Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 718

Forumkategorier

Användare Inlägg  
FredrikM2009-07-03 15:11
Antal inlägg: 4

Landhockey?
Hej där ute! Jag är nyinflyttad i Stockholm för att plugga och har i hela mitt liv spelat landhockey med mina polare i skåne och saknar detta väldigt mycket. Tänkte höra mig för om det finns några själar som spelar här som hade kunnat tänka sig en extra spelare? Jag vet inte om det rätta ordet är landhockey eller streethockey eller något annat, men det jag syftar på är iaf när man har inlines på fötterna och en hockeyklubba i händerna! Öppen för tips och förslag på platser att spela på och människor att spela med!

Dalmanisk - Ej medlem längre2009-07-03 15:44
Antal inlägg: 211

Vi är ett gäng som spelar varje onsdag på sergels torg mellan 17-21 (om vädret tillåter). Ibland är vi såpass många att vi får tre fulla femmor, ibland två och i sällsynta fall en.

Vi har givetvis tröjor till förfogande samt hela paketet till tre målvakter med fullstora benskydd. Hockeyburarna står på lagret intill Josefs Pizzeria som ligger 20 meter därifrån, vi har fixat en deal med honom som gör att vi får låna hans lager.

Hör gärna av dig till "pappas docka" som finns här på betapet, han har all information som krävs om du behöver fråga. Kom ihåg att jag har paxat rollen som högerytter i FÖRSTAfemman, så det inte blir några som helst oklarheter där.

Palini2009-07-03 15:44
Antal inlägg: 1381

Landhockey är nåt helt annat. Inline hockey tror jag att sporten kallas. Den enda hall jag känner till i Stockholm är Visättra. Jag spelar inte själv, så jag kan tyvärr inte hjälpa till mer än så.

www.visattrasportcen...in line.asp

Palini2009-07-03 15:46

Sergels torg? Häftigt. Där ser man. Jag är alldeles för sällan inne i city... =)

massamark2009-07-03 16:06
Antal inlägg: 238

Landhockey kan man spela i Gustavsberg, de spelas främst på bevattnat konstgräs.

FredrikM2009-07-03 17:37

Tjena Dalmanisk! Fan vad kul det lät. Men du jag försökte söka efter någon med nickname "pappas docka" men kunde inte hitta honom. Har du någon mail, telefonnummer eller kanske msn man kan snacka på? Jag är väldigt sugen, har åkt inlines till jobbet i två veckor nu haha. Jag är ingen talang på långa vägar men tycker det är jäkligt kul att spela. Vad är ni för några som lirar, duktiga?
Ska försöka inte lägga beslag på din högerytter plats, men jag lämna inga garantier haha. Jag är hur som haver grymt sugen på att vara med!

FredrikM2009-07-03 17:48

Hej Palini! Där ser man.. ja inlinehockey kanske man säger, men ni förstod vad jag menade åtminstone...
Jag har också vart innen kikat på länken du nämnde, men får inte grepp om vad det är för något... Dom spelar på plastgolv eller, och med hockeyutrustning i vanlig rink och med inlines?
Så fall lät det väldigt spännande, antar många hockeyspelare brukar spela..

Dear Robert - Ej medlem längre2009-07-03 17:57
Antal inlägg: 39

Dalmanisk, jag gör comeback nu på onsdag. Då får ni se upp! Jag kommer precis från spisen där jag vinklat mitt plastblad i kokande vatten. Uj uj uj, sicken hook jag har nu! Mina patenterade handledare lär nu få en ännu farligare skruv.
På onsdag, mannen. På onsdag!

emmylish2009-07-03 18:10
Antal inlägg: 406

Hm, varför låter allt det där om landhockey på Sergels torg väääldigt osannolikt?

Palini2009-07-03 18:26

Jag tror att det där är nån vidareutveckling av gammal hederlig "landhockey" som vi brukade spela ute på gator och torg. Fast på min tid fanns det inga inlines.

Rink, skydd och allt det där har kommit till senare. Jag har för mig att jag såg nåt reportage på sportnytt om en elitseriespelare/svensk landslagsman i "vanlig" ishockey som var med i inlinehockeylandslaget också.

Äh, var inte så misstänksam, Emmylish. Haka på nu bara och ställ dig i mål, vettja. =)

emmylish2009-07-03 18:47
Antal inlägg: 406

Det finns inte ens nån Josefs Pizzeria i hela Sverige.

Dalmanisk - Ej medlem längre2009-07-04 05:59
Antal inlägg: 211

Fan vilket jävla snedsteg. Borde valt ett annat namn. Du är för smart emmy, går icke att lura!.

älgvägen2009-07-04 08:04
Antal inlägg: 198

man går in med en seriös fråga i hopp om givande svar o sen driver somliga med en lite småelakt men sånt är väl livet ibland

FredrikM2009-07-04 11:31

fan det var lågt... jag som blev så glad.. aja ja sånt är väl livet ibland! Säkert skitkul för utomstående dalmanisk! jag får väl försöka spöa dig i betapet istället!

fukkbbq2009-07-04 11:54
Antal inlägg: 24

"Det finns inte ens nån Josefs Pizzeria i hela Sverige." x'D

Mimikryp2009-07-10 11:00
Antal inlägg: 9057

Elakt av Dalmanisk! :-(

FredrikM; Jag tycker också att det låter kul, så om du hittar ett gäng (eller bara några andra intresserade) så hänger jag gärna på. Inlines har jag förstås, men ingen hockeyklubba. (Innebandyklubban är ju för kort för inlines.)

Wordlezz - Ej medlem längre2009-07-10 22:10
Antal inlägg: 1175

Landhokki... :-S

Skid Row - Ej medlem längre2009-07-10 22:27
Antal inlägg: 559

Sverige är Världsmästare i Inlinehockey 2 år i rad

Södertäljes Videll eller om der va Klasen som avr med plus Dick Axelsson var med också

Wordlezz - Ej medlem längre2009-07-10 22:29
Antal inlägg: 1175

Onekligen bragdguldskandidater :-)

mrperfect2009-07-12 22:46
Antal inlägg: 11437

Egentligen borde jag ställa samma fråga om några behöver en innebandyspelare, mitt gäng som jag brukar spela med har halva gänget på skadelistan , fast nu är det ju paus för sommaren. Jag är ju ingen elitspelare och vill bara spela någon eller några kvällar i veckan för motionens skull...måste jag starta en ny tråd för detta ?

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?