Spelrum
Giraffen | 1 |
Krokodilen | 1 |
Elefanten | 1 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 2 |
Inloggade | 5 |
Mobilspel
Pågående | 20 512 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
1stclassriot | 2009-07-10 15:25 | |
![]() | Pierca näsan? Jag funderar lite på att ta det... Nån annan här som gjort det? Läste nånstans på internet att man inte ska göra det hos frisörer utan hos professionella piercare, för att det blir lättare infekterat när de tar med vanlig håltagningspistol? | |
Busan666 | 2009-07-10 15:29 | |
![]() | Hej.. Jag kan bara svara för mig själv.. Har gjort både hos en piercare och frissa, det läkte lika brqa båda två.. Så nu har jag två i vänster näsvinge och är kanonnöjd med båda.. Lite ont gör det men det är ju för att de går genom brosket. Tyckte iofs det gjorde mer ont hos piercaren än frissan.. | |
cherry79 | 2009-07-10 15:31 | |
![]() | Ja för bövelen...inte hos en frisör! Jag gjorde det för 15 år sen , å har iofs aldrig haft nå bekymmer...men det blir ju inte samma sorts hål... Ett riktigt piercinghål kan du ju variera dina smycken mer med...blir ju ett större hål å utbudet av smycken är betydligt bättre...så det där med att göra det hos frisören...nonono...recom mend real piercing!!! | |
Egenskap - Ej medlem längre | 2009-07-10 15:33 | |
![]() | Jag har gjort det två gånger. Om man tar det med en pistol så går det så snabbt att du knappt märker det, precis som att ta i örat. I en piercingstudio har jag aldrig gjort det. | |
Busan666 | 2009-07-10 15:47 | |
![]() | Cherry: Det beror ju på om du fortsätter använda smycken med samma tjocklek som det du fick hos piercaren.. Personligen tycker jag det är snyggare med små smycken i näsan än nåt som är stort och det enda, nästan, man ser.. Enda skillnaden att göra det hos en studio är att du sliter inte upp hålet som du gör när du skjuter med pistol, läketiden är nog bättre så men annars var det samma tyckte jag.. | |
katalias - Ej medlem längre | 2009-07-10 15:56 | |
![]() | Tog hål i näsan för 22 år sen. På den tiden hade inte begreppet piercing spridit sig och gjorde det alltså hos frisören med vanlig håltagningspistol. Har aldrig haft minsta problem. Vad gäller infektion så tror jag risken är densamma. Allt hänger på hur du själv sköter piercingen. | |
1stclassriot | 2009-07-10 15:57 | |
![]() | blir det fulare ärr när det läker alltså om man gör med pistol? | |
1stclassriot | 2009-07-10 15:59 | |
![]() | hur är med smink? foundation och sånt, kan det ge infektion? | |
Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-07-10 16:02 | |
![]() | under tiden det läker får du se till att du inte får foundation dit elr andra starka parfymer,när det är helt läkt är det ingen fara läktiden är olika beroende på vart du gör piercingen å sedan är det oxå individuellt hur fort det går,beroende på vad man har för läkkött | |
Ässät | 2009-07-10 16:04 | |
![]() | Jag tog hål i öronen när jag var 9 och 8 år senare så sa läkaren till mig att jag aldrig fick ha örhängen i igen för en natt fastnade jag i kudden med örhänget och örsnibben gick i två delar, han sydde igen det..efter det har jag inte haft ett enda örhänge *s* | |
ordbind - Ej medlem längre | 2009-07-10 16:04 | |
![]() | man ser ju skillnaden ifall det är en riktig piercing eller gjort med pistol. Pistolvarianten ser billig och white trash'ig ut. Fake. Wannabe. Men det är bara min personliga åsikt. | |
Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-07-10 16:14 | |
![]() | har bara tagit hål i öronen med pistol,resten hos en som piercar det jag hört ska vara bättre med att pierca är att pistolen krossar sig igenom å kan skada nerver mer,de gör mer ont efter å de kan vara svårare att få de å läka då man anv nål så krossar den inte,jag är inte så hemma på just vad skillnaden är mer än så sedan ska man alltid själv noga följa instruktionerna om hur man ska rengöra osv min personliga erfarenhet är att då jag piercat mig har de aldrig pulserat på samma sätt som då de tog hål med pistol,å jag tyckte det gjorde ondare men du,det går nog fortare att få svar om du ringer å hör dig för=) Lycka till! | |
lansett | 2009-07-10 16:18 | |
![]() | Varför överhuvudtaget?? Finner piercing motbjudande, blä. | |
Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-07-10 16:27 | |
![]() | å andra kan tycka det är snyggt=)som jag! | |
katalias - Ej medlem längre | 2009-07-10 16:46 | |
![]() | Har svårt att tro att ärren efter piercing i näsvingen blir annorlunda beroende på vilket sätt man piercat sig på. Vad gäller smärta och säkerhet vill jag inte uttala mig, eftersom jag aldrig piercat mig med nål. Min näsvinge har inte tagit stryk trots att hålet gjordes med pistol. Prata med frisörer med håltagningsvana om du vill veta mer om riskerna. Prata även med piercare vad de har för erfarenheter. Om du tröttnar på nässmycke så kom ihåg att det alltid kommer att synas på din näsvinge att du haft hål där. | |
eeistan | 2009-07-10 16:54 | |
![]() | Har svårt med att ngn ska karva i kroppen om det inte är absolut nödvändigt. | |
Felixy | 2009-07-10 16:57 | |
![]() | Jag använde säkerhetsnål och gjorde 7 fina hål i öronen, och lånade en hålpistol och piercade mig i näsan.. (jag va 13). Nu i efterhand så e jag jäkligt glad att allt gick bra, om jag får för mig att ta något mer hål så blir det definitivt studio eftersom jag har sett vänner som tagit hål hos frisören och det hålet kan hamna lite överallt på näsvingen :S Men dom kanske bara hade otur. Yeye onödigt inlägg det här. LYCKA TILL iaf :) | |
Ingrid45 | 2009-07-10 17:01 | |
![]() | säkerhetsnål i örat och 7 gånger dessutom jag är glad känne jag att jag inte bor med er ni kan ju få för er att göra vad som helst med en låter det som, | |
Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-07-10 17:02 | |
![]() | jag gjorde mitt hål i underläppen då jag var 13 med en säkerhetsnål=/vilka fasoner man hande för sig!hahaha jag har inte ngt där i dag mer än ett pytte ärr | |
Felixy | 2009-07-10 17:04 | |
![]() | Ingrid: jag tror det pågår på fler ställen än där vi bor ;) haha alla är väl unga och dumma, eller dom flesta iaf.. | |