Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 30 |
Mobilspel
| Pågående | 20 024 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| VaKul | 2009-06-23 16:30 | |
![]() | Hundpensionat Har en undran om någon har erfarenhet av atr lämna sin hund på hundpensionat? Tänkte eventuellt åka bort till hösten och har ingen hundvakt då....så då är hundpensionat enda lösningen, men....har min Rocky det bra där? Tacksam för SERIÖSA tips! | |
| micro113 | 2009-06-23 16:31 | |
![]() | Det varierar säkert från ställe till ställe. Jag har lämnat mina hundar på Helenes hundhotell utanför Nyköping, och de hade det mycket bra där. | |
| Minta | 2009-06-23 16:39 | |
![]() | Har du inte kontakt med kenneln om den köptes genom en? Ibland ställer de upp. Jag skulle aldrig lämna min hund till ett pensionat men, de kanske är bra ibland. | |
| VaKul | 2009-06-23 16:41 | |
![]() | Jag köpte Rocky privat och har ingen kontakt med ägarna !! Inte lätt att be en kompis ta hand om honom under 2 veckor.. | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-06-23 16:47 | |
![]() | jag hade gärna hjälpt dig om du hade bott lite närmare så vi kunde träffats nån eller några gånger innan så alla inblandade kunde få förtroende för varandra. Hoppas du hittar någon närmare som du kan arbeta ut nåt liknande med. | |
| VaKul | 2009-06-23 16:49 | |
![]() | Tacksam för det, anktejp! | |
| RaketRosa - Ej medlem längre | 2009-06-23 17:05 | |
![]() | Ett tips är att åka och hälsa på pensionatet innan och känna av, se sig omkring och prata med ägarna. Lämna aldrig en hund på ett ställe där det inte känns bra. Vi har tre som vi lämnar till ett litet pensionat. De tar endast emot 8 hundar åt gången och det är inte samma stress som hos de som tar emot upp mot 20 (!!). De ska ha tid med djuren. | |
| VaKul | 2009-06-23 17:07 | |
![]() | Ja, det är en bra tankegång!! Eftersom han är min lilla bästa kompis vill jag så klart han ska ha det bra !! Tyvärr kan jag inte ta med honom på resan... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-06-23 17:11 | |
![]() | Nu snackar vi ändå djur. Hundar skall få vara hundar, de behöver inte ha en personlig klemare på pensionatet. Sen så uppskattar de flesta ställen INTE att man dyker upp oannonserat, hur roligt det än vore att åka och kika lite. | |
| alexandra87 | 2009-06-23 17:12 | |
![]() | Lämnade våran lilla en gång, men aldrig mer! :( hon ville ju knappt titta på oss när vi hade hämtat henne! Hon är ju en riktig sällskapshund som brukar snarka i soffan på kvällarna, så att stänga in henne i en bur blev väll lite för stor omställning! Funkar säkert bra för många hundar, men lämnar inte min igen iaf. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-06-23 17:13 | |
![]() | Det är ju bara bra. | |
| Minta | 2009-06-23 17:14 | |
![]() | Hundar har också känslor. | |
| Lilla T | 2009-06-23 17:30 | |
![]() | varför skulle inte pensionaten gilla att man kom och hälsade på? Något att dölja? Jag hade ratat det stället direkt! vart bor du? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-06-23 17:32 | |
![]() | Du stör. Boka tid ist. | |
| anktejp - Ej medlem längre | 2009-06-23 17:33 | |
![]() | Det står Lund på hans profil-sida. Dt var iallafall där jag utgick från att han bodde. | |
| VaKul | 2009-06-23 17:41 | |
![]() | Bor utanför Lund.. | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-06-23 17:56 | |
![]() | VaKul; detta har gott rykte i alla fall. www.varahusdjur.se/h...re sser.asp | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-06-23 17:58 | |
![]() | Eller, alltså, man kan boka hundpensionat via dem, de har kontakt med en tjej som föder upp greyhounds, tror jag det är, som driver pensionatverksamhet med bra rastgårdar och mycket promenader. | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-06-23 18:08 | |
![]() | Tygelsjö hundpensionat brukar jag använda mig av. Jag upplever att hunden känns positiv och glad när jag hämtar henne därifrån - och hon ser inte ut att vilja självdö när jag lämnar henne heller. Åk dit och checka läget.. det är rent, fint och har stora ytor både utomhus och inomhus. Har hunden några extra behov som bör tillgodoses, så är det bra om man går igenom dessa och skriver ner dem så att det inte glöms bort (Tex om hunden har dysplasi, hur den fungerar med andra hundar osv.) Som sagt, ett bra ställe där hunden verkar trivas ganska bra - så långt man nu kan avgöra sådant. Personalen är trevlig och tillmötesgående. Dock är det alltid pirrigt att lämna bort sin hund. Det är inte speciellt roligt - särskilt om man ska på en längre resa. Men rekognoserar man läget och försöker göra det bästa möjliga så brukar det gå bra. | |
| Qfish - Ej medlem längre | 2009-06-23 18:10 | |
![]() | Skulle aldrig lämna vår hund,aldrig | |