Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 6 |
Mobilspel
| Pågående | 20 014 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sisilisko | 2009-06-14 18:34 | |
![]() | Hjälp!! HUR slutar man bita naglar???? | |
| Sisilisko | 2009-06-14 18:43 | |
![]() | ACK har provat allt | |
| VaKul | 2009-06-14 18:43 | |
![]() | Intala dig själv att du inte ska bita mer...as simple as that! | |
| båtskaj | 2009-06-14 18:45 | |
![]() | prova med att gå på salong och fixa lösnaglar tills du slutar eller lägger av med att föra upp fingrarna till munnen,vane sak bara ....ha det gott lycka till det funkade för mej :) | |
| sanlin | 2009-06-14 18:45 | |
![]() | Se till att ha dom nylackade.Då kan du förhoppningsvis hålla dig från att bita eftersom du förhoppningsvis inte vill förstöra lacket.:) Antar att du redan provat Stopp&Väx och lärt dig "gilla" smaken efter ett tag.Annars vore det ju en bra ide att prova detta. Lycka till! | |
| Navi_ | 2009-06-14 18:46 | |
![]() | Tänk på allt snusk som ligger och krälar under dina naglar *huaa* Eller så går du och fixar dina naglar, med antingen akryl eller gel, dom blir stenhårda och börjar du bita i dom, så får du en saftig räkning från tandläkaren sen =) | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-06-14 18:51 | |
![]() | Fila dina korta naglar så de blir jämna, använd olja för att smörja in bitna och risiga nagelband (de förhindrar att man slänger tänderna över fingrarna lite). Måla dina naglar med något sjysst lack, trots att de är korta. Fundera över varför du biter, och vid vilka tillfällen. Fundera också över hur mycket märkliga bakterier du får ner i magen när du biter på naglarna. När du har gjort det ett litet tag, kommer du plötsligt upptäcka en magisk liten vit båge som har vuxit sig en liten liten bit över fingertoppen - du blir överlycklig och lackar igen. Efter några gånger är naglarna där. Jag har alltid långa naglar idag - efter säkert 30 års bitande. Jag har tidigare provat ALLT - utom just den lilla detaljen att sluta bita på dem :) Svårare är det egentligen inte. Långt inlägg - men så har jag också långa naglar :) | |
| blue_moon | 2009-06-14 18:52 | |
![]() | Varje gång du vill bita, lägg in ett tuggummi i stället. Se till att ha något för händer hela tiden - penna och papper, virkning, stickning, Rubiks kub etc. | |
| P ll n - Ej medlem längre | 2009-06-14 18:53 | |
![]() | Klia dig i rumpan med jämna mellanrum. | |
| Tess 08 | 2009-06-14 18:55 | |
![]() | Tror på att skaffa en bra nagelfil (har köpt mina på H&M och fixar INTE såna papperfilar) och sedan fixa till naglarna ofta. Fila ojämnheter så det inte finns någon "anledning" att bita (jag "jämnade till" naglarna med tänderna.... För mig funkar inte lack och grejs, men det är bara att tänka på vad man gör med händer och tänder. Lycka till! | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-06-14 19:42 | |
![]() | Hitta orsaken till ditt nervösa bitande så försvinner beteendet . | |
| taxam - Ej medlem längre | 2009-06-14 22:52 | |
![]() | Bita på naglaran behöver inte vara ett nervöst drag. Det finns dom som hävdar att det t ex kan bero på någon brist av något slag...om det nu var mineraler eller något. | |
| svininfluens - Ej medlem längre | 2009-06-14 22:55 | |
![]() | Man kan fila tänderna så att de inte är lika vassa. Då är det inte någon vits att bita på naglarna. Jag har själv naturligt slöa tänder som knappt kan bita av en smörgåsskinka ens, och brukar därför inte bita mig i naglarna heller, eftersom det mer skulle vara som att nypa tag i dem med en tång. | |