Spelrum
| Giraffen | 46 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 71 |
Mobilspel
| Pågående | 19 911 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bitley - Ej medlem längre | 2009-06-29 00:12 | |
![]() | Games Without Frontiers (Peter Gabriel) - ny remix Hejhopp, Jag pysslar med musik så det kan ju vara kul om ni lyssnar; har just släppt en helt ny remix på Peter Gabriels gamla Games Without Frontiers. Folk verkar uppskatta den och det är skoj, vore kul med fler lyssnare och gärna även positiva betygsättare (om man gillar det då!). Remixen är gjord med Reason 4 och ReCycle 2. www.realworldremixed...rh E95Y1Vkc Det är Kate Bush som sjunger där också, yes. | |
| Phaléne | 2009-06-29 00:15 | |
![]() | Den va riktigt soft.. =) Mycket bra du.. | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-06-29 00:17 | |
![]() | Yeah, den var fräsch ^^ | |
| bitley - Ej medlem längre | 2009-06-29 00:19 | |
![]() | Oj! Har ni redan hunnit lyssna?! Den är ju 6-någonting minuter lång! :D | |
| Phaléne | 2009-06-29 00:25 | |
![]() | Man kan skriva medans man lyssnar du vet :P | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-06-29 00:25 | |
![]() | lyssnade inte igenom hela i sträck. hoppade litegrann. ska lyssna igenom hela om en stund och kanske ge nån mer djupgående kommentar. är inte så bekant med originalet bara :S | |
| bitley - Ej medlem längre | 2009-06-29 00:30 | |
![]() | Koolt. Originalvideon finns på realworlds sajt, direktlänk till låten finns här; www.youtube.com/watc...RO mfzvSkWI Den släpptes 1980 tror jag och är hans första samarbete med Kate Bush. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-06-29 00:32 | |
![]() | skön låt!udda,,,jag hamnade lååångt bort i tankarna*S* | |
| bitley - Ej medlem längre | 2009-06-29 00:37 | |
![]() | Underbart. Det är ju precis sånt man vill uppnå med en remix. Det är väldigt skoj att remixa; man får alla spår frilagda och kan pussla ihop det hela precis som man vill. Jag har lagt på en massa nya syntar och har inte med så mycket av gitarrerna som är rätt skräniga på originalet. Mitt ideal är väl mer åt det polerade hållet, så då blir det så. :) | |
| bitley - Ej medlem längre | 2009-06-29 00:40 | |
![]() | While we're at it; jag har även remixat "Shock The Monkey" (också från tidigt 80-tal) för ett par år sedan. Då blev det glad house av det hela i stället; www.realworldremixed...E6 Qbzcfy0. | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2009-06-29 00:53 | |
![]() | yo, lyssnade igenom hela Games Without Frontiers-remixen och som sagt jävligt fräsch. Den är stadig genom hela låten och mycket tyngre än originalet. Gillade inte trummorna i originalet så din version känns mycket bättre rent rytm-mässigt. Samtidigt så gillar jag att du behållit så mycket av originalet att det fortfarande känns Peter Gabriel. Det känns till och med mer åt synth-hållet och det är soft. | |
| bitley - Ej medlem längre | 2009-06-29 00:58 | |
![]() | Otroligt snällt att du tog dig tid Viktor, helt fantastiskt kul att läsa din recension, man växer en meter, en stund, av så schyssta ord. Det är spännande när man remixar att liksom låta folk få element från originalet här och där så den tänkta lyssnarupplevelsen blir "vänta nu, jag känner igen det här, är det inte... hmm....jaaa men oj vad annorlunda den är!"... det är skoj som fasen. Tackkk!!! | |
| bitley - Ej medlem längre | 2009-06-29 01:00 | |
![]() | Originalet i bättre ljudkvalitet OCH bild (videon): www.realworldremixed...ti tion.php - scrolla ner en smula. När man ser videon förstår man mer vad låten handlar om. | |