Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 20 008 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ebba033 - Ej medlem längre | 2009-06-20 17:37 | |
![]() | Se upp för företag med usel administration 1) Fortum Ni har säkert läst om såväl privatpersoner som företag som råkat illa ut pga oriktig eller utebliven och ofta inkorrekt debitering från detta företag. Med konkurser och privata tragedier som följd.' Jag som tvingas ha Fortum som ledningsdistributör eller vad det kallas, fick härom året besked att de hade debiterat mig för mycket och att jag skulle få pengar tillbaka den 5 juni. Tror ni det kom några pengar? Icke! Ringde och påminde i ett. Men icke! Då vände jag mig till Kronofogden och Fortum fick betalningsföreläggande. Tror ni dom betalade? Icke. Så till slut fick jag pengar + straffränta. 2) ComHem - kommentarer är antagligen överflödiga? 3) DN - beställde en halvårsprenumeration men blev lite sur när de började räkna prenumerationen från och med Kristi Himmelfärdsdag, då ingen tidnng delas ut. Försökte på alla sätt komma i kontakt med deras kund-tjänst - utan resultat. Var inne på deras hemsida och noterade att jag där hade en egen sida! Gick in på den och där stod det att min prenumeration var betald! Inte av mig i alla fall! Inte av mig i alla fall! Det finns säkert otaliga fler exempel - men se upp - man kan inte lita på företags administration! | |
| krysopras | 2009-06-20 18:09 | |
![]() | ComHem är en parodi på allt vad kundtjänst heter. | |
| ebba033 - Ej medlem längre | 2009-06-20 18:18 | |
![]() | tyvärr är dom inte ensamma! Alltför många företag har skurit ner på den vitala delen som heter administration och tror att nätet löser allt | |
| Sweeetiepie - Ej medlem längre | 2009-06-20 18:40 | |
![]() | Låter som att DN är ett mycket generöst företag. Som betalar åt dig tom. | |
| Channing | 2009-06-20 19:00 | |
![]() | Comhem är ju som ett lotteri. Var tusende gång får man tag i en kompetent person som fattar vad man pratar om. | |
| ebba033 - Ej medlem längre | 2009-06-21 08:15 | |
![]() | Jag skall byta leverantör så snart mitt abonnemang gått ut. Ut med usla leverantörer! | |
| Ässät | 2009-06-21 08:28 | |
![]() | ja jag har dåliga erfarenheter av Fortum och nu ryser jag varje gång jag ser deras bil åka omkring här i stan. Till slut fick jag iallafall byta elleverantör tack och lov. | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2009-06-21 08:52 | |
![]() | är det konstigt att folk i många yrkesgrupper som telefonister i kundtjänst inte bryr sig 100% om att utföra ett oklanderligt och perfekt jobb när dom vet att dom är underbetalda och att företaget inte bryr sig om individen som är anställd (timanställd troligen?) dom flesta idag på stora företag som com hem tex känner sig mindre värda än vad en droppe vatten är i havet. | |
| Ässät | 2009-06-21 09:05 | |
![]() | Men för det ska dom väl kunna sköta sitt jobb? Det ser väl inte bra ut i deras papper sen om dom tänker söka nåt annat jobb. Jag arbetstränar nu och har gjort i 7 veckor. Jag gör samma jobb som dom fast jag får Aktivitetsstöd som är samma som A-kassan som då utgår ifrån min sjukskrivning när jag jobbade dvs..ca 4000 mindre än vad dom får. Jag tänker aldrig så, jag har ett jobb, en aktivitet och jobbarkompisar. Jag anser mig inte göra ett sämre jobb bara för det. | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2009-06-21 09:10 | |
![]() | jag tror att det är många unga som ser det som ett tillfälligt jobb och tänker utbilda sig vidare eller som kanske bara drömmer om en annan vardag. Min poäng är att arbetsmoralen sjunker, individualismens framfart tar död på moralen hos unga som inte känner att man kommer lyckas. Gruppen är död- länge leve dåliga avtal för arbetaren och oförståndet för att samhället skapar apati och människor som inte känner för sin arbetsgivare som inte vill betala förmåner eller ta hand om sina anställda. | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2009-06-21 09:11 | |
![]() | jag tror att det är en generationsfråga. och jag förstår dom som skiter i att göra sitt "bästa" | |
| Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-06-21 09:11 | |
![]() | jada jada'' jag hade gärna jobbat där | |
| Ässät | 2009-06-21 09:15 | |
![]() | När jag har pratat med folket på Comhem så har det inte bara varit unga och faktum är att jag faktiskt inte har något emot dom. Jag fick den hjälp jag behövde när jag hade dom. Jag och dottern flyttade åt varsitt håll och hon tog med sig comhemabbonemanget :) | |