Spelrum
| Giraffen | 46 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 70 |
Mobilspel
| Pågående | 19 911 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| svininfluens - Ej medlem längre | 2009-06-28 00:01 | |
![]() | Bryta anställningskontrakt i förtid Jag har skrivit på ett anställningskontrakt, där jag tillträder en tjänst om ett litet tag, med en månads uppsägningstid. Nu funderar jag på att inte ta det jobbet ändå. (Har fått ett bättre erbjudande sedan jag skrev på kontraktet.) Är det nån med erfarenheter av liknande situationer? Kan jag bara säga att jag inte vill ha det ändå, eller blir jag svartlistad om jag skulle vilja söka ett nytt jobb hos dem i framtiden? | |
| Charliiie | 2009-06-28 00:10 | |
![]() | Jag har brytit ett kontrakt, egentligen är du ju skyldig att jobba din uppsägningsmånad. Men med lite förståelse från den chefen och ett trevligt samtal med en god förklaring ska det väl inte vara nån fara... Det blir ju ingen referens för någon annan att ringa på om du inte ens börjat/jobbat där... | |
| svininfluens - Ej medlem längre | 2009-06-28 00:11 | |
![]() | Enligt facket behöver jag inte heller jobba min uppsägningsmånad. | |
| Charliiie | 2009-06-28 00:11 | |
![]() | Men dom kanske inte vill ge dig en ny chans dock! | |
| Charliiie | 2009-06-28 00:12 | |
![]() | Då är det vääl inget snack om saken om du fått ett bättre erbjudande? =) | |
| apbur | 2009-06-28 00:16 | |
![]() | Om inte annat bör det ju stå i kontraktet vad som gäller. Har du kollat ordentligt? | |
| svininfluens - Ej medlem längre | 2009-06-28 00:16 | |
![]() | Egentligen är det bättre erbjudandet bara bättre ekonomiskt och trygghetsmässigt, men det andra jobbet är nog mer stimulerande, och ger potentiellt bättre karriärmöjligheter och finare CV. Sen kommer jag troligtvis bli av med en god kontakt om jag bryter mitt kontrakt. Jag skulle i alla fall inte själv vilja ha någon mer kontakt med någon som inte fullföljer det den skrivit under på om jag jobbade som rekryterare. | |
| lejonmix - Ej medlem längre | 2009-06-28 00:17 | |
![]() | Frågan är. Vad skulle George Constanza ha gjort? | |
| svininfluens - Ej medlem längre | 2009-06-28 00:18 | |
![]() | Jag ska kolla lite extra noggrant i kontraktet, men det är kollektivavtal som gäller för anställningen, så kontraktet var tunt. | |
| Nasty Nimrod | 2009-06-28 00:52 | |
![]() | Lejonmix: It became very clear to me sitting out there today, that every decision I've ever made, in my entire life, has been wrong. My life is the opposite of everything I want it to be. Every instinct I have, in every of life, be it something to wear, something to eat ... It's all been wrong. ;) | |
| tsarraz - Spelvärd/Forumvärd | 2009-06-28 08:11 | |
![]() | Du är säkert anställd med prov får början... Så den kan man droppa direkt. | |