Spelrum
Giraffen34
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade53
Mobilspel
Pågående19 821

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Heartandsoul2009-06-01 18:40
Antal inlägg: 169

Dilemma,eller enkelt..
Min fråga är jag för kvärvande, eller har hans intresse svalnat, eller är det så enkelt att vi inte förstår varann eller ????

Förhållande på distans. Jag vill ha mer kontakt, förklarat att han gärna får ringa lite oftare. När han har tid, vilket jag tycker inte borde vara så svårt att ta sej emellanåt om han nu är så intresserad som han säger.

Han tycker han ringer "så ofta" han kan.

Jag är nyfiken på hur ni tänker och vad ni tror.

Heartandsoul2009-06-01 18:41

Är jag för krävande skulle det ju klart va :)

Forticert2009-06-01 18:43
Antal inlägg: 271

Hur ofta ringer han? och hur ofta ringer du?

nachtwacht2009-06-01 18:51
Antal inlägg: 50

H&S;
verkar kanske mest bero på olika uppfattningar mellan killar och tjejar
vad som är " så ofta man kan"
Du har väl redan lagt märke till att killar endast ringer när de har något att fråga/säga, inte bara för att ringa..
Ringa så ofta man kan.. tja, det skulle kunna innebära 17 ggr/dag typ, men så funkar inte vi.
Vill du veta om han älskar dig lika mycket som innan; försök att lista ut hjärtligheten, värmen, ivern i hans ton i det han säger när han väl ringer i.st. f hur ofta han ringer.
Lycka Till ni 2 =)

Heartandsoul2009-06-01 19:36

Nachtwacht, det ligger nog en hel del i det du säger.
Tack.

Baxz2009-06-01 19:45
Antal inlägg: 30

Jag har min pojkvän på distans han bor i Norge. Jag flyttar dit om en vecka efter studenten, ni kanske ska prata om att flytta ihop? Om ni inte båda två har jobb som ni är totalt nöjda med och inte kan hoppa ur. Jag tycker det har funkat bra mellan oss, men vi pratade 2-3gånger om dagen och sågs !minst en gång i månaden. Jag tror att ett distans förhållande är både bra och dåligt för man måste lära sig att lta till 100% på varandra. Men samtidigt tror jag inte att det håller mkt längre än ett år.

LadyZara2009-06-01 20:04
Antal inlägg: 1057

Jag har levt i distansförhållande i drygt 2, 5 år. Det funkar utmärkt. Så länge man vet vad man vill och trivs med läget.

katalias - Ej medlem längre2009-06-01 21:01
Antal inlägg: 2032

nachtwacht, skillnad mellan killar och tjejer?
Jag har mycket svårt att tro att det är könsbestämt utan snarare har att göra med individen.

Heartandsoul, behovet av kontakt är olika hos olika människor, män som kvinnor. Är du för krävande? Det finns bara en människa som kan svara på det: han. Fråga honom. Om han tycker att det räcker med kontakt som det är nu så tycker han det. Om du inte tycker det så vill du ha förändring. Kan ni inte komma överens så ...

Pim_2009-06-01 23:20
Antal inlägg: 257

Ringa bara för att ringa stup i kvarten är idiotiskt eller möjligtvis något man kan göra om man är nykär, då beter man sig oftast som en idiot.

Nunnelunan2009-06-01 23:33
Antal inlägg: 1172

Håller med Pim!

Heartandsoul2009-06-02 19:51

Intressant att se hur man ser olika på det, jag har iaf fått lite att tänka på.

älgvägen2009-06-02 20:39
Antal inlägg: 198

man kan ringa en gång per dag ca men skicka medd flera om dagen
funkade för mig i ett år sen flytta vi ihop

köttflöjt - Ej medlem längre2009-06-02 22:13
Antal inlägg: 240

Jag tycker att det räcker att ringa på alla hjärtans dag, skicka sms någon gång i månaden,och hälsa på varandra lite då och då. Så länge man tycker om varandra så.

le-lou2009-06-02 22:40
Antal inlägg: 17500

Upplever man att man inte blir bekräftad tillräckligt så är det förmodligen

a) att killen helt enkelt inte är "in to you" tillräckligt mycket..
b) man ställer orimligt höga krav själv...nåt som ofta bottnar i dåligt självförtroende.

Hur det är mellan er vet jag inte förutom det du skriver själv här, men om jag hade varit i din sits och verkligen velat att han ringde oftare och han nu inte gjorde det... så hade jag förmodligen tolkat det som att han helt enkelt inte är tillräckligt intresserad. Man ska inte vara tillsammans med någon som ger en bekymmer, det finns alltid någon annan som kan ge det man vill ha.. utan att man ska behöva be om det. :)

köttflöjt - Ej medlem längre2009-06-03 00:33
Antal inlägg: 240

Jag tycker också som du le-lou, om man inte trivs med personens beteende ska man inte fundera för mycket på om det är man själv som är konstig, man ska satsa på att hitta någon som beter sig så som man vill att den beter sig. Har man väldigt svårt att hitta någon sådan efter flera försök, kan man börja fundera på att förändra sin egen inställning.

MatsJoel2009-06-03 01:34
Antal inlägg: 686

Enda gången jag kan se nån poäng med långdistansförhållanden är tillfälligt i en längre relation. Att gå flera år och vara kär i nån som man i princip bara "träffar" via telefon är att kasta bort år av chanser till en lycklig relation med en närvarande partner.

le-lou2009-06-03 02:13
Antal inlägg: 17500

det där som MatsJoel skriver håller jag också med om. Tillfälligt i en längre relation, eller i början av en ny. Mao tror jag inte på distansförhållanden som bara är.

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?