Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 758 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Nunnelunan | 2009-07-08 16:10 | |
![]() | Kvinnor som slår män. Kanske inte så vanligt, men det dyker med jämna mellanrum upp berättelser - som lika snabbt tystas ner igen. Den senaste var denna: www2.unt.se/pages/1,...94 ,00.html www.svd.se/nyheter/i...17 0993.svd Jag vet att det är mindre vanligt att män blir misshandlade i hemmet än tvärtom, men funderar varje gång det händer, om det skall bli något löp på kvällstidningarna eller ej. Vilket det sällan blir. Då funderar jag över varför? Jag tror inte att världen bedömer en "galen kvinna" lika farlig som en "galen man" och att det därmed inte har samma värde att följa upp denna typ av händelser? Vad tror ni andra? | |
| Ässät | 2009-07-08 16:11 | |
![]() | Jag känner en kille som blev misshandlad av sin flickvän.. hon åkte på skyddstillsyn och böter | |
| Miss_jk | 2009-07-08 16:14 | |
![]() | Har också funderat länge och väl på det där. Det står i princip aldrig något när det är kvinnan som slagit. Är det mannen däremot så blir det stora svarta rubriker och så drar feministerna igång med jämställdhetssnacket. Mycket märkligt. | |
| Nunnelunan | 2009-07-08 16:15 | |
![]() | Några tankar vad det kan bero på? | |
| Depeche Mode | 2009-07-08 16:18 | |
![]() | Men det här har väl fått ganska mycket mediagehör? | |
| sina_shataz | 2009-07-08 16:18 | |
![]() | så som kvinnor blivit behandlade under många år så är det ju klart att "feministerna" sätter motstånd. | |
| Miss_jk | 2009-07-08 16:19 | |
![]() | Skulle tippa på att det har med just jämställdheten att göra. Svartmåla männen och sätta kvinnorna på piedestal. Skulle kanske bli att ta ett steg tillbaka om man visade att kvinnor är lika goda kålsupare som män. Kanske... | |
| sina_shataz | 2009-07-08 16:21 | |
![]() | Nu fungerar ju inte feminism riktigt så i det stora hela. | |
| UlfTjur | 2009-07-08 16:24 | |
![]() | ja inför den gamla husagan igen | |
| sina_shataz | 2009-07-08 16:26 | |
![]() | eller fixa till den svenska psykvården | |
| Sweeetiepie - Ej medlem längre | 2009-07-08 16:27 | |
![]() | Majoriteten av misshandelsbrotten står ju fortfarande (och förmodligen för alltid, feminismen till trots) männen för. Kan det vara så att det de facto inte händer så ofta att kvinnor misshandlar män, men då det sker så får vi också läsa det i tidningarna? | |
| run-marie | 2009-07-08 16:34 | |
![]() | Tycker det har stått väldigt lite om "när en man blivit misshandlad av sin fru". Det är säkert inte lika vanligt, men det är väl inte mindre allvarligt för det. Mörkertalet tror jag beror på att män inte lika ofta anmäler sin fru för misshandel, han kanske skäms, inte vet jag. Har öht skitsvårt att förstå (eller se det framför mig) att mannen, som ju brukar vara större och starkare får stryk av sin kvinna. Tycker iaf synd om de som drabbas och inte vågar anmäla med risk för att känna sig "omanliga" på nåt sätt. Stå på er killar, det är inte mindre "fult eller fel" att bli slagen oavsett kön! | |
| Nunnelunan | 2009-07-08 16:37 | |
![]() | Jag läser vad ni skriver och håller med om mycket, men det var inte åsikterna om feminism jag menade i min fråga. Jag funderar kring media. Jag hade kunna tänkt mig en ny artikel i dag (de jag länkar till är från igår) där det angavs att mannen blivit misshandlad under många år och att ett flertal polisanmälningar är gjorda, som inte lett fram till någonting. Att kvinnan har misshandlat förr etc etc etc... Exakt så som det skrivs då något liknande sker på motsatt sätt. Varför har detta inte samma nyhetsvärde? Att det blir en notis tycker jag inte är något stort mediagehör? Miss_jk: så kan det vara, men (detta vet jag inte något om, men jag vill minnas att det är så) är det inte så att många journalister som skriver de andra artiklarna är män? De borde ju försöka plocka ner oss i så fall? | |
| Nunnelunan | 2009-07-08 16:39 | |
![]() | run-marie: det skulle ju kunna stämma utifrån (om det nu är så) att de flesta journalister som skriver om sådant här är män? | |
| Miss_jk | 2009-07-08 16:41 | |
![]() | Med risk för sin hälsa... ;-) | |
| Sweeetiepie - Ej medlem längre | 2009-07-08 16:46 | |
![]() | Så män skäms så över att en annan man kan bli kränkt/misshandlad osv av en kvinna så de klarar inte ens att skriva om det??? | |
| Minta | 2009-07-08 16:50 | |
![]() | Kvinnor är inte lika goda kålsupare som män när det gäller att ta till fyisiskt våld i relationer. Därmed inte sagt att det också är fel. | |
| Minta | 2009-07-08 16:51 | |
![]() | Män är oftast fysiskt starkare än kvinnor och har därmed ett övertag och därmed ansvar att inte använda sig av det. "Om man är stark måste man vara snäll". | |
| Miss_jk | 2009-07-08 16:53 | |
![]() | Tror inte att skillnaden är jättestor. Det räcker ju faktiskt med en örfil så är den fysiska misshandeln gjord, och örfilar vet jag måååånga tjejer som har givit sina män/pojkvänner. | |
| Behringer | 2009-07-08 16:53 | |
![]() | Eftersom det fortfarande är mångfallt vanligare att mannen misshandlar kvinnan än tvärtom, så är det ganska logiskt att vi hör och läser oftare om detta. Hur många av hundra kvinno- respe. mansmisshandelfall nämns ö h t i media? | |