Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 20 008 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| emmylish | 2009-06-18 23:03 | |
![]() | Trasig DVD-spelare Har en kombinerad DVD/VHS som inte alls är särskilt gammal, men ikväll när jag skulle sätta i en film så upptäckte jag att spelaren var helt död. Kollade på en film igår kväll, och när filmen var slut så stoppade jag den och stängde av spelaren på stand by-knappen på dosan. Nu sitter filmen kvar i och spelaren är helt svart... Händer ingenting när man trycker på nånting (tur att filmen bara kostade 39 kr) Dom enda sladdarna som går från DVD:n är ström & scart, och scartkabeln är ju oväsentlig och så har jag testat byta eluttag men inget hjälper... Några förslag eller är det bara lämna in den som gäller? Tramsa inte sönder tråden, tack! | |
| inge_flyt - Ej medlem längre | 2009-06-18 23:05 | |
![]() | Lämna in kostar väl lika mycket som att köpa en ny!? | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-06-18 23:10 | |
![]() | Scarten är nog viktig,emmylish. | |
| Nemi | 2009-06-18 23:11 | |
![]() | emmylish: kolla på tillverkarens hemsida eller sök efter "modellnamn + nothing happens" eller något liknande/annat lämpligt för att se om någon annan varit med om liknande. Har du kvittot kvar och garanti kan du ju ringa support och/eller lämna in den. | |
| fåntrattis | 2009-06-18 23:11 | |
![]() | Om spelaren är helt död, det vill säga ger varken ljud eller ljus ifrån sig, är det väl bara att lämna in den antar jag. | |
| Snurt | 2009-06-18 23:11 | |
![]() | Det är kanske lika bra att acceptera att det är en dää-vaa-dee spelare.. Prova att ta det på garantin om den är mindre än 2 år? | |
| Snurt | 2009-06-18 23:12 | |
![]() | Annars öppna den och kolla säkringen i glasrör, pris 5 kr. | |
| emmylicious | 2009-06-19 00:47 | |
![]() | garantin är skitsamma, har ett ställe att lämna in den på ändå... får googla lite imorgon, inloggad på mobilen nu. | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2009-06-20 01:18 | |
![]() | Om spelaren varit ansluten mellan eluttaget och en TV som i sin tur varit ansluten till kabel-tv-nätet nu mitt i sommaren så kan det hända att det gått åska nånstans i närheten som åstadkommit överspända transienter. Kan då vara en eller flera trasiga komponenter i elektroniken, men det är förstås rätt svårt att se utan att ha servicehandbok med flödesschema och sånt. | |
| Uffetjur | 2009-06-20 06:30 | |
![]() | Finns funktion för nödöppning av dvd-spelare ifall du hade en hyrfilm | |
| emmylish | 2009-06-20 10:31 | |
![]() | Jaha, vad coolt. Men den var köpt :) TV:n var inte ansluten till kabel-tv-nät. | |
| mrperfect | 2009-06-20 12:59 | |
![]() | Hoppas du har kollat strömkabeln för det är ju där felet ligger om du inte kan få ut filmen, signalkablarna är ju ointressanta i sammanhanget. kan någon säkring ha gått tro, det första man kollar om man kommer åt den. Uffetjurs ide är annars bra! | |
| Bamsefar - Spelvärd/Forumvärd | 2009-06-20 14:37 | |
![]() | Min gamla VHS-bandspelare är också "död" på det där viset, men jag har inte undersökt det närmare. Jag var dock närvarande när den "dog" eftersom det hände när jag flyttade på den. Stoppade in strömkabeln och en svag blå blixt slog ut. Rimligen en säkring, men har inte undersök ännu. Har en annan VHS-apparat. :) | |