Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 995

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Cement - Ej medlem längre2009-06-15 21:51
Antal inlägg: 710

UFOn och Kärnvapen
Va skönt, vi behöver inte oroa oss för ett kärnvapenkrig, he finns ju UFOn som e villiga att ingripa :)

nyheter24.se/nyheter...-k arnvapen

Nån som var på Robert Hastings föreläsning förresten ?

svininfluens - Ej medlem längre2009-06-16 00:46

Det känns tryggt att veta att det då och då bara "försvinner" en del kärnvapen från lagren. Undrar om man kan ana ett samband. Kanske kommer det plötsligt 10 aliens i varsitt UFO och använder våra egna kärnvapen mot oss, och tar över hela jorden.

Palini2009-06-16 09:42
Antal inlägg: 1381

Nu tänker du som en människa, svininfluens. Vi hade garanterat tagit över lägre stående varelsers planeter/utrotat dem, men utomjordingar är förhoppningsvis klart mycket smartare än oss och är inte ett dugg intresserade av att ta över jorden. =)

Gimp2 - Ej medlem längre2009-06-16 09:47
Antal inlägg: 2385

berätta om robert hastings

Palini2009-06-16 09:58
Antal inlägg: 1381

Kul att se lite nya ufo-bilder på länken också. Annars tycker jag att det har varit rätt tyst på den fronten de senaste åren, med tanke på att var och varannan människa springer omkring med en kamera i handen nu för tiden...

Fast å andra sidan så räcker det väl knappast med bildbevis idag, med tanke på alla foto- och filmredigeringsmöjlighete r.

Viktor_M - Ej medlem längre2009-06-16 10:27
Antal inlägg: 1637

Jag tror inte heller att det är troligt att utomjordlingarna som stängde ner de där robotarna vill ta över världen. Jag tror att de snarare vill värna om fred. Jag skulle också bli nojig om min grannplanet som är full med arga människor skulle börja bunkra upp massvis med kärnvapen. Jag tror att det där var ett tecken på fred från dem och att de inte vill att vi ska använda kärnvapen vare sig på varandra eller på andra planeter. De skulle kunna vara vår räddning i ett krisläge.

Hur som helst så finns det massor, massor och massor med saker som militären känner till som vi civilister inte vet ett skvatt om. kamouflage-flyg uppfanns ju till exempel i samma veva som Rosswell-incidenten ägde rum om jag minns rätt ^^

svininfluens - Ej medlem längre2009-06-16 22:00

Det fanns massor av nativamerikaner som trodde att gudarna från båtarna var högt stående varelser som inte tänkte invadera dem och folkmörda dem också. Men det är alltid gulligt att se att det finns människor som tror det bästa om alla.

Viktor_M - Ej medlem längre2009-06-17 10:44

svininluens,

"gudarna från båtarna" från båtarna var ju dessvärre människor. Nu talar vi om ett utomjordligt folk som varken du eller jag vet ett dugg om, så det handlar väldigt lite om naivitet och väldigt mycket om möjligheter. Hur som helst så verkar de varelserna mycket mer utvecklade än oss och det kanske vore det bästa att åtminstone vara VILLIG att samarbeta. Om de kan kontrollera våra kärnvapen så är det också de som bestämmer vårat öde.

svininfluens - Ej medlem längre2009-06-17 18:45

Och tanken har inte slagit dig att "aliensarna från rymden" kanske desvärre bara är människor från en annan planet?

stekis2009-06-17 18:48
Antal inlägg: 18

bara jag som tyckte att "ljusfenomenet" såg ut som en tomte?

Viktor_M - Ej medlem längre2009-06-17 23:26

klart tanken har slagit mig, svininfluens. Känns som att du tar mig för en idiot. Men ärligt talat, hur stor tror du chansen är? Och så långt som de lär ha utvecklats om de kan resa hit i oidentifierbara farkoster så kan de ha utvecklat en helt annan moral än den som vi har här på jorden. De kan vara ytterst fredliga. Men oavsett "aliens" eller människor så självklart kan de, som du säger, vara illasinnade också. Men jag tror väl inte att de skulle ha något intresse av att använda våra kärnvapen mot oss. Med en såpass välutvecklad civilisation som de torde tillhöra så har de nog betydligt bättre vapen. Däremot så förstår jag om de vill rensa bort dem för att undvika en radioaktiv planet. Hade de velat oss illa så hade de nog inte avvaktat i över 40 år för att slutligen göra slut på oss.

-BAUDI - Ej medlem längre2009-06-17 23:29
Antal inlägg: 1089

jag tror det är vårt öde att dö ensamma på en varm, glödande planet i rymden.

jag är övertygad om att det finns oändligt med liv där ute, men jag avstånden till de närmaste solsystemen är så oändligt stora. tyvärr kanske vi aldrig får kontakt med någon "äkta" alien (även om jag inte kan låta bli att "småtro" på roswell-kraschen, och att det kutar runt små gråingar i area-51).

Snoosy2009-06-17 23:30
Antal inlägg: 4273

Utomjordingar finns redan på våran planet :)

-BAUDI - Ej medlem längre2009-06-17 23:31
Antal inlägg: 1089

tack för detta underbyggda konstaterande snoosy... utveckla gärna :)

Snoosy2009-06-17 23:32
Antal inlägg: 4273

svininfluensa, bra tanke. Har tänkt den själv många gånger.
Det kan helt klart vara vi människor som lever eller levt i andra delar av universum. Vad vet vi om allt hemlighetsmakeri. Nada. :)

svininfluens - Ej medlem längre2009-06-17 23:53

En av de bästa teorierna för varifrån livet på jorden kommer involverar trots allt DNA från rymden.

Annisen86 - Ej medlem längre2009-06-18 05:42
Antal inlägg: 85

"avstånden till de närmaste solsystemen är så oändligt stora" - Kanske inte i framtiden: science.howstuffwork...ta tion.htm

Frågan är bara i vilken tid i förhållande till utgångstiden man skulle dyka upp på planet X om man väl lyckas skapa en maskin som kan förflytta alla atomer med tillräcklig precision. Kommer det även bli en inbakad, oundviklig tidsmaskin?
Vidare borde man inte kunna förflytta sig till vilken plats som helst inom den kända existensens spelrum, då det väl behövs en maskin även på platsen man skall återmaterialiseras?

svininfluens - Ej medlem längre2009-06-19 00:24

Typiskt materialister att tro att det är vettigt att förflytta en massa atomer i onödan, när det räcker med att förflytta sitt medvetande, vilket man kan göra utan att någon alls förflyter (relativt) eftersom det saknar massa.

svininfluens - Ej medlem längre2009-06-19 00:25

*utan att någon _tid_ alls förflyter

Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?