Spelrum
Giraffen | 16 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 3 |
Inloggade | 21 |
Mobilspel
Pågående | 19 224 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
lillakia | 2009-06-21 21:35 | |
![]() | tvillingar? Någon här på Betan som har väntat tvillingar? När och hur fick ni veta att det var tvillingar, och vilka symtom fanns så att ni eventuellt själva misstänkte det? Tacksam för svar........... | |
123 hopp - Ej medlem längre | 2009-06-21 21:42 | |
![]() | Har tvillingar som snart fyller 15,fick veta att jag var gravid och skulle på det sedvanliga 1:a ultraljudet, nån dag innan som "fick jag bara för mig" att det var två stycken. Hade inga symptom eller nåt på det innan förutom min egen "känsla". Sen när vi var på ultraljudet så var det min dotter ,som var ca 2 år då, som såg det först,hon sa men mamma det är ju två........läkaren och sköterskan kunde bara bekräfta att det var så. Helt klart kul och annorlunda,kommer aldrig att glömma det. | |
Ässät | 2009-06-21 21:42 | |
![]() | se.babycenter.com/pr...-e xpect/#2 här hittade jag en länk :) | |
lillakia | 2009-06-21 21:46 | |
![]() | jag vet att de säger att det inte är alltid de ser på Ultraljud om där e 2...är i v 20, har gått opp 15 kg, ser höggravid ut, har gjort 2 ultraljud........ | |
smilla82 | 2009-06-21 22:06 | |
![]() | jag är tvilling, min mamma fick reda på at hon väntade tvillingar två veckor innan förlossningen, dom såg bara en bebis och hörde bara ett hjärtljud innan :) | |
Ässät | 2009-06-21 22:10 | |
![]() | Och vart sjutton hade du gömt dig smilla??? var du uppe i halsmandlarna och spelade kastanjetter?? | |
run-marie | 2009-06-21 22:12 | |
![]() | Min dotter som har tvillingtjejer på 2,5 fick reda på det när första ultraljudet gjordes. Det blev många ultraljud under månaderna som gick, vad jag förstår så görs det ofta för att se att båda växer normalt. Det är underbart att vara mormor till dom :) | |
Tvillingbror - Ej medlem längre | 2009-06-21 22:14 | |
![]() | Jag är tvilling jag med, min mor fick reda på det ganska snabbt. sedan stressade jag och min bror ut lite för tidigt som komplicerade saker och ting men det hör nog inte hemma i den här tråden =) | |
smilla82 | 2009-06-21 22:20 | |
![]() | haha ja jag vet inte jag, det var även jag som gömde mig :D vet att hon var in på extra koller och sånt för att hon var så stor, men det var tydligen bara min bror som ville visa sej. så det var bara för mina föräldrar att fort byta till större bil och barnvagn då dom redan hade två barn innan :D | |
Tess 08 | 2009-06-21 22:29 | |
![]() | Men jag kan berätta om en i min släkt som såg myyyycket gravid ut i v 7 ungefär.... höggravid efter någon månad och sedan superjättegravid.. men magen avstannar lite i växt mot slutet... Att gå upp 15 kilo på den tiden är väl inte jättenormalt, men det finns ju de som går upp en massa under graviditeten. Själv gick jag upp 23-25 kilo med mitt senaste tillskott, men det var lite medicin inblandat där... | |
lillakia | 2009-06-22 17:12 | |
![]() | Ja, jag har gått upp 30 med min äldsta, men inte på 20 veckor........jaja, vi får väl se vad som händer - om de kommer i singular eller plural hehe | |
Mimikryp | 2009-06-22 19:30 | |
![]() | Lycka till! Tvillingar är coolt. :-) | |
Skid Row - Ej medlem längre | 2009-06-22 19:32 | |
![]() | Min mamma had en svår förossning det skiljer 2 år på min bror jag | |
Sweeetiepie - Ej medlem längre | 2009-06-22 19:37 | |
![]() | Ja är ni tvillingar och det skiljer två år så måste det ha varit ruskigt hårt för er mor.... Poor thing. | |
Mimikryp | 2009-07-08 13:03 | |
![]() | Sweeetie; *skrattar högt* Joo... | |
katalias - Ej medlem längre | 2009-07-08 13:05 | |
![]() | Jobbar med en kille, vars tvillingbror är min bilmek. Blir skitsnurrig i huvet varje gång bilen ska på service. :) Alltid undrat hur tvillingar känner inför att bli ihopblandade. Är det vardagsmat och inget man fäster någon vikt vid, eller blir man irriterad? | |
Mimikryp | 2009-07-08 14:16 | |
![]() | Det måste ju vara vardagsmat, eller? Men visst, om de är lika kan det säkert bli tröttsamt och därmed lite irriterande. | |
skrabban | 2009-07-08 14:30 | |
![]() | Jag är tvilling och min mamma visste ingenting förrän hon skulle föda. Jag är tvåäggstvilling. Min tvillingbror dog när han var tre dagar gammal. När jag själv väntade barn trodde jag att jag skulle ha tvillingar för jag blev jättestor redan i andra månaden. Såg ut som jag var i femte, sjätte månaden då. Inte för att jag själv var tvilling, det brukar inte komma igen förrän i tredje generationen, men min man hade fem tvillingpar i sin släkt så därför så trodde jag att jag väntade tvillingar men det var bara en. Det där med tvillingar kan vara mycket knepigt. | |
Paprika36 | 2009-07-08 14:41 | |
![]() | Jag mådde skit dåligt... så illa att jag blev inlagd på sjukhuet med dropp och hela paketet. Visste att jag var gravid men inte med 2. Så när dom gjorde ultraljudet så såg dom att det var 2 st och att jag mådde dubbelt så illa.. Men efter ett par månader så gick illamåendet över. Så blev man jätte stor i stället.. =) Är själv en tvilling, men den andra dog under graviditeten och min moster har tvillingar. Så det är ju BARA mamman som har "tvilling gener" beroende på hur många ägg hon producerar eller hur många spermier hon släpper in i ägget. Så det har inget med att mannen har tvillingar i släkten det går ej vidare.. Efer 9 måndader födde jag en pojke och flicka alltså tvåäggstvillingar. Idag är dom 13 år. Dubblet arbete av allting. | |
aih | 2009-07-08 14:41 | |
![]() | JAg har tvillingar på snart 17 år. Fick reda på de vid första ultra ljudet men misstänkte de själv innan. Var stor som jag vet inte vad men gick inte upp mer än 5kg. Gick över tiden o båda två var stora som om de var ensam barn | |