Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 718 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2009-08-22 00:20 | |
![]() | Priusägare? Finns det några Toyota Priusägare här på formet? Fundrerar på att byta ut våran bensintörstiga Audi till något mera miljö och plånboksvänligt. Nackdelar och fördelar tack. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2009-08-22 00:21 | |
![]() | *forumet* och *funderar* | |
| puremongo | 2009-08-22 00:24 | |
![]() | Om man sträcker ut handen genom fönstret när man kör så svänger den. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2009-08-22 00:26 | |
![]() | Gör det inte ont att sträcka ut handen genom fönstret? | |
| - Anki - | 2009-08-22 00:27 | |
![]() | Ingen dragkrok. Tråkig och går inge fort. Som transportmedel funkar den dock fint och håller länge. | |
| UlfTjur | 2009-08-22 00:27 | |
![]() | kolla vägverkets beg test om fönstren sitter kvar | |
| Svardfisk | 2009-08-22 17:46 | |
![]() | Har du sett Jeff Dunham? Den killen vet vad en prius är. | |
| Mora Xella - Ej medlem längre | 2009-08-22 18:04 | |
![]() | Köp en cykel istället. | |
| Lisaa | 2009-08-22 18:21 | |
![]() | Jag har sett en Prius med bokstavkombinationen BLY på registreringsskylten. Man hade ju gråtit blod när man hämtade ut den... | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-08-22 19:52 | |
![]() | Jag kör Prius och är supernöjd. Det är ingen bil att köra fort med, inte heller att busa omkring på små grusvägar med. Det är en superb pendlingsbil, och perfekt som tjänstebil. När jag först köpte den tyckte jag det var drygt att det är automatlåda. Men nu är det tvärtom. Man vänjer sig väldigt fort med automat och tycker sen att det är drygt att köra manuellt. Jag är mycket förtjust i visningen av bränsleförbrukningen och har lärt mig eco-driving på kuppen. Jag tävlar med mig själv att få ner förbrukningen mycket och kan skryta med att hålla 0,43 l/mil på sommarhalvåret (på 70-vägar, på motorvägen drar det iväg till 0,46-0,48). Men det krävdes träning. Priusen är härligt tyst i kupén, bekväm (om man inte är över 175 cm lång) och har några roliga lådor och förvaringsställen. Bra AC-anläggning. Bagageutrymmet är fullt tillfredsställande. I höst kommer tredje generation Prius med ännu bättre bränsleekonomi, bekvämligheter och fiffiga detaljer (som den soldrivna kupefläkten). De har även förbättrat för långa personer och utrymmet i baksätet. En snåldiesel är det enda jag kan tänka mig som kan matcha Priusen, beroende på vad man prioriterar. Är det enbart bränsleekonomi du tittar på så kika på dieslarna. Dyra i skatt, visserligen (där Priusen är skattebefriad i några år och sedan löjligt billig). Nackdelen med Prius är att den inte kan dra släp. Sikten bakåt är inte världens bästa heller, men tillräckligt bra. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-08-22 19:56 | |
![]() | Glömde en viktig nackdel: Dyr i inköp, mpå två år (en -05:a).en har väldigt bra garantier. Inte ett fel på fyra år. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-08-22 19:57 | |
![]() | Hm. Blev knepigt där. Ska stå: Dyr i inköp, men har väldigt... | |
| Mora Xella - Ej medlem längre | 2009-08-22 21:08 | |
![]() | Enda Toyotan jag kan tänka mig är Landcruiser 200. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2009-08-22 23:36 | |
![]() | Tack, katalias för matnyttig information. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-08-23 10:56 | |
![]() | Grundsnygg, om du är ute efter en sprillans ny Prius och tittar på tredje generationen vill jag bara varna dig. Om du skulle åka iväg och titta på en sån, och kanske till och med provköra, så kommer du inte att kunna slita dig. :) Man blir kär helt enkelt. Men om du tittar på begagnat så finns det säkert massor på marknaden snart, när vi Prius 2-ägare byter till Prius 3. Kan lova dig att en begagnad Prius 2 är väl värd pengarna, och med tanke på den åttaåriga fabriksgarantin borde du inte ha svårt att hitta ex. en -05 med tre-fyra år kvar på garantin! | |
| UlfTjur | 2009-08-23 11:04 | |
![]() | väljer hellre en BMW x5 / X6 | |
| Mora Xella - Ej medlem längre | 2009-08-23 11:30 | |
![]() | BMW är för fröknar. Riktiga tjurar kör Suburban, Landcruiser eller Dodge RAM om man behöver flak. | |
| Pumpagubben | 2009-08-23 13:44 | |
![]() | Ett argument mot prius är kanske att den är minst lika miljösvinig som andra bilar - på många punkter är den värre, tyvärr. Innan vi lärt oss tillverka miljövänliga batterier ligger den lite i lä mot en lätt snåldiesel... | |