Spelrum
| Giraffen | 53 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 83 |
Mobilspel
| Pågående | 19 807 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Kjempegrejt | 2009-06-04 19:12 | |
![]() | otrohet, beroendeframkallande? Jag har en väninna (som det alltid låter jag) som är lyckligt gift med barn, hus å allt därtill. Detta par har det bra tillsammans. Dom umgås, har trevligt, bra samliv och njuter av livet tillsammans. Bara ett problem. Sen dom blev tillsammans för många år sen har kvinnan vart otrogen med minst 10 män. Hon kan inte motstå frestelsen av en vacker man. Mannen vet inget om det alls. Hon njuter av detta, känner ingen skuld och tycker att det får deras förhållande ännu bättre. Hon hävdar nu att det är beroendeframkallande. Vad tror ni? Varför gör hon så? Kan det vara bra för ett förhållande? Borde hon inte berätta för mannen? Min fundering är mest varför hon gör det... | |
| Kjempegrejt | 2009-06-04 19:13 | |
![]() | *som det alltid låter ja, ska det stå :) | |
| ---Robban--- - Ej medlem längre | 2009-06-04 19:15 | |
![]() | Om hon inte känner skuld kan hon väl berätta för mannen? Om han tar det bra kan hon ju fortsätta att knulla runt. Jag tror dock att mannen kickar ut henne för gott. | |
| Kjempegrejt | 2009-06-04 19:17 | |
![]() | tror jag med robban.. | |
| Annisen86 - Ej medlem längre | 2009-06-04 19:18 | |
![]() | Jag skulle aldrig vara otrogen! Fattar inte hur folk som är det funkar! Helt stört. :'( | |
| Miss_jk | 2009-06-04 19:20 | |
![]() | Jag har en killkompis som är likadan. Han har det hur bra som helst med tjejen (tror jag...) men likförb. ska han alltid ut med grabbarna och hångla med andra. Har vart samma sak med varenda tjej han haft. Trodde det skulle bli bättre med denna tjej eftersom hon är ganska "slapp i tyglarna". Han får gå ut när han vill, han får träffa kompisarna när han vill o.s.v. utan att det blir diskussion, till skillnad från de tidigare förhållandena han haft. Men icke. Samma visa igen. Förra helgen åkte han på "samvetsresa" med tjejen bara för att lindra sitt dåliga samvete... Usch, me no like!! Kan man inte hålla sig trogen så får man för f-n vara singel! | |
| Kjempegrejt | 2009-06-04 19:22 | |
![]() | Miss_jk: men varför tror du dom gör så? | |
| Kjempegrejt | 2009-06-04 19:22 | |
![]() | jag har en känsla om att det handlar om att förbjuden frukt smakar godast... | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2009-06-04 19:23 | |
![]() | The Chase is better than the Catch, som Motörhead sjunger ... | |
| Annisen86 - Ej medlem längre | 2009-06-04 19:25 | |
![]() | Lemmy knows best. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-06-04 19:27 | |
![]() | Om det är ett beroende så rent tekniskt skulle man kunna bli sjukskriven för otrohet. | |
| Kjempegrejt | 2009-06-04 19:27 | |
![]() | trash: ja det är säkert bara en tidsfråga... :) | |
| Miss_jk | 2009-06-04 19:30 | |
![]() | För hans del så tror jag att han helt enkelt inte blivit riktigt j-a kär. Han har det bra med henne, men det saknas något. Blir man sådär blixtförälskad eller vad man nu ska kalla det så tror jag inte att man VILL vara otrogen. Jag t.ex. vill inte ens gå ut utan min pojkvän. (Låter som en sjuk torrboll, så det är ju tur att vi bara har gemensamma vänner...) | |
| Annisen86 - Ej medlem längre | 2009-06-04 19:30 | |
![]() | Vad ska jag göra hela dagarna nu när jag är sjukskriven? Hmm, Affe är nog hemma, ja, just det... hmm.... bbl. | |
| LisaE0 - Ej medlem längre | 2009-06-04 19:30 | |
![]() | Sjukt värre. Undrar vad det fenomenet står för egentligen...något mer än bara lockelsen av en "förbjuden frukt" skulle jag tro... Det går säkert att hitta förklaringar som kan få en att förstå handlandet hos dessa individer, men att acceptera ett sådant beteende kan man ju aldrig. | |
| Nasty Nimrod | 2009-06-04 19:33 | |
![]() | Man kan ju ha ett öppet förhållande iofs, men det känns onödigt att gå bakom någon. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-06-04 19:33 | |
![]() | Tror det handlar om att man saknar nåt i sitt nuvarande förhållande, är nästan 100 % säker på den teorin. Varför skulle man annars vara otrogen? Om ens partner kan tillfredställa en på alla fysiska och psykiska plan skulle man inte behöva ha sex med andra... | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-06-04 19:34 | |
![]() | Man lär ju knappats ha sex med nån bara för att ha sex... förutsatt att man inte får nåt ligg i sitt förhållande då förståss ;) | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-06-04 19:41 | |
![]() | det handlar i många fall om ett bekräftelsebehov som är outsläckligt. | |
| LisaE0 - Ej medlem längre | 2009-06-04 19:43 | |
![]() | Det tror jag också Ondis - delvis det iaf. | |