Spelrum
| Giraffen | 53 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 45 |
| Inloggade | 100 |
Mobilspel
| Pågående | 19 874 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| rockshit | 2009-07-01 13:05 | |
![]() | kan det vara nässelutslag? jag har i en vecka fått, till och från, röda utslag som påminner mycket om nässelutslag på fötterna. det började med att jag fick små röda fläckar under fotsulorna, som nu har spridit sig fläckvis upp över foten (men spridningen verkar nu ha avstannat). det kliar inget, inte heller har jag några övriga besvär av dem, men det ser inte särskilt trevligt ut. dessa blir också rödare vid beröring, tryck och av värme. är det någon annan som haft liknande symptom? ska jag uppsöka en vårdcentral? har kollat lite på nätet men jag hittar ingen "sjuk" eller vårdbeskrivning av det jag kan tänkas "lida" av. | |
| sissla | 2009-07-01 13:06 | |
![]() | Nässelutslag kliar hysteriskt! | |
| Bitte - Administratör | 2009-07-01 13:15 | |
![]() | Uppsök vårdcentral så får du bästa svaret Bitte | |
| SamiEmelie | 2009-07-01 13:16 | |
![]() | värmeutslag! | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-07-01 13:58 | |
![]() | Jag tycker också det låter som värmeutslag | |
| rockshit | 2009-07-01 14:08 | |
![]() | ja det kan mycket möjligt vara värmeutslag, har fått det förut men då endast på armarna. men då var utslagen större och mer utspridda. ska kontakta vårdcentralen om jag får större besvär. tack | |
| Miss_jk | 2009-07-01 15:01 | |
![]() | Nässelutslag brukar väl inte (?) vara röda. När jag har fått det har det blivit som ljusa väldigt smä bölder. Och det kliar som in i h-e! | |
| rockshit | 2009-07-01 15:14 | |
![]() | Miss_jk - okej, men nässleutslagen som jag sett på nätet påminner om de utslag som jag fått på mina fötter, dessa var röda. däremot är mina inte svullna utslag (har inga bölder eller blåsor) och kliar som sagt inte heller. det är det som får mig att även bli tveksam kring värmeutslag (då jag haft detta förut), värmeutslagen jag hade svällde något och spred sig mycket mer än de jag nu har på fötterna. | |
| Miss_jk | 2009-07-01 15:21 | |
![]() | Okej, jag förstår. Mina blir så här: farm4.static.flickr....36 .jpg?v=0 Ljusare på själva utslaget och röda runtomkring. | |
| apbur | 2009-07-01 15:21 | |
![]() | Låter inte som du har några klassiska utslag eftersom de varken kliar eller r upphöjda. Har prickarna en röd eller nästan lila färg? Kan vara blod, petechier eller helt enkelt nåt harmlöst då du inte har några andra symtom. | |
| Lillot | 2009-07-01 15:47 | |
![]() | Utslag som inte besvärar brukar man inte göra något speciellt åt. Avvakta i några dagar och se hur det utvecklas. Det är vanligt att få olika sorters utslag när det är sommar och varmt, håller det i sig kan du väl börja med att ringa sjukvårdsupplysningen. | |