvvet vad de olika bokstäverna ger för poäng? | |
| Skippy - Ej medlem längre | 2005-09-27 17:12 | |
![]() | Det kan väl alla..? :-) | |
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2005-09-27 17:54 | |
![]() | inte kan jag det i allafall | |
| Big Shug - Ej medlem längre | 2005-09-27 17:57 | |
![]() | hoppa upp i mitt knä tsarraz så ska jag förklara för dig gubben- | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2005-09-27 20:24 | |
![]() | Visst kan man vad bokstäverna är värda i poäng, och hur många det finns av varje (1-8 st)... Men så har man också en mildare besatthet av ordspelande numera. Gillar särskilt blåvita vägskyltar och såna med VERSALER. | |
| Nemi | 2005-09-27 20:31 | |
![]() | oj. man kanske ska lära sig hur många det finsn av varje då.... *känner sig i little-league* :) Eller så spelar jag på som jag gör å ger andra bättre rating ;) kul är det iaf :) | |
| k80k | 2005-09-27 21:23 | |
![]() | Pekkis! Vet precis hur det är att vara en 'beroendepersonlighet'! Betapet är bara en av alla mina beroenden. *fniss* programmering, grafik, datorn öht kan jag inte klara mig utan.... Och för att inte tala om ciggisar, kaffe, sms... ja, ibland undrar jag ju om det inte är dags att söka hjälp *s*. Men men, nåt som skapar kyla i magen är väl ändå 'Betapet är lite nere' skylten. | |
| Nemi | 2005-09-27 21:34 | |
![]() | tur att den skylten är soet iaf :) så har man nåt upplyftande när man tittar på den och trycker på reload var 3e sekund ;) tur att det inte händer så ofta :) | |
| odin - Administratör | 2005-09-27 22:07 | |
![]() | Inte klara sig utan programmering? Oj, ovanligt för att vara en tjej må jag säga :) Jag klarar mig fint utan programmering, fast gör det mest hela tiden. | |
| pläp | 2005-09-28 13:58 | |
![]() | Jag kan vakna vissa mornar och komma på att jag drömt om att jag lagt ut värsta längsta ordet på betapet. Jag sitter emellanåt och fantiserar om hur jag ska kunna förlänga vissa ord som andra redan lagt ut början på. Och när betapet krånglade så började jag bita på naglarna. Haha. Ja, jösses. | |
| monk - Administratör | 2005-09-29 11:44 | |
![]() | Citerar en studenttidning som skrev följande om Betapet: "den nya innedrogen framför alla andra. Den är så gott som gratis; den kostar dig ingenting förutom dina vänner, dina studier och din framtid. Den finns att finna på www.betapet.com." Kanske stämmer till viss del, fast man hittar ju nya vänner här oxå :) | |
| Nemi | 2005-09-29 11:50 | |
![]() | Puman är min käraste vän! | |
| Vigdir | 2005-10-03 23:08 | |
![]() | Beroende, ja! När jag ska somna flimrar det bokstäver framför ögonen och jag lägger ord, ord, ord. Vanligen om jag inte spelat på ett tag. I de värsta fallen är det då bara att gå upp, slå på datorn och spela ett par omgångar. Jag är tacksam att mina andra droger tar så pass mycket tid att jag gör annat än häckar framför datorn. Droger i detta fall: böcker, kaffe, korsord och lajvförberedelser. | |
| barbi | 2007-08-31 23:27 | |
![]() | trodde aldeig att ja skulle få de men ja är som besatt av beta nu:) | |
| femtio - Ej medlem längre | 2007-09-01 14:08 | |
![]() | Sitter också stenhårt fast i träsket! Och har ingen som helst önskan att bli fri från denna last utan försöker t.o.m hela tiden dra med mig andra ner i djupet. | |