Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 72 |
Mobilspel
| Pågående | 19 911 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| svininfluens - Ej medlem längre | 2009-06-27 02:10 | |
![]() | YAPFT - Konsten att bli oumbärlig på jobbet Vad har ni för tips till såna som vill behålla jobbet? Jag kan tips om några småsaker för programmerare. Grundtricket är förstås A.S.K.S.I.A.Ä.D.K.U. T ex: Döp variabler och funktioner efter egna akronymer utan att tala om vad de står för, och säg emot din kod i dina kommentarer för att förvirra såna som hellre läser kommentarer än emulerar kod i minnet. Fler fina trick kan man lära sig t ex här: freeworld.thc.org/ro...rP osterity Har ni några fler tips? | |
| UlfTjur | 2009-06-27 02:46 | |
![]() | programmera styrsystem på ett så ostrukturerat sätt att bara du själv förstår logiken | |
| Madonnanann - Ej medlem längre | 2009-06-27 06:25 | |
![]() | Mitt absolut hetaste tips är att låta bli att klicka på alla möjliga sidor det länkas till i trådarna. | |
| svininfluens - Ej medlem längre | 2009-06-27 15:01 | |
![]() | Det var ett synnerligen dumt tips, tycker jag. Du kan inte veta om ditt tips är bra innan du har provat det själv, och om du har provat själv så är du en hycklare. | |
| Dalmanisk - Ej medlem längre | 2009-06-27 15:49 | |
![]() | his back | |
| Mr Torebjer | 2009-06-27 16:34 | |
![]() | Många företag är just nu extra fokuserade på resultat. Därför kan den som jobbar extra hårt synas mer. Det är nu du har möjlighet att visa sitt värde. Om du lägger ned mycket arbete på ditt jobb och medverkar till att verksamheten går bättre så kan du göra dig oumbärlig. Det gäller ännu mer nu än innan eftersom det är så mycket fokus på krisen. De som normalt arbetar hårt har möjligheten att komma fram mer eftersom verksamheten har så mycket fokus på kostnader. Stanna där du är, istället för att söka nytt arbete. Koncentrera dig på ditt jobb och försäkra dig om att du utför de arbetsuppgifter du har på ett effektivt sätt. Nu är det en god idé att se på hur du kan utveckla sig i sitt nuvarande jobb. Försök att vara förstående när företaget tvingas spara in på lyxiga förmåner. Det är viktigt att ha förståelse för verksamheten som den ser ut i dag. Nu i denna kris kommer det en tid när det gäller att ha förståelse för marknadssituationen, och inse att du i dåliga år behöver ge upp vissa förmåner. Därmed inte sagt att du ska finna sig i lägre lön. Om du trots allt förlorar jobbet är det inte någon katastrof. Det finns fortfarande jobb att få därute, så behåll ditt lugn så gott det går även om det stormar på arbetsplatsen. Sysselsättningen är hög. Hela korthuset välter inte, så få inte panik och bli inte handlingsförlamad. Studier visar att det finns en förhöjd sjuklighet hos dem som under ett antal åt inte tog ut någon semester alls. Många har svårt att koppla av under semestern. Bästa botemedlet är att bryta jobbmönstret och leva ett annorlunda liv. Res bort, nya upplevelser bryter tankemönster. Om du har ett stillasittande och hårt strukturerat arbete kan ett litet byggprojekt ge nya upplevelser. Men ha inte alltför kravfylld inställning till vad du ska hinna med. Satsa på något som ger frihetsupplevelse och en lustfylld anspänning. Vinsten är att du upplever andra känslor i kroppen och använder andra sinnen än de du brukar till vardags i jobbet. Lycka till! x Mr Torebjer | |
| Billy Rubin | 2009-06-28 20:11 | |
![]() | "Många företag är just nu extra fokuserade på resultat" Dagens floskel! Vad tror mr T att företag gjorde tidigare? Bedrev välgörenhet? Vill du bli oumbärlig på jobbet - köp företaget! | |
| amb1 | 2009-06-28 20:16 | |
![]() | På nåt konstigt sätt så berör du detta mej?! | |
| Dyslekso | 2009-06-29 18:11 | |
![]() | Yet Another Pretentious Forum Thread? Näe? | |
| svininfluens - Ej medlem längre | 2009-06-29 18:11 | |
![]() | Jag minns inte exakt vad det står för, men början är korrekt. | |
| svininfluens - Ej medlem längre | 2009-06-29 18:11 | |
![]() | Slutet också. | |
| svininfluens - Ej medlem längre | 2009-06-29 18:12 | |
![]() | *imponerad* Listar du ut den andra akronymen får du glass. | |
| svininfluens - Ej medlem längre | 2009-06-29 18:12 | |
![]() | Jag sket förresten i dina råd Mr Torebjer. Gillade Karstens råd bättre. | |
| Dyslekso | 2009-06-29 18:14 | |
![]() | Ok. A.S.K.S.I.A.Ä.D.K.U. Använd Svårtydda Konsonanter Som Ingen Annan Än Du Kan Uttyda? | |
| svininfluens - Ej medlem längre | 2009-06-29 18:14 | |
![]() | Helt rätt! | |
| Dyslekso | 2009-06-29 18:15 | |
![]() | Oj. Var hamnar jag på smartskalan nu då? | |
| Dyslekso | 2009-06-29 18:16 | |
![]() | Eller glöm det. Glas räcker gott! :) | |
| Dyslekso | 2009-06-29 18:16 | |
![]() | +s | |
| svininfluens - Ej medlem längre | 2009-06-29 18:16 | |
![]() | Ja, det är en svår fråga, minst lika smart som mig i alla fall. Över 1 alltså. | |